Iiiiik Skrevet 7. desember 2024 #26 Del Skrevet 7. desember 2024 Har så langt bare bakt pepperkaker, men det skal bli mer etter hvert. Brune pinner, skårne sjokoladepinner, chocolate crinkle cookies, lemon crinkle cookies og Sarah Bernard. I tillegg blir det mange typer konfekt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451306-antall-sorter-julekaker/page/2/#findComment-150163369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #27 Del Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Baker ingen, kjøper i butikken.😅☺️ For oss er det viktigste i jula og roe ned og slappe av, kose oss og være sammen. Vi pynter til jul, men ellers gjør vi ikke så mye ekstra 🥰 Barna får to gaver hver av oss. Vi har én julekalender (ferdigkjøpt med brownies-biter i). så de åpner den annenhver dag. Julematen vår er ikke det samme som alle andre har, fordi bare en av oss liker ribbe (jeg!) og en av oss liker pinnekjøtt (han!) og barna liker ikke slik mat. De elsker derimot finnbiff, som vi liker godt alle fire, så da spiser vi det på julaften. Veldig enkelt å lage, står og putrer lenge i gryta og blir god. Så da handler ikke en gang julaften om å få til vanskelig mat. Og fordi vi ikke har så mange pakker under treet, kanskje 15 til sammen, går også den delen av julaften ganske raskt og ingen blir slitne og sutrete og overveldet som jeg husker det var da jeg var liten og det var sikkert over 50 pakker under treet og stressa voksne som kjeftet og maste. Og hadde drukket litt mye juleøl og akevitt. Vi drikker bare brus på julaften vi. Og koser oss sammen med tegnefilm og fargelegging og andre rolige aktiviteter. Deilig å være voksen å velge det man selv vil og velge bort det man ikke vil. Og om noen synes det høres fryktelig trist ut uten masse sorter hjemmebakte julekaker og ribbe og pinnekjøtt, så slipper dere jo også å feire jul med oss. Vi har det helt fint vi. Anonymkode: 45729...cd5 Og absolutt ingen har spurt deg om deres julefeiring. Så slitsom! Jeg baker ikke så mye, men kakemenn og pepperkaker må vi ha. Så kjøper jeg litt småkaker og smultringer og baker et par store kaker som vi liker bedre enn de typiske julekakene. Anonymkode: cdaa7...7a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451306-antall-sorter-julekaker/page/2/#findComment-150163388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #28 Del Skrevet 7. desember 2024 Ikke bakt noe. Hørte med tenåringsgutta hva de ønsket å ha i hus eller være med å bake. Da svarte begge uavhengig av hverandre at de ønsket gjærbakst som boller og kanelsnurrer 😛. Så da baker vi det når de etterspør det i jula Anonymkode: ebf46...890 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451306-antall-sorter-julekaker/page/2/#findComment-150163420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #29 Del Skrevet 8. desember 2024 Vi har to som vi må ha, om det blir mer varierer veldig. Serinakaker må ungene ha og jeg sirupsnipper, noe som skal bakes idag. Om det bakes flere varierer ofra år til år. Når min grantwnte levde bakte jeg mye forskjellig, for hun fikk mesteparten siden vi ikke spiser mye av hvert. Selv om hun var barnløs hadde hun en veldig stor familie som var mye innom, så julekaker fikk hun aldri for mye av. Hun kunne kun bake kokosmakroner, oppskriften har jeg fått av hun så hun var veldig fornøyd det dalte mye kaker ned til hu. Det var helt supert for oss, for da kunne vi prøve oss frem med nye oppskrifter og slag uten at vi satt igjen med masse kaker vi ikke spiste. Meg og ungene liker å bake, men tar ikke av på spisingen. Vi spiser, men ikke mye. Anonymkode: e1121...af8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451306-antall-sorter-julekaker/page/2/#findComment-150163587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå