Gå til innhold

Hadde du sagt nei til å låne bort 2k til din datter?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvis hun stadig var blakk og ikke trengte pengene til noe viktig, ja.

Anonymkode: 81806...06e

Men det er en helt annen situasjon enn hi spør om. 

Anonymkode: 27819...646

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Enda en tråd som endte med stikk og krangling 😂 kvinnfolk og verste sort av mamma politiet 

Anonymkode: 3cc44...d6f

Mens du bidrar med konstruktivt svar på hi? Eller er du mest opptatt av å ta andre? Typisk kvinnfolk, vil jeg si. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enda en tråd som endte med stikk og krangling 😂 kvinnfolk og verste sort av mamma politiet 

Anonymkode: 3cc44...d6f

Det er en diskusjon på et diskusjonsforum. Det er poenget med siden å kunne diskutere.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hi sier ikke noe om konteksten.

Nettopp. Så da må man vel nesten gå ut fra at det ikke er noen annen kontekst enn at datteren trengte penger. Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen kan synes det er greit å sette betingelser for et bittelite lån til over helga. Noen må ha et helt vanvittig kontrollbehov. 

Annonse

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nettopp. Så da må man vel nesten gå ut fra at det ikke er noen annen kontekst enn at datteren trengte penger. Jeg fatter og begriper ikke hvordan noen kan synes det er greit å sette betingelser for et bittelite lån til over helga. Noen må ha et helt vanvittig kontrollbehov. 

Så da er vi egentlig ringe. Vi må se Ann lovteksten og det kan være grunner til å si nei, men du fortsetter bare at det ikke er en sånn grunn i dette tilfellet?

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Så da er vi egentlig ringe. Vi må se Ann lovteksten og det kan være grunner til å si nei, men du fortsetter bare at det ikke er en sånn grunn i dette tilfellet?

Lovteksten?

Jeg kan ikke tenke meg noen grunn til å si nei til å låne noen 2000 kr en kort periode, og jeg hadde heller ikke trengt å vite hvorfor noen trengte et lite lån. Så jeg hadde ikke tenkt å se ann noen ting. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men ingenting i hi antyder at det er en person som ikke kan styre penger, så da må man gå ut fra at det er snakk om en normaltfungerende datter. 

Spm sagt det kommer an på situasjonen.

Anonymkode: c5792...825

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Lovteksten?

Jeg kan ikke tenke meg noen grunn til å si nei til å låne noen 2000 kr en kort periode, og jeg hadde heller ikke trengt å vite hvorfor noen trengte et lite lån. Så jeg hadde ikke tenkt å se ann noen ting. 

Skulle vært "konteksten". (Må se om jeg finner brillene mine.)

Årsaker til ikke å låne bort 2000:

-trenger å låne ofte

-betaler ikke tilbake som avtalt

-dopkjøp

-stadig dårlige økonomiske beslutninger

-frekkhet og krav

-jeg har ikke penger lett tilgjengelig

Osv

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Skulle vært "konteksten". (Må se om jeg finner brillene mine.)

Årsaker til ikke å låne bort 2000:

-trenger å låne ofte

-betaler ikke tilbake som avtalt

-dopkjøp

-stadig dårlige økonomiske beslutninger

-frekkhet og krav

-jeg har ikke penger lett tilgjengelig

Osv

Ingen av disse argumentene er relaterbare for meg, jeg svarer ut fra at det er mennesker jeg kjenner og er glad i som spør. Og ikke penger lett tilgjengelig? I smarttelefonens verden er jo banken bare et par tastetrykk unna. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ingen av disse argumentene er relaterbare for meg, jeg svarer ut fra at det er mennesker jeg kjenner og er glad i som spør. Og ikke penger lett tilgjengelig? I smarttelefonens verden er jo banken bare et par tastetrykk unna. 

Du tåler virkelig ikke at noen mener noe annet deg.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du tåler virkelig ikke at noen mener noe annet deg.

Du skjønner ikke helt konseptet diskusjonsforum?

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har det meste av pengene mine på kontoer og fond der det tar et par dager å få tilgang til dem. Om spørsmålet kom på et veldig uheldig tidspunkt kunne det hende jeg ikke hadde mer tilgjengelig enn jeg trengte selv. Uansett kan jeg lett se for meg situasjoner jeg ikke ville lånt bort penger.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du skjønner ikke helt konseptet diskusjonsforum?

Du bare bekrefter det jeg sa. Måten du diskuterer på er passiv-aggressiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...