Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Skrevet 10. desember 2024 Jeg har fått slengt i trynet at jeg er en person som er «kjent for» å lage styr for andre. Dette traff meg mitt i fleisen, og jeg ble veldig såret. Har reflektert mye over dette, og det stemmer jo til en viss grad. Mulig jeg er dum, men jeg har en sterk rettferdighetssans, der jeg sier fra når ting er ugreit. Vi lever i et samfunn der folk ikke alltid har gode holdninger, og hvis det går utover meg og mine har jeg tatt det opp. Selvfølgelig skaper dette stress hos den jeg tar det opp med, men jeg tenker at folk som snakker drit om andre må også tåle bli konfrontert med det. Man må passe på hva man sier. Men ja, jeg har kanskje en sterkere trang til å si fra enn andre? Et eks. Min beste venninne gikk å snakket dritt om mitt barn som var venn med hennes barn. Etter 4-5 mnd med et barn som kommer hjem Leo seg fordi hun hadde sagt kjipe ting om han til sin sønn måtte jeg til slutt ta det opp med venninnen min. Hun fikk sjokk og hadde ikke sett for seg at hennes barn fortalte dette til mitt barn. Det endte med drama og hun kuttet meg ut. Jeg føler jeg ikke passer inn i samfunnet når man kun skal ha overfladiske relasjoner der folk dolker i ryggen og man ikke kan si fra Anonymkode: a9b00...215
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Skrevet 10. desember 2024 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg har fått slengt i trynet at jeg er en person som er «kjent for» å lage styr for andre. Dette traff meg mitt i fleisen, og jeg ble veldig såret. Har reflektert mye over dette, og det stemmer jo til en viss grad. Mulig jeg er dum, men jeg har en sterk rettferdighetssans, der jeg sier fra når ting er ugreit. Vi lever i et samfunn der folk ikke alltid har gode holdninger, og hvis det går utover meg og mine har jeg tatt det opp. Selvfølgelig skaper dette stress hos den jeg tar det opp med, men jeg tenker at folk som snakker drit om andre må også tåle bli konfrontert med det. Man må passe på hva man sier. Men ja, jeg har kanskje en sterkere trang til å si fra enn andre? Et eks. Min beste venninne gikk å snakket dritt om mitt barn som var venn med hennes barn. Etter 4-5 mnd med et barn som kommer hjem Leo seg fordi hun hadde sagt kjipe ting om han til sin sønn måtte jeg til slutt ta det opp med venninnen min. Hun fikk sjokk og hadde ikke sett for seg at hennes barn fortalte dette til mitt barn. Det endte med drama og hun kuttet meg ut. Jeg føler jeg ikke passer inn i samfunnet når man kun skal ha overfladiske relasjoner der folk dolker i ryggen og man ikke kan si fra Anonymkode: a9b00...215 Vi lever i et krenke-samfunn. Det er bare å drite i det, og fortsette som før. Anonymkode: 2667a...b62
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Skrevet 10. desember 2024 Akkurat den situasjonen, hvor en mamma snakker dritt om et barn til sitt barn, og barna snakker om dette etterpå, synes jeg skal adresseres. Der bør mammaen få beskjed om at hennes barn bringer videre det hun sier og at det ikke er greit. Men utover det kan man ikke være dommer i andres liv. Hvor mye man sladrer og snakker er forskjellig fra miljø til miljø, og du kan bare selv velge hvor stor grad du selv ønsker å snakke om andre. Du kan ikke lage spetakkel hver gang noen velger annerledes enn deg, du kan bare gå derifra om du ikke vil delta. Anonymkode: 05680...594
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 Det høres faktisk riktig ut. Du er ikke alene her inne på dette forumet, her er det mange som deg. Anonymkode: 4e92a...ca8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det høres faktisk riktig ut. Du er ikke alene her inne på dette forumet, her er det mange som deg. Anonymkode: 4e92a...ca8 Hva mente du? Anonymkode: a9b00...215
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Skrevet 10. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Akkurat den situasjonen, hvor en mamma snakker dritt om et barn til sitt barn, og barna snakker om dette etterpå, synes jeg skal adresseres. Der bør mammaen få beskjed om at hennes barn bringer videre det hun sier og at det ikke er greit. Men utover det kan man ikke være dommer i andres liv. Hvor mye man sladrer og snakker er forskjellig fra miljø til miljø, og du kan bare selv velge hvor stor grad du selv ønsker å snakke om andre. Du kan ikke lage spetakkel hver gang noen velger annerledes enn deg, du kan bare gå derifra om du ikke vil delta. Anonymkode: 05680...594 Det er slike ting jeg mener, når noen snakker dritt om mine. Men om jeg sitter i et selskap der fork snakker stygt om andre bryr jeg meg ikke, orker ikke engasjere meg. At folk velger eller gjør annerledes er helt fint. Men tåler veldig dårlig å få meldinger der noen har hørt rykter om barna mine f eks. Eller kommer med usannheter der jeg ikke får sjans til å gå i bunn i det. Anonymkode: a9b00...215
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Skrevet 10. desember 2024 Du høres bare slitsom ut. Anonymkode: 0a234...92c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Skrevet 10. desember 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du høres bare slitsom ut. Anonymkode: 0a234...92c Takk for et konstruktivt svar på en problemstilling Anonymkode: a9b00...215
