Gå til innhold

Vi som har alt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

To stk med helt identiske problemstillinger med disse forskjellige livene da er den en mye sterkere stilt en den andre. Er den ikke det? 

Anonymkode: 9d16c...d93

Svar på denne først:

Er de virkelige heldige? Du glemmer jo utfordringene deres som du ikke har! Du sammenligner å ha ingenting med f.eks alvorlig sykt barn og ha "alt" med alvorlig sykt barn. Da er de kanskje heldige. Men du er mer heldig som ikke har syke barn! Jeg hadde uten tvil heller valgt et friskt barn enn god økonomi. Ja, et friskt barn er faktisk viktigere enn en partner og mange venner også. Det er mange som ville ha byttet liv med deg!

Anonymkode: 41f26...a3f

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Svar på denne først:

Er de virkelige heldige? Du glemmer jo utfordringene deres som du ikke har! Du sammenligner å ha ingenting med f.eks alvorlig sykt barn og ha "alt" med alvorlig sykt barn. Da er de kanskje heldige. Men du er mer heldig som ikke har syke barn! Jeg hadde uten tvil heller valgt et friskt barn enn god økonomi. Ja, et friskt barn er faktisk viktigere enn en partner og mange venner også. Det er mange som ville ha byttet liv med deg!

Jeg har ikke et sykt barn, men det er ikke det jeg vil ha frem her. Jeg mener at om det er to personer med disse forskjellige livene står i det samme. Si sykt barn. Hvem hadde klart dette best da? Jeg tenker uten tvil de med økonomi, partner, flere barn og venner osv. Den andre hadde gjerne ikke hatt råd til det som trengs eller noen å få hjelp og støtte fra osv. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke et sykt barn, men det er ikke det jeg vil ha frem her. Jeg mener at om det er to personer med disse forskjellige livene står i det samme. Si sykt barn. Hvem hadde klart dette best da? Jeg tenker uten tvil de med økonomi, partner, flere barn og venner osv. Den andre hadde gjerne ikke hatt råd til det som trengs eller noen å få hjelp og støtte fra osv. 

Tenker og helt klart det samme om det skulle være om man mistet lobben. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker og helt klart det samme om det skulle være om man mistet lobben. 

Kom gjerne med gode argumenter med hvordan jeg hadde klart meg bedre enn det jeg skisserer her? Med sykt barn og å miste jobben. Det tror jeg ingen har. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Og de som har friske barn står bedre rustet til å takle andre utfordringer enn dem med syke barn. Hvem takler best å miste jobben? Hvem takler best å være alene? Den med friske barn er uten tvil sterkere stilt. Er du ikke enig?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og de som har friske barn står bedre rustet til å takle andre utfordringer enn dem med syke barn. Hvem takler best å miste jobben? Hvem takler best å være alene? Den med friske barn er uten tvil sterkere stilt. Er du ikke enig?

Men her tar du en med sykt barn opp mot en som har friske? Ikke nødvendigvis den med sykt som hadde taklet det dårligst. Om de har god økonomi har de penger i bakhånd og de er to og begge mister ikke jobben samtidig.Og er da bedre økonomisk stilt en den som er alene og har lite fra før. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men her tar du en med sykt barn opp mot en som har friske? Ikke nødvendigvis den med sykt som hadde taklet det dårligst. Om de har god økonomi har de penger i bakhånd og de er to og begge mister ikke jobben samtidig.Og er da bedre økonomisk stilt en den som er alene og har lite fra før. 

Du lander igjen og igjen tilbake til at du har det verst fordi du har dårlig økonomi. Familier med alvorlig syke barn slipper tross alt å bekymre seg for økonomien, ikke sant. Det er faktisk mye verre å bekymre seg for sitt syke barn! Og se det gå gjennom smertefulle prosedyrer, gå glipp av barndommen sin osv. Alle foreldre i den situasjonen hadde glatt gitt bort alle pengene sine for å få et friskt barn!

(og jo begge kan miste jobben samtidig om de jobber samme sted. Under pandemien var det også mange par som ble permittert uten engang å jobbe samme sted.

Og med din retorikk så er det heller ikke nødvendigvis den med dårligst økonomi som takler et sykt barn dårligst. Du snakker om hvem som er sterkest stilt. En med friske barn er sterkere stilt enn en med sykt barn som er utslitt og ute av seg bekymring.)

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du lander igjen og igjen tilbake til at du har det verst fordi du har dårlig økonomi. Familier med alvorlig syke barn slipper tross alt å bekymre seg for økonomien, ikke sant. Det er faktisk mye verre å bekymre seg for sitt syke barn! Og se det gå gjennom smertefulle prosedyrer, gå glipp av barndommen sin osv. Alle foreldre i den situasjonen hadde glatt gitt bort alle pengene sine for å få et friskt barn!

(og jo begge kan miste jobben samtidig om de jobber samme sted. Under pandemien var det også mange par som ble permittert uten engang å jobbe samme sted.

Og med din retorikk så er det heller ikke nødvendigvis den med dårligst økonomi som takler et sykt barn dårligst. Du snakker om hvem som er sterkest stilt. En med friske barn er sterkere stilt enn en med sykt barn som er utslitt og ute av seg bekymring.)

Ser du ikke at du ikke svarer på eksemplene mine? Begge har sykt barn her. Hvem hadde klart det best. Og begge hadde mistet jobben. Det er ikke snakk om en med sykt barn og en med friskt barn her. Så jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Jeg svarer på påstanden min. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ser du ikke at du ikke svarer på eksemplene mine? Begge har sykt barn her. Hvem hadde klart det best. Og begge hadde mistet jobben. Det er ikke snakk om en med sykt barn og en med friskt barn her. Så jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Jeg svarer på påstanden min. 

Dette er bare hypotetisk. Ingen mennesker har det prikk likt. Foreldre har det ulikt, ulikt nettverk, ulik sykdom hos barn, ulikt alt. Det finnes ikke 2 familier som er identiske. Alle er ulike, så det kan ikke sammenlignes. Foreldre har også ulik bakgrunn til å stå i kamper, uavhengig av økonomi. 

Anonymkode: dff6d...bd6

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har svart på det tidligere. Men du bagatalliserer min likeverdige problemstilling om hvem som hadde klart det best med friskt og sykt barn som utgangspunkt. Du bruker god og dårlig økonomi som utgangspunkt.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mister man jobben får man dårligere økonomi. Det er krise når man har barn og ta vare på. Kanskje mister hus og hjem. En som er alene kan velge å spise billig, en familie med barn kan ikke overleve på knekkebrød. Du aner ikke hva det innebærer å følge opp barn og ha familie. 

Anonymkode: dff6d...bd6

Og du aner ikke hvordan det er å være ensom og ikke ha noen å støtte seg til. Har man et nettverk å lene seg på, så er manmye  bedre rustet for å møte vanskeligheter i livet.

Anonymkode: e0ded...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...