Gå til innhold

Enda en morder som trente mord gjennom gaming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som blir bekymret for at data spill fremmer mord og drap gjennom trening i data spill?

GeakupPWkAA-CSH.jpg:large

Anonymkode: 0e263...f68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er noe annet galt enn dataspill. 92 % av gutta gamer, de blir ikke seriemordere av det. 

Anbefaler deg å se «The remarkable Life of Ibelin», kan du nyansere det litt. 

Anonymkode: 7c9f0...624

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Nei. Det er noe annet galt enn dataspill. 92 % av gutta gamer, de blir ikke seriemordere av det. 

Dette! 

Skrevet

Nei, jeg er absolutt ikke bekymret. En av mine beste venner har doktorgrad innen dette feltet, altså gaming, og har fortalt mye rundt forskningen sin. Han sier at det ikke er noen former for sammenheng mellom vold og dataspill, faktisk tvert imot. 

Det man derimot kan se, er at gamere som utfører mord, oftere ikke har øvd seg på f.eks. dyr, slik det ellers ofte er. 

Anonymkode: fd5ef...15d

Skrevet

Det høres i alle fall ut som en type spill som oppfordrer til drap. Hvorfor lages det i det hele tatt slike spill?

Anonymkode: 236d8...764

Skrevet

Når man tenker på hvor mange som spiller på verdensbasis så skal det vel noe til at noen, om de er mordere eller voldtektsmenn, ikke har gamet. Det betyr ikke at det er gamin sin skyld at de blir forbrytere. Så nei, jeg finnes ikke bekymret av den grunn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Flere som blir bekymret for at data spill fremmer mord og drap gjennom trening i data spill?

Altså 🤣😂🥲 Tror ikke det spillet hadde noe innvirkning på hva han gjorde akkurat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Apropos, spilte ikke Utøyaterroristen World of Warcraft?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I denne verden eksisterer det terrorister og seriemordere, samt i statene er det en stor utfordring med skoleskyting. Når 92 % av gutter gamer, trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne at majoriteten av de har også gamet. Akkurat som de bruker bukser og spiser brokkoli. Det er ikke til en årsakssammenheng av den grunn. 

Skrevet

Ikke det minste bekymret. 

Det har aldri blitt påvist at dataspill øler voldsrisiko eller fører til drap.

Anonymkode: 4ea46...24c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nemlig.

Skrevet

Les litt om korrelasjon vs kausalitet.

Skrevet

Among us? Seriøst? Men når det er sagt så er det heller ikke noen forskning som tyder på at det er sammenheng mellom dataspill og voldsutøvelse. Ja, du finner en og annen rapport som hevder det, men de er ikke gode. 

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (8 minutter siden):

Les litt om korrelasjon vs kausalitet.

Skulle akkurat skrive dette!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Joa, men jeg kan ikke se at han brukt krutt og kuler som er det mest lignende skytevåpen i WoW. Dette da bortsett fra at han spilte en magiker der da, ikke en klasse med skytevåpen i det heletatt. Klassen hans kan ikke engang bruke skytevåpen, de bruker en stav og magi. 

Anonymkode: c9628...3bc

Skrevet

Hørte du om tippeligaspilleren som ble tatt for smugling av kokain? Betyr det at alle håpefulle på løkka er potensielle dealere? 

Skrevet

Jeg spiller endel Minecraft, men har ennå ikke begynt å hogge ned skog, grave etter diamanter eller sprenge med TNT 🤷‍♀️ Kan ikke svare ennå på om jeg hadde klart meg mot zombier. Klarer det fint i Minecraft, men har ikke fått prøvd meg irl ennå.

Anonymkode: 2975f...8ab

Skrevet

Among us? 😅 Har dere prøvd det spillet? Evt sett det spilt? 

Anonymkode: 1c2c2...236

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei det er jeg ikke bekymret for. Hva skyldte man drap og vold på før gaming kom? Eller film/tv?

Skrevet

Er dette en spøk? Among us? Da må man nesten si at pac man er tilsvarende skadelig. Jeg hadde kunnet skjønne at noen hadde stilt spørsmålet hvis han hadde sittet døgnet rundt på heavy drapsforherligende spill. Men among us?! 

Anonymkode: 38680...0c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

For ikke å snakke om de som kjører bil inn i folkemengder. Vi bør forby bil.

Anonymkode: 53daf...24f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2024 den 19.20):

For ikke å snakke om de som kjører bil inn i folkemengder. Vi bør forby bil.

Anonymkode: 53daf...24f

Gta altså 😅 

Men altså, burde vi ikke hatt flere snekkere og grunnarbeidene, hvordan kan vi mangle det så populært minecraft har vært? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2024 den 8.27):

Nei. Jeg er ikke bekymret for dataspill.

Anonymkode: 6947a...b93

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.12.2024 den 8.27):

Nei, mer bekymret for at bedriftsøkonomien og milliardindustrien fremmer mord gjennom trening i følelsesavflating. Han som ble drept er selv medskyldig i massedrap (eller forsøk på det), gjennom bevisste og kyniske avslag på helsehjelp, og innføring av en AI-modell med opp mot 90 % avslag.

Det er en grunn til at et ekstremt delt USA klarer å samle seg på tvers av politiske skillelinjer akkurat for denne saken.

https://www.google.com/amp/s/www.foxbusiness.com/markets/unitedhealthcare-accused-relying-ai-algorithms-deny-medicare-advantage-claims.amp

Anonymkode: 74735...c78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...