Gå til innhold

Mat til unger som er kjapt og enkelt? Lage selv etter skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

8-9 åringer som kommer hjem etter skolen. Hva kan jeg kjøpe inn som de kan forsyne seg med, som ikke krever matlaging? Det er kaos, gris og ikke minst mas om mat hele tiden. Ønsker tips til enkle kjappe ting de kan spise når de er sultne :)

Anonymkode: f9b47...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Müslibarer. Frokostblanding. Ligger mye forskjellige pizzasnurrer ol. i frysedisken som kan poppast i mikro. Rett i koppen. 

Anonymkode: 86b7a...32f

Skrevet

Nudler

Yoghurt med musli

Frukt

Toast

Anonymkode: 13b26...eca

Skrevet

Kjøleskapsgrøt som står klar, og et par bananer og litt kanel til topping. Knekkebrød med tubeost.

Skrevet

Grøt du varmer i mikroen, yoghurt og havregryn, toast, karbonader og burgerost i airfryer, hamburgerbrød og ketchup, dressing og salat.

Anonymkode: 2134f...eb8

Skrevet

Knekkebrød m/pålegg, toast, yoghurt eller havregryn går det i her.

Skrevet

En periode spiste ungene toast i lange baner. Laget av det grove firkanta brødet og frøys ned med bakepapir mellom så de ikke klistret seg. Litt jobb å lage en hel haug, men sparte meg for mye siden. Ikke minst rot og gris, siden dette ikke lager mye rot og gris. 

Pizzasnurrer kan fryses ned og varmes i micro. 

Anonymkode: d02eb...401

Skrevet

Nudler 

havregrøt i kopp, der du bare heller kokevann oppi

tortilla lefse - skinke, agurk, ost

smoothie fra flaske, metter godt 

Anonymkode: a4a3e...531

Skrevet

Grovbrød med ost eller annet pålegg. Frukt.havregryn med melk.

Anonymkode: b61fc...ded

Skrevet

Når de er så små er det greit at de ikke må bruke kokende vann og kokeplater. Men frokostblanding, yoghurt, brødskiver, eller middagsrester fra dagen før. Frukt 

Anonymkode: 954ce...594

Skrevet

Her gikk det mest i brød og pålegg i den alderen. Nudler av og til, men det er jo helt næringstom energi, så ikke noe jeg gidder kjøpe så ofte.

En periode hadde datteren min helt dilla på lomper med salami inni, og det går mye frukt.

Toastjernet får de bruke fritt, to brødskiver med ost, skinke og pizzakrydder mellom. 

I perioder har vi hjemmebakte ostebriks og pizzasnurrer i frysa, de tines i micro.  Litt forskjellig i perioder, de ber gjerne om noe når de sjesker på noe. Siste de ba om var ostebriks, jeg baker i langpanne og har ost og grillkrydder på, fryser ned i passelige biter.

Ellers får de ikke lage middag etter skolen altså, det spiser vi jo senere...

Anonymkode: 78740...077

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her gikk det mest i brød og pålegg i den alderen. Nudler av og til, men det er jo helt næringstom energi, så ikke noe jeg gidder kjøpe så ofte.

En periode hadde datteren min helt dilla på lomper med salami inni, og det går mye frukt.

Toastjernet får de bruke fritt, to brødskiver med ost, skinke og pizzakrydder mellom. 

I perioder har vi hjemmebakte ostebriks og pizzasnurrer i frysa, de tines i micro.  Litt forskjellig i perioder, de ber gjerne om noe når de sjesker på noe. Siste de ba om var ostebriks, jeg baker i langpanne og har ost og grillkrydder på, fryser ned i passelige biter.

Ellers får de ikke lage middag etter skolen altså, det spiser vi jo senere...

Hvordan lager du ostebriks i langpanne? Lyst til å dele oppskrift og fremgangsmåte? Høres utrolig praktisk ut.

Anonymkode: 83aab...edd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan lager du ostebriks i langpanne? Lyst til å dele oppskrift og fremgangsmåte? Høres utrolig praktisk ut.

Anonymkode: 83aab...edd

Jeg lager disse, bare bytter ut noe av hvetemelet med grovere mel så de gir litt mer fiber og metthetsfølelse. Ungene er veldig glad i dem.

https://www.nrk.no/mat/ostebriks-1.14953173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...