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #9 Skrevet 11. desember 2024 Jeg tenker at det som er galt er at du mener andre skal tenke før de snakker, men at du ikke trenger det om du mener det er rett å si. Anonymkode: 86a10...73c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker at det som er galt er at du mener andre skal tenke før de snakker, men at du ikke trenger det om du mener det er rett å si. Anonymkode: 86a10...73c Hvordan tolker du at jeg mener det? Jeg snakker ikke stygt om mine venner eller venners barn. Det handler ikke om å tenke før man snakker, men ikke snakke stygt om dine beste venner. Det burde man forvente av venner. Jeg klarer ikke ha et vennskap der jeg vet at vedkommende snakker stygt om barnet mitt. På et tidspunkt må jeg ta det opp for å få en oppklaring i det. Nær og god venninne går ikke etter barna mine. Da klarer jeg ikke være hennes venninne. Etter jeg tok det opp klikket det helt for henne og vi har ingen kontakt i dag. Hun mener hun har rett til å snakke fritt om hvem hun vil. Det må hun bare fortsette med, men hun er ikke lengre min venninne. Anonymkode: a9b00...215
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #11 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan tolker du at jeg mener det? Jeg snakker ikke stygt om mine venner eller venners barn. Det handler ikke om å tenke før man snakker, men ikke snakke stygt om dine beste venner. Det burde man forvente av venner. Jeg klarer ikke ha et vennskap der jeg vet at vedkommende snakker stygt om barnet mitt. På et tidspunkt må jeg ta det opp for å få en oppklaring i det. Nær og god venninne går ikke etter barna mine. Da klarer jeg ikke være hennes venninne. Etter jeg tok det opp klikket det helt for henne og vi har ingen kontakt i dag. Hun mener hun har rett til å snakke fritt om hvem hun vil. Det må hun bare fortsette med, men hun er ikke lengre min venninne. Anonymkode: a9b00...215 Her: «Selvfølgelig skaper dette stress hos den jeg tar det opp med, men jeg tenker at folk som snakker drit om andre må også tåle bli konfrontert med det. Man må passe på hva man sier. Men ja, jeg har kanskje en sterkere trang til å si fra enn andre?» Jeg sier ikke at det er galt å si fra eller ta opp ting, men da må folk også få si hva de mener selv om det går ut over deg? Anonymkode: 86a10...73c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #12 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Her: «Selvfølgelig skaper dette stress hos den jeg tar det opp med, men jeg tenker at folk som snakker drit om andre må også tåle bli konfrontert med det. Man må passe på hva man sier. Men ja, jeg har kanskje en sterkere trang til å si fra enn andre?» Jeg sier ikke at det er galt å si fra eller ta opp ting, men da må folk også få si hva de mener selv om det går ut over deg? Anonymkode: 86a10...73c Folk som har til hobby å slarve og snakke om andre mennesker har godt av å bli konfrontert i blandt. Kanskje lærer de å holde still. Klart det er ubehagelig å bli konfrontert med noe, de fleste blir da klein. Jeg kan ikke stoppe folk i å baksnakke eller spre rykter om folk. Det må de bare fortsette med. Men disse folka har rykte på seg og er kjent for å være «slarvekjerringer og de som vet alt om alle» kjipt rykte å ha på seg det også Anonymkode: a9b00...215
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Folk som har til hobby å slarve og snakke om andre mennesker har godt av å bli konfrontert i blandt. Kanskje lærer de å holde still. Klart det er ubehagelig å bli konfrontert med noe, de fleste blir da klein. Jeg kan ikke stoppe folk i å baksnakke eller spre rykter om folk. Det må de bare fortsette med. Men disse folka har rykte på seg og er kjent for å være «slarvekjerringer og de som vet alt om alle» kjipt rykte å ha på seg det også Anonymkode: a9b00...215 Men hvis du til stadighet konfronterer dem (selv om det er med rette) så må du jo også akseptere at de opplever deg som vrang. Det å stå opp for seg selv om andre kommer med en pris. Anonymkode: f298d...2b8
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Folk som har til hobby å slarve og snakke om andre mennesker har godt av å bli konfrontert i blandt. Kanskje lærer de å holde still. Klart det er ubehagelig å bli konfrontert med noe, de fleste blir da klein. Jeg kan ikke stoppe folk i å baksnakke eller spre rykter om folk. Det må de bare fortsette med. Men disse folka har rykte på seg og er kjent for å være «slarvekjerringer og de som vet alt om alle» kjipt rykte å ha på seg det også Anonymkode: a9b00...215 Ser du ikke at du du stoler på sladder og tar opp ting du har hørt fra andre du også? Du er jo tydeligvis en "slarvekjærring" selv også da. Ellers synes jeg det er greit å si fra om slikt du beskriver i hi, helt uavhengig av hvilket rykte personen har. Anonymkode: 6dc10...7f8
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #15 Skrevet 12. desember 2024 Hva legger du egentlig i å «snakke dritt?». Du Er har jeg nemlig en del erfaring med at folk tolker ulikt. De som er dobbeltmoralske og blir dypt fornærmet med en gang de selv eller egne barn omtales, uansett hva som blir sagt, er slitsomme. Spesielt om det kun gjelder når det er dem selv. Anonymkode: a4baf...4c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå