Gå til innhold

Med fare for å virke skikkelig surpomp skjønner jeg mer og mer at jeg ikke hører hjemme her på forumet

Anbefalte innlegg

Tenker da på julekalenderen her inne. Er den morsom? Er det humor? Den treffer meg ikke i det hele tatt. 
Sikkert hyggelig at noen har det gøy, men det føles som den kun er for en eksklusiv gjeng som gjør narr av de andre. 

Anonymkode: 2ddb3...45d

Fortsetter under...

Det er da helt greit å føle det slik, det skal jammen noe til å favne alle i en stor gruppe hvor man ikke har noen andre fellesnevnere enn at man fant et forum man har lyst å henge på.

Forventer du at du alltid skal bli underholdt av ting andre finner på? "Sikkert hyggelig at noen har det gøy"? Ja, det er vel stort sett en hyggelig ting å se at andre har noe morsomt å dele.

Så ja, du virker litt surpomp-aktig.

Endret av MissSaigon

Humor er jo veldig forskjellig fra person til person. Noen av innleggene i den er etter min mening morsomme, mens andre ikke gir meg stort.

Men jeg tror at den absolutt ikke er for en eksklusiv gjeng som gjør narr av andre. Hvis du er med på leken (uten å ødelegge tråden), så er min erfaring at du blir tatt hjertelig imot både med og uten nick. 

Det er jo nettopp det det er. En eksklusiv fredet gjeng som gjør narr av alle andre og sitter der på sine høye hester og ser ned på hvermannsen. Jeg skjønner ikke denne type humor, men jeg har aldri skjønt det der med å ta folk og så le av det.

Anonymkode: 548dc...e3c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo nettopp det det er. En eksklusiv fredet gjeng som gjør narr av alle andre og sitter der på sine høye hester og ser ned på hvermannsen. Jeg skjønner ikke denne type humor, men jeg har aldri skjønt det der med å ta folk og så le av det.

Hvem blir tatt? Som jeg skjønner så er den en miks av gamle kalendere og nye hendelser på forumet. De fleste skriver anonymt her, og må da vel tåle at noen innlegg blir lagt mer merke til enn andre? 

Jeg ser også at alle som skriver blir tatt godt i mot, så hva dere mener med eksklusiv (?) og fredet (fra hva?) gjeng skjønner jeg ikke. Er det feil at noen skriver med nick? Er det da man er eksklusiv?

Annonse

Dette skjønte jeg lite eller ingenting av! Handler det om tidligere innlegg som det har vært litt "harselering" med, eller? Jeg kjente ikke igjen noe, og da blir det selvsagt ikke humor heller. Det der var jo bare tull (?)

Anonymkode: 7ef50...275

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tenker da på julekalenderen her inne. Er den morsom? Er det humor? Den treffer meg ikke i det hele tatt. 
Sikkert hyggelig at noen har det gøy, men det føles som den kun er for en eksklusiv gjeng som gjør narr av de andre. 

La vær å bry deg om den da. Hvorfor leser du den tråden når du ikke liker den? Julekalenderen er ikke noe for meg heller, humoren treffer meg ikke, og det er da helt greit, alle kan ikke like alt. Å lage en klagetråd om den er bare for dumt, og ja da er du en surpomp.

Anonymkode: 227ee...ce6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor er dere her inne når dere ikke tåler oe som helst, det begynner å bli trøttendes denne klagingen deres.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er dere her inne når dere ikke tåler oe som helst, det begynner å bli trøttendes denne klagingen deres.

Noen lever bare godt når de har noe å klage og syte over. 

*En person som tydeligvis er her veldig mye oppretter et innlegg om at forumet ikke passer for henne*

Det er bare å ikke være her. Det er bare å ikke opprette innlegg. Det går helt fint.

Jeg vet ikke hva den julekalenderen er. Jeg åpner denne nettsiden ca. 1-2 ganger i uka når jeg kjeder meg for å se om noen har skrevet noe interessant, ser på de 5-6 øverste trådene som regel. Bruker vel rundt 10 min på det. Og det inkluderer å skrive dette svaret :)

Bare å finne noe annet å bruke tiden på. Kan anbefale å lære et språk med Duolingo for eksempel!

Anonymkode: d5687...fdc

MissSaigon skrev (15 minutter siden):

Det tror jeg også. Såkalt kos med misnøye

Anonymkode: d5687...fdc

Annonse

MissSaigon skrev (39 minutter siden):

Det er tydelig, det har vært noen klagetråder om forumet og brukerene i det siste, og det er nok fra de samme klagekoppene.

75% av trådene her inne interesserer meg ikke og gir meg ikke så veldig mye. De lar jeg bare være å lese eller svare i. Så enkelt kan det gjøres. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har ikke enset den i år. Den i fjor var overhodet ikke morsom, så har holdt meg helt unna. 

Anonymkode: 5a585...46f

Hi her. 
Det handler nok mest om at 100 % av de trådene jeg har opprettet de siste årene, kun har gitt meg dritt tilbake selv om jeg ikke har gjort noe som helst galt. Det har vært alt fra bakespørsmål, til råd om da jeg var ute og gikk en tur og møtte på en person som ikke ville meg vel, til en tråd om naboungene, og en tråd om en kollega som skulker  +++.
Umiddelbart har det kommet svar om at det er jeg som er problemet. Det har ikke handlet om å bli motsagt, men direkte på meg som person. Alltid har det vært meg. En av mine tråder harselleres med nå i julekalenderen. Jeg hadde aldri onde eller negative hensikter med tråden, likevel har eliten det gøy på min bekostning.

Tro det eller ei, men jeg er snill. Jeg kjører og henter og leverer unger og naboungene, jeg stiller alltid opp, jeg jobber ekstra. Jeg hjelper og jeg sier takk. Jeg er blid og grei, og ønsker folk vel. Her inne… jeg svarer pent og er høflig, men alt jeg får tilbake er dritt. Og nå blir jeg gjort narr av. Det er sårende. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hi her. 
Det handler nok mest om at 100 % av de trådene jeg har opprettet de siste årene, kun har gitt meg dritt tilbake selv om jeg ikke har gjort noe som helst galt. Det har vært alt fra bakespørsmål, til råd om da jeg var ute og gikk en tur og møtte på en person som ikke ville meg vel, til en tråd om naboungene, og en tråd om en kollega som skulker  +++.
Umiddelbart har det kommet svar om at det er jeg som er problemet. Det har ikke handlet om å bli motsagt, men direkte på meg som person. Alltid har det vært meg. En av mine tråder harselleres med nå i julekalenderen. Jeg hadde aldri onde eller negative hensikter med tråden, likevel har eliten det gøy på min bekostning.

Tro det eller ei, men jeg er snill. Jeg kjører og henter og leverer unger og naboungene, jeg stiller alltid opp, jeg jobber ekstra. Jeg hjelper og jeg sier takk. Jeg er blid og grei, og ønsker folk vel. Her inne… jeg svarer pent og er høflig, men alt jeg får tilbake er dritt. Og nå blir jeg gjort narr av. Det er sårende. 

Eliten? Det er ingen elite her inne, det er bare noe enkelte av dere innbiller dere selv.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hi her. 

Hvis det er temu tråden du snakker om, så er det ikke rart at den utviklet seg som den gjorde.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hi her. 

Nå vet jeg ikke hvilken tråd det handler om, men det er ikke nødvendigvis ditt innlegg som blir harsellert med, men heller svarene du har fått? 

Endret av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hi her. 

Da har du nok rett i at dette forumet ikke er for deg. Når du stort sett kun har negative erfaringer så bør du jo ikke henge her, det gjør deg ikke godt (sagt i beste mening, og ikke for å hetse deg).

Jeg opplever ikke at jeg blir hetset og latterliggjort i noen av trådene jeg starter. Noen ganger kan de bli heftig diskusjon hvor noen ikke klarer å vise folkeskikk, men da rapporterer jeg og tenker at de som svarer slik taper mest på oppførselen sin selv. Man kommer et stykke med litt selvironi og runde kanter. 

DU blir ikke hetset, det er ingen her som kjenner deg eller vet hvem du er. At noen fjaser om et par tråder er ikke ment som noe angrep på deg personlig. 

Kom tilbake den dagen du får trusler i innboksen din og skremmende brev med sitater fra det du har skrevet her inne langt i postkassen din. Da snakker vi hets. Og ja, det er folk som har opplevd det her. 

Anonymkode: 43976...c7a

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Eliten? Det er ingen elite her inne, det er bare noe enkelte av dere innbiller dere selv.

"Elite" på et stusselig nettforum?? 🤣🤣🤣 Da blir det elite i skikkelig hermetegn, for det finns vel nesten ingenting mindre eliteaktig enn å være på et nettforum som dette? Det er faktisk bare pinlig og flaut, og litt sånn ressursfattig-aktig, altså noe jeg aldri forteller noen.  😂

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

"Elite" på et stusselig nettforum?? 🤣🤣🤣 Da blir det elite i skikkelig hermetegn, for det finns vel nesten ingenting mindre eliteaktig enn å være på et nettforum som dette? Det er faktisk bare pinlig og flaut, og litt sånn ressursfattig-aktig, altså noe jeg aldri forteller noen.  😂

Så trist det må være å være så usikker på seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...