Gå til innhold

Skrur dere ned varmepumpen på natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på strømforbruk her. 
Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 7556a...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrur ikke av. Ønsker jevn varme i huset hele døgnet.

Skrevet

Det kan da umulig lønne seg, da må du jo bruke mer strøm på morgenen for å varme opp igjen et kaldt hus...

Anonymkode: b8671...d06

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan da umulig lønne seg, da må du jo bruke mer strøm på morgenen for å varme opp igjen et kaldt hus...

Strømmen er jo billigst om natta mener jeg.

Skrevet

Vi har den på 24 hele tiden, fyrer med ved på dagen og da kopler den seg selv ut når det blir for varmt 

Anonymkode: 07d0e...cb2

Skrevet

Den står på 20, så ja, skrur den ned.

Anonymkode: 48c66...171

Skrevet

Liker dere ikke å ha det kaldere når dere skal sove? Jeg skrur alltid ned temperaturen om natta, helt uavhengig av strømprisen.

Anonymkode: 86683...606

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Liker dere ikke å ha det kaldere når dere skal sove? Jeg skrur alltid ned temperaturen om natta, helt uavhengig av strømprisen.

Jeg sover jo ikke i stua...

Men jeg har ikke varme på soverommet, og lufter godt før jeg legger meg, så der inne er det sjelden over 16 grader.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Strømmen er jo billigst om natta mener jeg.

Enig. Derfor mener jeg at det lønner seg å varmepumpa på samme temperatur hele døgnet. Jeg har heller ikke lyst til å stå opp til kaldt hus. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Joda, men soverommene har jo dører, og ikke egen varmekilde. Så vi klarer fint å ha behagelig temperatur i oppholdsrommene, og kjølige soverom. Det er bare å åpne vinduer på rommet, og holde døra til resten av huset lukket. 
Vil man ha behagelig oppholdsrom-temperatur på rommene på dagtid er det bare å lukke vinduene og åpne døra til fellesarealet. Barna gjør det på morgenen, slik at rommene har stuetemperatur når de kommer fra skolen. 

Anonymkode: bada5...36e

Skrevet

Det anbefales ikke å skru ned/av varmepumpa på natta, fordi den da må bruke mer energi på å få opp tempen igjen. 

Anonymkode: 17c70...e37

Skrevet

Nei, skrur den heller litt ned på dagen. Det er da strømmer er jævlig dyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...