Anonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Hvor mange sorter julekaker baker dere? Jeg baker ikke mer enn 3 sorter, men mamma baker også 3 sorter så bytter vi litt. Kjøper smultringer fra en smultringvogn her i nærheten som har noen veldig gode noen Anonymkode: 232bb...234
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Foreløpig bakt 3 slag. Skal bake den 4 imorgen. Åsså skal jeg lage noe konfekt/godterier Anonymkode: cb7ae...130
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Blir fort en 5-6 stykker. Krumkaker, kransekakestenger, kokosmakroner, havreflarn og pepperkaker hvert år. Så varierer vi litt, i fjor bakte jeg brune pinner og vepsebol. Får se hva som frister i år. 15-åringen har forresten allerede bakt en runde med serinakaker, og spist de opp 😂 Anonymkode: 09e81...233
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Pepperkaker fra ferdigdeig og kanskje noe goro. Kjøper et par sorter til. Typiske julekaker er jo ikke særlig godt. Anonymkode: 547bd...655
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Absolutt ikke en eneste en. Anonymkode: 85d63...3f2
Sommer er best Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Kjøper pepperkaker. Baker serinakaker, brune pinner, kokosmakroner, kromkaker og gule bomber.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvor mange sorter julekaker baker dere? Jeg baker ikke mer enn 3 sorter, men mamma baker også 3 sorter så bytter vi litt. Kjøper smultringer fra en smultringvogn her i nærheten som har noen veldig gode noen Anonymkode: 232bb...234 Så langt 8 slag Anonymkode: ff732...262
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #9 Skrevet 7. desember 2024 Foreløpig 6 slag småkaker. Skal bake to eller tre sorter til og så bytter jeg til meg en sort . I tillegg blir det noen typer ko.frkt kringle, delfiakake, rundstykker Og sikkert noe annet. Anonymkode: 0615b...5f4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #10 Skrevet 7. desember 2024 Det jeg må bake er pepperkaker og krumkaker. Pepperkaker fordi unga liker det og det er en hyggelig aktivitet å gjøre sammen. Krumkaker fordi det er tradisjon for meg, pluss at det hører til multekremen på julaften. Har så langt kun bakt en runde med pepperkaker. Noen ganger baker jeg andre kaker, slik som serinakaker, tørre vafler og Sarah Bernard. Kjøper smultringer fra smulteringvogna, de er jo så gode. Men 7 slag blir det ikke her, liker ikke så mange av de tradisjonelle julekakene. Anonymkode: b89e5...248
☆☆☆ Skrevet 7. desember 2024 #11 Skrevet 7. desember 2024 Foreløpig har eg konfektkaker, brune pinnar, serinakaker, kvepsebol, nøtteroser, pepperkaker (kjøpt) og goro. Eg ser for meg at eg sikkert går tom for noko og lagar noko anna. Og så må vi bake julemannar med ungane.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Skrevet 7. desember 2024 Baker ingen, kjøper i butikken.😅☺️ For oss er det viktigste i jula og roe ned og slappe av, kose oss og være sammen. Vi pynter til jul, men ellers gjør vi ikke så mye ekstra 🥰 Barna får to gaver hver av oss. Vi har én julekalender (ferdigkjøpt med brownies-biter i). så de åpner den annenhver dag. Julematen vår er ikke det samme som alle andre har, fordi bare en av oss liker ribbe (jeg!) og en av oss liker pinnekjøtt (han!) og barna liker ikke slik mat. De elsker derimot finnbiff, som vi liker godt alle fire, så da spiser vi det på julaften. Veldig enkelt å lage, står og putrer lenge i gryta og blir god. Så da handler ikke en gang julaften om å få til vanskelig mat. Og fordi vi ikke har så mange pakker under treet, kanskje 15 til sammen, går også den delen av julaften ganske raskt og ingen blir slitne og sutrete og overveldet som jeg husker det var da jeg var liten og det var sikkert over 50 pakker under treet og stressa voksne som kjeftet og maste. Og hadde drukket litt mye juleøl og akevitt. Vi drikker bare brus på julaften vi. Og koser oss sammen med tegnefilm og fargelegging og andre rolige aktiviteter. Deilig å være voksen å velge det man selv vil og velge bort det man ikke vil. Og om noen synes det høres fryktelig trist ut uten masse sorter hjemmebakte julekaker og ribbe og pinnekjøtt, så slipper dere jo også å feire jul med oss. Vi har det helt fint vi. Anonymkode: 45729...cd5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #13 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Baker ingen, kjøper i butikken.😅☺️ For oss er det viktigste i jula og roe ned og slappe av, kose oss og være sammen. Vi pynter til jul, men ellers gjør vi ikke så mye ekstra 🥰 Barna får to gaver hver av oss. Vi har én julekalender (ferdigkjøpt med brownies-biter i). så de åpner den annenhver dag. Julematen vår er ikke det samme som alle andre har, fordi bare en av oss liker ribbe (jeg!) og en av oss liker pinnekjøtt (han!) og barna liker ikke slik mat. De elsker derimot finnbiff, som vi liker godt alle fire, så da spiser vi det på julaften. Veldig enkelt å lage, står og putrer lenge i gryta og blir god. Så da handler ikke en gang julaften om å få til vanskelig mat. Og fordi vi ikke har så mange pakker under treet, kanskje 15 til sammen, går også den delen av julaften ganske raskt og ingen blir slitne og sutrete og overveldet som jeg husker det var da jeg var liten og det var sikkert over 50 pakker under treet og stressa voksne som kjeftet og maste. Og hadde drukket litt mye juleøl og akevitt. Vi drikker bare brus på julaften vi. Og koser oss sammen med tegnefilm og fargelegging og andre rolige aktiviteter. Deilig å være voksen å velge det man selv vil og velge bort det man ikke vil. Og om noen synes det høres fryktelig trist ut uten masse sorter hjemmebakte julekaker og ribbe og pinnekjøtt, så slipper dere jo også å feire jul med oss. Vi har det helt fint vi. Anonymkode: 45729...cd5 Det viktigste er at alle får julen de ønsker, og er dette julen dere ønsker så har dere en perfekt jul, for dere. Men du høres veldig negativ ut til de som velger annerledes. For det er ikke sånn at å bake kaker er stress for oss f.eks, vi elsker å bake. Her i huset baker både jeg, mannen og våre døtre på 15 og 17 år. Alle synes det er koselig og avkoblende å stå på kjøkkenet og kokkelere. Senest i går bakte 15 åringen serinakaker mens jeg satt ved kjøkkenøya og skravlet med henne. For oss er dette minst like avslappende og koselig som dere synes fargelegging og tegnefilmer er. På torsdag sto mannen og stekte krumkaker, helt alene på kjøkkenet med lydbok i headsettet. Han koser seg med det, sto i to timer og stekte mens jeg satt i stua og så en julefilm med bikkja i armkroken. Så mange slag kaker betyr ikke stress for alle Anonymkode: 09e81...233
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Skrevet 7. desember 2024 Vi baker sammen, og det er en del av førjulskosen hos oss. Ikke stress i det hele tatt❤️ Vi baker: Lefser sammen med bestemor, brune pinner, serinakaker, pepperkaker, kransekakestenger og kakemenn. Anonymkode: de2d4...7d4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Skrevet 7. desember 2024 Her blir det bakt vepsebol, Sara bernard, kakemenn, kransekake, krumkaker og brune pinner. I tillegg lager vi ris topper og fugde karameller. Anonymkode: 15503...b26
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #16 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Her blir det bakt vepsebol, Sara bernard, kakemenn, kransekake, krumkaker og brune pinner. I tillegg lager vi ris topper og fugde karameller. Anonymkode: 15503...b26 Vil du dele oppskrift på fudge karameller? Anonymkode: 81fdc...c26
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Skrevet 7. desember 2024 Jeg har ikke kommet i gang enda, men vi skal bake pepperkaker, peppernøtter, krumkaker og en fruktkake. Mulig det blir noen Sarah Bernhard også, vi får se. Anonymkode: 94dbf...11a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det viktigste er at alle får julen de ønsker, og er dette julen dere ønsker så har dere en perfekt jul, for dere. Men du høres veldig negativ ut til de som velger annerledes. For det er ikke sånn at å bake kaker er stress for oss f.eks, vi elsker å bake. Her i huset baker både jeg, mannen og våre døtre på 15 og 17 år. Alle synes det er koselig og avkoblende å stå på kjøkkenet og kokkelere. Senest i går bakte 15 åringen serinakaker mens jeg satt ved kjøkkenøya og skravlet med henne. For oss er dette minst like avslappende og koselig som dere synes fargelegging og tegnefilmer er. På torsdag sto mannen og stekte krumkaker, helt alene på kjøkkenet med lydbok i headsettet. Han koser seg med det, sto i to timer og stekte mens jeg satt i stua og så en julefilm med bikkja i armkroken. Så mange slag kaker betyr ikke stress for alle Anonymkode: 09e81...233 Vi liker også bakingen. Jeg baker noen slag sammen med en venninne og noen med en annen. Det synes jeg er mye mer kos å gjøre enn å gå ut og spise sammen, som mange andre liker. Ungdommene i familien har også begynt å bake med venner. Anonymkode: 0615b...5f4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det viktigste er at alle får julen de ønsker, og er dette julen dere ønsker så har dere en perfekt jul, for dere. Men du høres veldig negativ ut til de som velger annerledes. For det er ikke sånn at å bake kaker er stress for oss f.eks, vi elsker å bake. Her i huset baker både jeg, mannen og våre døtre på 15 og 17 år. Alle synes det er koselig og avkoblende å stå på kjøkkenet og kokkelere. Senest i går bakte 15 åringen serinakaker mens jeg satt ved kjøkkenøya og skravlet med henne. For oss er dette minst like avslappende og koselig som dere synes fargelegging og tegnefilmer er. På torsdag sto mannen og stekte krumkaker, helt alene på kjøkkenet med lydbok i headsettet. Han koser seg med det, sto i to timer og stekte mens jeg satt i stua og så en julefilm med bikkja i armkroken. Så mange slag kaker betyr ikke stress for alle Anonymkode: 09e81...233 Så hyggelig å høre. Og om man har lyst å bake og baker så er jo det bare fint. ☺️ Anonymkode: 45729...cd5
sug lut Skrevet 7. desember 2024 #20 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Baker ingen, kjøper i butikken.😅☺️ For oss er det viktigste i jula og roe ned og slappe av, kose oss og være sammen. Vi pynter til jul, men ellers gjør vi ikke så mye ekstra 🥰 Barna får to gaver hver av oss. Vi har én julekalender (ferdigkjøpt med brownies-biter i). så de åpner den annenhver dag. Julematen vår er ikke det samme som alle andre har, fordi bare en av oss liker ribbe (jeg!) og en av oss liker pinnekjøtt (han!) og barna liker ikke slik mat. De elsker derimot finnbiff, som vi liker godt alle fire, så da spiser vi det på julaften. Veldig enkelt å lage, står og putrer lenge i gryta og blir god. Så da handler ikke en gang julaften om å få til vanskelig mat. Og fordi vi ikke har så mange pakker under treet, kanskje 15 til sammen, går også den delen av julaften ganske raskt og ingen blir slitne og sutrete og overveldet som jeg husker det var da jeg var liten og det var sikkert over 50 pakker under treet og stressa voksne som kjeftet og maste. Og hadde drukket litt mye juleøl og akevitt. Vi drikker bare brus på julaften vi. Og koser oss sammen med tegnefilm og fargelegging og andre rolige aktiviteter. Deilig å være voksen å velge det man selv vil og velge bort det man ikke vil. Og om noen synes det høres fryktelig trist ut uten masse sorter hjemmebakte julekaker og ribbe og pinnekjøtt, så slipper dere jo også å feire jul med oss. Vi har det helt fint vi. Anonymkode: 45729...cd5 Som om noen bryr seg i en tråd om antall julekaker.
gale damen Skrevet 7. desember 2024 #21 Skrevet 7. desember 2024 Jeg er litt sen i avtrekket i år, men pepperkaker, krumkaker og kakemenn er unnagjort, så blir det sandnøtter, kokosmakroner, goro, tyske skiver, serinakaker og muligens et par til sånn etter hvert😊
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #22 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det jeg må bake er pepperkaker og krumkaker. Pepperkaker fordi unga liker det og det er en hyggelig aktivitet å gjøre sammen. Krumkaker fordi det er tradisjon for meg, pluss at det hører til multekremen på julaften. Har så langt kun bakt en runde med pepperkaker. Noen ganger baker jeg andre kaker, slik som serinakaker, tørre vafler og Sarah Bernard. Kjøper smultringer fra smulteringvogna, de er jo så gode. Men 7 slag blir det ikke her, liker ikke så mange av de tradisjonelle julekakene. Anonymkode: b89e5...248 Du må jo ikke bake tradisjonelt? Lag din egen tradisjon? Vi lager feks millionærkjeks, ruter med snickerskake og cockies med melkesjokoladebiter. Anonymkode: ff732...262
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #23 Skrevet 7. desember 2024 Vi har idag vært 6 stk rundt bordet som har bakt pepperkaker. 3 var venner av barna. Veldig koselig og lite stress. En av vennene syns det vr veldig koselig å få være med på baking sammen venner.💕 Anonymkode: cb7ae...130
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #24 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Du må jo ikke bake tradisjonelt? Lag din egen tradisjon? Vi lager feks millionærkjeks, ruter med snickerskake og cockies med melkesjokoladebiter. Anonymkode: ff732...262 Det har du helt rett i! 😊 Har faktisk tenkt på å bake cookies med sjokoladebiter. Ungene ville lage det for litt siden, og de gikk unna. Så tror vi må lage en ny runde til jul. Takk for at du minnet meg på det 😉 Men millionærkjeks, det må jeg søke opp. Aldri hørt om. Anonymkode: b89e5...248
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2024 #25 Skrevet 7. desember 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det har du helt rett i! 😊 Har faktisk tenkt på å bake cookies med sjokoladebiter. Ungene ville lage det for litt siden, og de gikk unna. Så tror vi må lage en ny runde til jul. Takk for at du minnet meg på det 😉 Men millionærkjeks, det må jeg søke opp. Aldri hørt om. Anonymkode: b89e5...248 Det smaker litt som Twix, alle her elsker det. Og vi lager også vepsebol, heller ikke helt tradisjonelt. Gule bomber går også unna her, og de er vel litt mer typisk jul. Men sånne tørre som bestemor lagde er det ingen som spiser mye av så vi kjøper en sånn samleboks til å servere de eldre når de kommer på besøk. Anonymkode: ff732...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå