MissSaigon Skrevet 11. desember 2024 #51 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Hadde det ikke vært for at hun blir SUR når vi andre møtes i helgene, siden hun selv da ikke får vært med, hadde det ikke plaget meg en plass at hun dro på hytta hver helg. Måtte gjerne bodd der for min del. Men når vi er 3 stykker i gjengen som sliter pga av jobb med å få til å møtes i ukedager, så blir det smått irriterende at hun lager nummer av st vi møtes en fredag eller lørdag innimellom. Hun KAN droppe hytta én helg. Og som sagt er hytta såpass nært at flere av oss har lengre kjørevei enn henne, noen må også kjøre forbi hytta. Vi får ikke komme på besøk dit. Det har vært luftet men der vil de være i fred. Greit nok det. Anonymkode: 1aea3...682 Men da er det jo dere som er ganske dumme som danser etter hennes pipe. Gi beskjed i god tid om at dere vil møtes den og den helge, hyggelig om hun også kan bli med. Det er ikke farlig at hun blir sur.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #52 Skrevet 11. desember 2024 MissSaigon skrev (3 minutter siden): Men da er det jo dere som er ganske dumme som danser etter hennes pipe. Gi beskjed i god tid om at dere vil møtes den og den helge, hyggelig om hun også kan bli med. Det er ikke farlig at hun blir sur. Åja, det var dumt at vi ikke har prøvd det før - vi bruker normalt sett å spørre torsdag om vi kan møtes i helgen... 🙄 Eller var det sånn at vi har en chat gående, og når vi bestemmer oss for helg (gjerne flere uker på forhånd, vi hsr jo liv vi også), så holder hun på i DAGESVIS etter at vi andre har bestemt dato og forteller oss hvor dårlig gjort det er å utelukke henne. Hvor mye bedre det er å treffes en hvilken som helst annen dag i uka. At det da ikke passer for 2 andre driter hun i, for det kan jo ikke passe for alle bestandig... Så hvorfor triumfer hytta oss som jobber på ettermiddagen?? Hvorfor må alt legges til midt i uka, slik at hun kommer seg på hytta? Hvorfor er det bedre at en av oss går glipp at samlingen enn henne?? Vi kan jo ikke velge å stå over jobben Anonymkode: 1aea3...682
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #53 Skrevet 11. desember 2024 Og vi møtes jo i helger. Men vi gidder ikke lengre si fra til henne. Anonymkode: 1aea3...682
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #54 Skrevet 11. desember 2024 Vi er også «alltid» på hytta. Vi prioriterer som regel ikke at én av fem i familien skal gjøre én ting i noen få timer i løpet av helga, og derfor må de fire andre gi avkall på to hele døgn på hytta. For vår del vil de fleste slike avveininger gå i hyttas favør. Ungdommene i huset driver med vinteridrett og ønsker å få max ut av sesongen også, så de er pådrivere for å dra på hytta de også. Det hender vi tar en helg hjemme om det er meldt veldig dårlig vær på fjellet, da prøver vi å prioritere sosiale ting. Nå ville jeg aldri reagert negativt på at venner velger å samles uten meg. Vi inviterer også ofte med oss venner på hytta, og vi er sosiale både hverdager og helger, hjemme og på hytta. Anonymkode: ed069...a1a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #55 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og vi møtes jo i helger. Men vi gidder ikke lengre si fra til henne. Anonymkode: 1aea3...682 Men da er vel ikke problemet i utgangspunktet at hun foretrekker å være på hytta i helgene, men snarere at hun reagerer på en urimelig måte når deres avtalte treff ikke passer for henne…? Anonymkode: 7a195...2df
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #56 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hadde det ikke vært for at hun blir SUR når vi andre møtes i helgene, siden hun selv da ikke får vært med, hadde det ikke plaget meg en plass at hun dro på hytta hver helg. Måtte gjerne bodd der for min del. Men når vi er 3 stykker i gjengen som sliter pga av jobb med å få til å møtes i ukedager, så blir det smått irriterende at hun lager nummer av st vi møtes en fredag eller lørdag innimellom. Hun KAN droppe hytta én helg. Og som sagt er hytta såpass nært at flere av oss har lengre kjørevei enn henne, noen må også kjøre forbi hytta. Vi får ikke komme på besøk dit. Det har vært luftet men der vil de være i fred. Greit nok det. Anonymkode: 1aea3...682 Dette handler jo ikke om hytte, men om en urimelig og sur venninne. Anonymkode: 28f5c...78e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #57 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Åja, det var dumt at vi ikke har prøvd det før - vi bruker normalt sett å spørre torsdag om vi kan møtes i helgen... 🙄 Eller var det sånn at vi har en chat gående, og når vi bestemmer oss for helg (gjerne flere uker på forhånd, vi hsr jo liv vi også), så holder hun på i DAGESVIS etter at vi andre har bestemt dato og forteller oss hvor dårlig gjort det er å utelukke henne. Hvor mye bedre det er å treffes en hvilken som helst annen dag i uka. At det da ikke passer for 2 andre driter hun i, for det kan jo ikke passe for alle bestandig... Så hvorfor triumfer hytta oss som jobber på ettermiddagen?? Hvorfor må alt legges til midt i uka, slik at hun kommer seg på hytta? Hvorfor er det bedre at en av oss går glipp at samlingen enn henne?? Vi kan jo ikke velge å stå over jobben Anonymkode: 1aea3...682 Dere velger jo å ta offerrollen her. Det er helt utrolig at dere lar en person styre dere slik. Anonymkode: d821d...d1a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2024 #58 Skrevet 11. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere velger jo å ta offerrollen her. Det er helt utrolig at dere lar en person styre dere slik. Anonymkode: d821d...d1a Hun tar ikke offerollen, hun forteller bare hvordan venninnen oppfører seg. Anonymkode: a7cde...d8b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #59 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Dette handler jo ikke om hytte, men om en urimelig og sur venninne. Anonymkode: 28f5c...78e Det handler like mye om en kultur. Anonymkode: 0757f...919
MissSaigon Skrevet 12. desember 2024 #60 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Åja, det var dumt at vi ikke har prøvd det før - vi bruker normalt sett å spørre torsdag om vi kan møtes i helgen... 🙄 Eller var det sånn at vi har en chat gående, og når vi bestemmer oss for helg (gjerne flere uker på forhånd, vi hsr jo liv vi også), så holder hun på i DAGESVIS etter at vi andre har bestemt dato og forteller oss hvor dårlig gjort det er å utelukke henne. Hvor mye bedre det er å treffes en hvilken som helst annen dag i uka. At det da ikke passer for 2 andre driter hun i, for det kan jo ikke passe for alle bestandig... Så hvorfor triumfer hytta oss som jobber på ettermiddagen?? Hvorfor må alt legges til midt i uka, slik at hun kommer seg på hytta? Hvorfor er det bedre at en av oss går glipp at samlingen enn henne?? Vi kan jo ikke velge å stå over jobben Anonymkode: 1aea3...682 Ok. Beklager om jeg tråkket deg på tærne, men denne informasjonen hadde jeg ikke da jeg svarte deg. Hvorfor spør du meg om hvorfor hytta trumfer alt annet? Jeg har ikke med ett ord antydet at jeg mener noe slikt. Men at det er idiotisk at 3-4 voksne damer lag seg styre av en i redsel for at hun blir sur, det står jeg for.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #61 Skrevet 12. desember 2024 Drit i henne! Dere er tydeligvis ikke viktige nok for henne til at hun gidder å tilpasse seg til flertallet, så hvorfor i alle dager skal alle andre tilpasse seg henne? Nei, henne hadde jeg faset ut. Anonymkode: 2f94a...4bc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #62 Skrevet 12. desember 2024 Selv bor jeg svært godt men synes det egentlig er stress åå dra på hytta, med mindre man kan være der langhelger etc. Pakke når man skal dra, tømme kjøleskap og passe på alt før man reiser derfra. De som MÅ dra hver helg, har det nok bedre på hytta, enn hjemme, tenker jeg. Anonymkode: c5f15...3f2
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #63 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det handler like mye om en kultur. Anonymkode: 0757f...919 Ja, hyttekukturen står sterkt i Norge, og hyttelivet er en del av den norske identiteten. Dette kan man selvsagt mislike så mye man vil, men folk vil nok neppe slutte å dra på hytta bare fordi noen mener de heller burde holde seg hjemme og delta på alt andre mener de bør delta på. Anonymkode: 7a195...2df
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #64 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Selv bor jeg svært godt men synes det egentlig er stress åå dra på hytta, med mindre man kan være der langhelger etc. Pakke når man skal dra, tømme kjøleskap og passe på alt før man reiser derfra. De som MÅ dra hver helg, har det nok bedre på hytta, enn hjemme, tenker jeg. Anonymkode: c5f15...3f2 Jeg vil si at vi har det like godt begge steder. Vi tømmer jo ikke kjøleskap eller skifter på senger hver gang vi er der, og å passe på at ting er ryddig og skrudd av er virkelig ikke noe pes. Vi er ikke av dem som må på hytta uansett, men som regel så passer det slik at vi drar ut på fredag etter jobb, så varierer det om vi drar hjem lørdag eller søndag. Vi har jo alt vi trenger begge plasser, så det er kun klær vi ikke har to av eller som vi har lyst å ha på den helgen vi har med oss. Sengetøy, håndklær, undertøy og turtøy vaskes på hytta. Anonymkode: f086d...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå