Gå til innhold

Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å ta opp ting med andre når dere føler dere urettferdig behandlet? Eller at noen har sagt noe kjipt om deg? 
Hvordan reagerer du om du får vite at noen har sittet å snakket bak din rygg i negativ forstand? 

Anonymkode: c35c7...8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg noen gang har opplevd noen av disse tingene jeg.

Det er vel ikke ofte sånt skjer?

Anonymkode: d4dca...258

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke jeg noen gang har opplevd noen av disse tingene jeg.

Det er vel ikke ofte sånt skjer?

Eller det kan være ting du tar opp med kollegaer eller familiemedlemmer som er litt øm. Sier du noe eller lar du det ligge? Klarer du å la det ligge? 

Skrevet

Jeg gidder virkelig ikke å bruke tid på det. Får ikke endret hva andre tenker kun hva jeg selv gjør. 

Og det har vært en lang og vanskelig vei for å kunne stå trygt på egne ben på denne måten. Unner ingen å gå gjennom ryktespredning på en liten plass. Men nå er jeg mye sterkere mentalt enn jeg var før, jeg vet godt hvem jeg selv er og hva jeg står for, og jeg har ingen problemer med å ytre det, eller at folk har andre meninger. Ikke misforstå, jeg misliker og unngår konflikter i det lengste. Jeg tar meg ikke nær av hva trangsynte mennesker måtte mene om meg lenger. 

Anonymkode: eabe7...cda

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Eller det kan være ting du tar opp med kollegaer eller familiemedlemmer som er litt øm. Sier du noe eller lar du det ligge? Klarer du å la det ligge? 

Det er litt vanskelig å skjønne hva du mener.

Folk rundt meg oppfører seg som regel helt greit, og de gangene de velger å gjøre ting jeg selv ikke ville gjort driver jeg ikke å "tar opp" det nei.

Jeg velger for meg og de velger for seg. Jeg setter meg ikke som dommer over andes valg altså. Jeg lager ikke konflikter av at andre velger annerledes enn meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg gidder virkelig ikke å bruke tid på det. Får ikke endret hva andre tenker kun hva jeg selv gjør. 

Og det har vært en lang og vanskelig vei for å kunne stå trygt på egne ben på denne måten. Unner ingen å gå gjennom ryktespredning på en liten plass. Men nå er jeg mye sterkere mentalt enn jeg var før, jeg vet godt hvem jeg selv er og hva jeg står for, og jeg har ingen problemer med å ytre det, eller at folk har andre meninger. Ikke misforstå, jeg misliker og unngår konflikter i det lengste. Jeg tar meg ikke nær av hva trangsynte mennesker måtte mene om meg lenger. 

Anonymkode: eabe7...cda

Bra innstilling! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er dere flinke til å ta opp ting med andre når dere føler dere urettferdig behandlet? Eller at noen har sagt noe kjipt om deg? 
Hvordan reagerer du om du får vite at noen har sittet å snakket bak din rygg i negativ forstand? 

Jeg gir alt sånt tøv 0 energi. Jeg vet sannheten. Har ikke behov for å forklare meg .  Det er så deilig å ikke bry seg . 

Anonymkode: 24072...c3d

Skrevet

Både òg. 

De fleste jeg møter syns jeg er et likandes menneske, men selvfølgelig ikke alle. Noen blir også usanne og ufine. De fleste overser jeg glatt, jeg vet hva slags menneske jeg er. Men så har vi storebroren min da.

En ekte narsissist som bruker volum og ukvemsord for å "vinne" diskusjoner. Særlig så fort han føler seg underlegen og det er han meg i aller høyeste grad (kognitivt og kunnskap). Så, når han for n'te gang skjelte meg ut i høst og la igjen skylden på meg for hans feil, fikk jeg nok. Orker ikke ta det opp med han. Av erfaring er jeg da hårsår og tåler ingenting. 

Så ikke alle er verdt å si ifra til.

Anonymkode: 147f0...9e9

Skrevet

Sier fra om ting som går utover mine barn. Har konfrontert min mor flere ganger, men hun ser ikke at det hun gjør/sier er feil dessverre.  

Anonymkode: bf7ed...de6

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Sier fra om ting som går utover mine barn. Har konfrontert min mor flere ganger, men hun ser ikke at det hun gjør/sier er feil dessverre.  

Anonymkode: bf7ed...de6

Det er slik med meg også, når det gjelder barna så blir jeg lyn forbanna. Spesielt når det er urettferdig. Andre mødre osv. men jeg er ikke blind og vet også at mine kan gjøre feil. Men hvis noen skal klage på noe ønsker jeg at de sier det på en måte der de ønsker å hjelpe eller bidra fremfor å kjefte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...