Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #1 Skrevet 7. desember 2024 Jeg brukte cipralex i 4 år,men bestemte meg for å kutte de ut i samråd med lege ettersom jeg skulle begynne på remeron for søvn. Remeron er også antidepressiv medisin så legen sa at da ville jeg ikke trenge cipralex. Trappet ned som legen sa,før jeg kuttet de helt ut å kun brukte remeron om kvelden. Nå har jeg gått 45 dager uten cipralex men den siste uken har angsten vært helt ekstrem. Så legen sa at jeg kan prøve en halv remeron om morgenen å se om det hjelper,heller bruke 5 mg cipralex hver morgen. Ønsker helst å unngå å gå tilbake til cipralex nå når jeg har klart en måned uten. Men hva er deres er erfaring med remeron mot angst? Hjelper det? Anonymkode: f309d...5d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Ikke prøvd det selv, men ei venninne prøvde dette mot søvn. Ble veldig sløv og sov nesten et døgn, gikk bare i en sus. Mulig det stabiliserer seg etterhvert. Kanskje du bør ta Sobril eller noe i mellomtiden så du får fred for angsten? Anonymkode: c5124...6a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 Min erfaring er å ikke tulle med medisinen, når man har funnet noe som virker mot angsten. Det er mye bedre å gå på den medisinen, og fungere i livet, enn å kutte den ut og ikke fungere. Min erfaring er at remeron ikke er så effektiv mot angst. Anonymkode: 5a7d0...c37
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 Jeg fikk skrevet ut Remeron mot søvnprøblemer og merker også at den har innvikning på humøret, Det er mer jevnt uten store topper/bunner,men angsten har jeg fortsatt. Anonymkode: 2daec...91d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 Har ei kollega og en bror som bruker det. Det funker fint for de, minus at de legger på seg. Selv har jeg brukt quetiapin mot søvn og den hjelper på min angst. Og jeg blir tjukk 😂 Anonymkode: caf3a...640
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Skrevet 8. desember 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har ei kollega og en bror som bruker det. Det funker fint for de, minus at de legger på seg. Selv har jeg brukt quetiapin mot søvn og den hjelper på min angst. Og jeg blir tjukk 😂 Anonymkode: caf3a...640 Jeg går på adhd medisin itellegg som gjør at jeg har veldig dårlig matlyst å har rast ned i vekt;så for min del er det positivt med økt matlyst Anonymkode: f309d...5d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Skrevet 8. desember 2024 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Ikke prøvd det selv, men ei venninne prøvde dette mot søvn. Ble veldig sløv og sov nesten et døgn, gikk bare i en sus. Mulig det stabiliserer seg etterhvert. Kanskje du bør ta Sobril eller noe i mellomtiden så du får fred for angsten? Anonymkode: c5124...6a4 Får ikke sobril,men kun medisiner som hjelper over tid dessverre. Har prøvd med en halv remeron på morgenen å det fungerte fint,ble ikke trøtt heldigvis. Anonymkode: f309d...5d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Skrevet 8. desember 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Min erfaring er å ikke tulle med medisinen, når man har funnet noe som virker mot angsten. Det er mye bedre å gå på den medisinen, og fungere i livet, enn å kutte den ut og ikke fungere. Min erfaring er at remeron ikke er så effektiv mot angst. Anonymkode: 5a7d0...c37 Enig! Når ting fungerer! Jeg har cipralex med god effekt, kommer aldri til å slutte med den Anonymkode: c5124...6a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Skrevet 8. desember 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Får ikke sobril,men kun medisiner som hjelper over tid dessverre. Har prøvd med en halv remeron på morgenen å det fungerte fint,ble ikke trøtt heldigvis. Anonymkode: f309d...5d8 Bør kunne få noe som hjelper akutt Anonymkode: c5124...6a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Skrevet 8. desember 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Enig! Når ting fungerer! Jeg har cipralex med god effekt, kommer aldri til å slutte med den Anonymkode: c5124...6a4 Du har nok kanskje rett i det ja. Det er jo nå når jeg står uten cipralex at jeg ser hvor mye hjelp den har gitt meg. Har jo hatt angst selv om jeg har tatt cipralex,men uten cipralex er angsten så ekstremt mye verre enn noen gang. Anonymkode: f309d...5d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Skrevet 8. desember 2024 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Du har nok kanskje rett i det ja. Det er jo nå når jeg står uten cipralex at jeg ser hvor mye hjelp den har gitt meg. Har jo hatt angst selv om jeg har tatt cipralex,men uten cipralex er angsten så ekstremt mye verre enn noen gang. Anonymkode: f309d...5d8 Jeg sliter også med søvn, og tar melatonin på kvelden i tillegg til cipralex. Det finnes også allergimedisiner og andre ufarlige ting du kan ta mot søvn uten at du må bytte medisiner. Men nå har du jo seponert cipralex. Anonymkode: c5124...6a4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Skrevet 8. desember 2024 Kan jeg spørre deg hvordan du spiser og om du tar noen tilskudd? Trener du? Jeg spør fordi jeg hadde det som deg for 10 år siden. Bestemte meg for at nok var nok, og la om. Har ikke hatt en dag med angst etter dette ❤️ Anonymkode: b3dad...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå