Gå til innhold

Hvorfor blir det slikt med venner etter man får baby??

Anbefalte innlegg

Min partner og meg fikk en skjønn og nydelig liten jente  i begynnelsen av året, januar. Tia flyr! 
Jeg har en god Venninne av meg som fant virkelig tonen med en fyr for 2 år siden. Da pleide vi å henge og finne på ting sammen eller uten partnere, og inviterte hverandre hjem til middag og film, spill, et par ganger. Sist vi inviterte til middag hit var rett før jeg fødte. Etter det har de kommet til oss, korte turer uten middag men snacks og prat.  Men nå føler jeg og min sambo at vi savner å være gjester, vi har ikke blitt invitert hjemme hos de en eneste gang etter datteren min kom til verden, og synes det er litt trist :( vi møtes minst 1 gang i måneden eller annen ver måned nå. Der vi spiser ute på mcdonalds eller burgerking eller ikea med dem sammen og inkludert barnet mitt, de har foretrukket dette. Men vi ser jo på instagram og snapchat at de er på Egon og olivia og slike plasser med andre.  Vi er ikke så glad i junk men gjør det for å treffes. Synes det er litt kjipt

Anonymkode: 3fd8e...81a

Fortsetter under...

De tenker helt sikkert at dere er opptatt med baby og ikke er så spontane som de er. De er ikke på samme sted som dere, og det er naturlig at man søker til folk som er i samme situasjon som en selv. Kanskje dere kan invitere de på middag? Så kan dere si at de må bare invitere dere også, at dere kan fikse barnevakt. Det er litt mer mas med en baby på slep når de selv ikke har barn. 

Anonymkode: 4fe18...5af

Enkelt å løse. Spørre om dere skal møtes på Egon sammen. 

Jeg har barn selv, og synes det er ett mareritt å ha med baby/ bitte små barn hjem til folk og på restaurant. 

Og du, det blir ikke det samme å ha med barn. Blir veldig amputert syns jeg. 

Men ! Likevel så er det jo bare å invitere dem. 

Anonymkode: 2cf55...a3b

Første året med barn blir gjerne litt sånn, det er helt naturlig når de ikke har barn.

Men nå som barnet vokser til og det er lettere å ha barnevakt kan dere møtes som før av og til.

Send en melding og spør, si f.eks at bestemor vil låne barnet en kveld så dere har barnefri, vil de finne på noe?

Anonymkode: 15d0b...434

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Å være på resturant med baby er ikke så årleit, vil tro det er derfor de foreslår fast food steder

Anonymkode: 8583a...cd2

Som anynom bruker cd2 sier.

På restaurant ønsker de sikkert litt mer rolig stemming å nyte måltidet uten småbarn, kan være at  de tenker samme hjemme hos dem at de ser det mer som mas en kos med et lite barn på slep. Men har dere mulighet til pass av besteforeldre eller søsken? Kanskje de virker mer gira da vis dere kommer på besøk eller møtes andre spiseplasser uten små barn

Anonymkode: 9fe89...ffd

Anonym bruker skrev (På 8.12.2024 den 20.37):

Å være på resturant med baby er ikke så årleit, vil tro det er derfor de foreslår fast food steder

Anonymkode: 8583a...cd2

Hm ikke alltid lett å få til barnepass her :( 

Anonymkode: 3fd8e...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...