Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #1 Skrevet 11. desember 2024 8-9 åringer som kommer hjem etter skolen. Hva kan jeg kjøpe inn som de kan forsyne seg med, som ikke krever matlaging? Det er kaos, gris og ikke minst mas om mat hele tiden. Ønsker tips til enkle kjappe ting de kan spise når de er sultne Anonymkode: f9b47...f45
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #2 Skrevet 11. desember 2024 Müslibarer. Frokostblanding. Ligger mye forskjellige pizzasnurrer ol. i frysedisken som kan poppast i mikro. Rett i koppen. Anonymkode: 86b7a...32f
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Skrevet 11. desember 2024 Nudler Yoghurt med musli Frukt Toast Anonymkode: 13b26...eca
amandine Skrevet 11. desember 2024 #4 Skrevet 11. desember 2024 Kjøleskapsgrøt som står klar, og et par bananer og litt kanel til topping. Knekkebrød med tubeost.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #5 Skrevet 11. desember 2024 Grøt du varmer i mikroen, yoghurt og havregryn, toast, karbonader og burgerost i airfryer, hamburgerbrød og ketchup, dressing og salat. Anonymkode: 2134f...eb8
TinaK 1990 Skrevet 11. desember 2024 #6 Skrevet 11. desember 2024 Knekkebrød m/pålegg, toast, yoghurt eller havregryn går det i her.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #7 Skrevet 11. desember 2024 En periode spiste ungene toast i lange baner. Laget av det grove firkanta brødet og frøys ned med bakepapir mellom så de ikke klistret seg. Litt jobb å lage en hel haug, men sparte meg for mye siden. Ikke minst rot og gris, siden dette ikke lager mye rot og gris. Pizzasnurrer kan fryses ned og varmes i micro. Anonymkode: d02eb...401
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #8 Skrevet 11. desember 2024 Nudler havregrøt i kopp, der du bare heller kokevann oppi tortilla lefse - skinke, agurk, ost smoothie fra flaske, metter godt Anonymkode: a4a3e...531
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #9 Skrevet 11. desember 2024 Grovbrød med ost eller annet pålegg. Frukt.havregryn med melk. Anonymkode: b61fc...ded
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Skrevet 11. desember 2024 Når de er så små er det greit at de ikke må bruke kokende vann og kokeplater. Men frokostblanding, yoghurt, brødskiver, eller middagsrester fra dagen før. Frukt Anonymkode: 954ce...594
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Skrevet 12. desember 2024 Her gikk det mest i brød og pålegg i den alderen. Nudler av og til, men det er jo helt næringstom energi, så ikke noe jeg gidder kjøpe så ofte. En periode hadde datteren min helt dilla på lomper med salami inni, og det går mye frukt. Toastjernet får de bruke fritt, to brødskiver med ost, skinke og pizzakrydder mellom. I perioder har vi hjemmebakte ostebriks og pizzasnurrer i frysa, de tines i micro. Litt forskjellig i perioder, de ber gjerne om noe når de sjesker på noe. Siste de ba om var ostebriks, jeg baker i langpanne og har ost og grillkrydder på, fryser ned i passelige biter. Ellers får de ikke lage middag etter skolen altså, det spiser vi jo senere... Anonymkode: 78740...077
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her gikk det mest i brød og pålegg i den alderen. Nudler av og til, men det er jo helt næringstom energi, så ikke noe jeg gidder kjøpe så ofte. En periode hadde datteren min helt dilla på lomper med salami inni, og det går mye frukt. Toastjernet får de bruke fritt, to brødskiver med ost, skinke og pizzakrydder mellom. I perioder har vi hjemmebakte ostebriks og pizzasnurrer i frysa, de tines i micro. Litt forskjellig i perioder, de ber gjerne om noe når de sjesker på noe. Siste de ba om var ostebriks, jeg baker i langpanne og har ost og grillkrydder på, fryser ned i passelige biter. Ellers får de ikke lage middag etter skolen altså, det spiser vi jo senere... Anonymkode: 78740...077 Hvordan lager du ostebriks i langpanne? Lyst til å dele oppskrift og fremgangsmåte? Høres utrolig praktisk ut. Anonymkode: 83aab...edd
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvordan lager du ostebriks i langpanne? Lyst til å dele oppskrift og fremgangsmåte? Høres utrolig praktisk ut. Anonymkode: 83aab...edd Jeg lager disse, bare bytter ut noe av hvetemelet med grovere mel så de gir litt mer fiber og metthetsfølelse. Ungene er veldig glad i dem. https://www.nrk.no/mat/ostebriks-1.14953173 Anonymkode: 78740...077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå