Gå til innhold

Tilbehør julepølse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å ha julepølse til middag i dag, men usikker på hvilket tilbehør jeg skal ha til.

Hva hadde dere valgt?

Tilbehøret må ikke være julete

Anonymkode: c942d...dca

Fortsetter under...

Skrevet

Poteter, rødkål eller surkål, brunsaus og tyttebær☺️

Eller: Fløtepotet, grønnsaker og tyttebær🤶

Anonymkode: bfb5a...ec7

Skrevet

Ovnstekte poteter, eller kokte poteter som fort surres i panna med litt krydder.  Og enten rødkål eller pannestekte grønnsaker. 

Anonymkode: 79a2d...711

Skrevet

Brun saus, kokte poteter og rødkålsalat.

Anonymkode: 1c429...306

Skrevet

Kålrotstappe og tyttebærsyltetøy. 

Anonymkode: 2f12b...e10

Skrevet

potetmos og kålsttuing
ovnstekte søtpotetbåter/båtpoteter og gulrotstuing

Anonymkode: acdfe...041

Annonse

Skrevet

Poteter, ertestuing, surkål, sterk sennep, smeltet smør og tyttebær

Anonymkode: 22f04...32c

Skrevet

Kålrabistappe og poteter. Kanskje tyttebær om du liker det.

Anonymkode: 69ecf...180

Skrevet

En svært god saus må i alle fall til for å i det hele tatt kunne spise medisterpølse. 

Anonymkode: 56383...ccc

Skrevet

Ris og viltsaus  🤩

Anonymkode: 349dc...c90

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

En svært god saus må i alle fall til for å i det hele tatt kunne spise medisterpølse. 

Julepølse trenger ikke være medisterpølse

Anonymkode: a4dfb...bc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hi ber om tips til julepølse, ikke medisterpølse. Forøvrig enig i at medisterpølse trenger saus, har aldri skjønt greia med verken medisterpølser eller -kaker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Julepølse trenger ikke være medisterpølse

Anonymkode: a4dfb...bc4

Det er såpass vanlig å kalle medisterpølser for julepølser at det nok er lurt å spesifisere hva slags julepølse det er snakk om dersom det ikke er medister. Det er jo ikke sikkert at det passer med samme tilbehør. 

Til medisterpølser syns jeg det passer med grønnsaker som smaker ganske sterkt. Surkål er godt, jeg liker rosenkål også. En blanding av ovnsstekte rotgrønnsaker kan også være en fin variasjon. Tyttebærsyltetøy og sterk sennep til.

Anonymkode: 46616...776

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi ber om tips til julepølse, ikke medisterpølse. Forøvrig enig i at medisterpølse trenger saus, har aldri skjønt greia med verken medisterpølser eller -kaker. 

Jeg synes heller ikke medisterpølser er særlig godt. Ungene liker det da, så vi har alltid noen til ribba.

Men hjemmelagde medisterkaker er godt. Ikke kjøpekakene da, det holder å lage selv en gang så kjøper du aldri igjen. Du må lage av medisterdeig, ikke medisterfarse.

Skrevet

Jeg synes heller ikke medisterpølser er særlig godt. Ungene liker det da, så vi har alltid noen til ribba.

Men hjemmelagde medisterkaker er godt. Ikke kjøpekakene da, det holder å lage selv en gang så kjøper du aldri igjen. Du må lage av medisterdeig, ikke medisterfarse.

Er så heldig stilt at julemiddag for meg er pinnekjøtt, så har aldri hatt bruk for verken det ene eller det andre 😂 Her går det i julepølser.

Skrevet

Helt uenig med deg angående hjemmelagde og kjøpe medisterkaker. Men kjøper man skvip som Norfjordeid og Gilde har man dårlig smak i utgangspunktet.

Anonymkode: d1c2d...474

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Helt uenig med deg angående hjemmelagde og kjøpe medisterkaker. Men kjøper man skvip som Norfjordeid og Gilde har man dårlig smak i utgangspunktet.

Anonymkode: d1c2d...474

Jeg klarer ikke medister, det får meg til å grøsse, men kanskje jeg bare har smakt kjip medister. Hva er galt med Gilde og Nordfjord? Hvilket merke er bra?

Anonymkode: acdfe...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...