Gå til innhold

Følge juletradisjoner hos andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes de er rare som vil gå i pysj/koseklær hele kvelden når de har invitert folk til seg på julaften. Greit nok å ha det som "tradisjon" når man feirer jul for seg selv, men sært å ikke pynte seg på julaften når man har gjester. 

Anonymkode: 29ceb...50e

Ha ha jeg trodde tråden skulle handle om gaver før mat eller ribbe vs pinnekjøtt, og hadde tenk til å si at man får være litt raus og følge andres tradisjon. Men det skulle brent i helvete før jeg hadde gått i pysj på julemiddag. Og særlig sammen med andre! For en grusom ting å invitere til. En ting er om bare kjernefamilien er hjemme og har det som sin private kos (selv om vi kjører full pynt uansett). Men det er jo så intimt! Voksne mennesker i pysj sammen liksom 😵‍💫Og på den ene dagen i året «alle» pynter seg. 
Jeg aner ikke hva dere skal gjøre. Det er jo kleint om de sitter i pysjen og dere i finstasen, men jeg hadde nok valgt å si fra på forhånd at vi kommer til å pynte oss. Litt bekymringsfullt at de i det hele tatt vurderer å ha gjester på den måten… Men men. Dere får kjøre hvert deres opplegg sammen. Viktigste er å ha det hyggelig! 

Anonymkode: e9b41...169

Skal dere feire med andre må dere gi og ta litt, slik er det uansett. Om dere ønsker å pynte dere er det jo bare å spørre om det vår fint, så ikke det blir noen sure miner julaften. 

Vi har spist julemiddag i pysj før, det ble ikke noe mindre julaften av den grunn, igrunn en bedre kveld. Jeg orket ikke å diskutere når en unge startet med å klage over valget av klær, så så jeg neste unge skulle til å begynne. Da ble det pysjen, noe som var helt riktig valg for oss. En helt fantastisk fin kveld fikk vi. 
Vi lar ungene gå ut og leke om de vil på kvelden også, noe som svigermor nesten fikk hjerteinfarkt av. Ene ungen fikk spark og ville prøve den, da forsvant alle fire ut og var ute en lang stund. Jeg og mannen så ikke noe galt i det, min side av familien så er ikke dette noe unormalt heller. Selv om ikke alle gavene var åpnet var det ingen grunn å nekte de å hå ut, gavene forsvant jo ikke og vi voksne kunne roe oss ned med en kaffekopp. 
Vi har alltid med uteklær når vi feirer med min side av familien. Vi aner aldri når ungene plutselig får lyst til å gå ut. Eldste har skrevet det på huskelista si i år siden hun ikke er hjemme julaften morgen. Så i en alder av 22år så er dette ikke noe uvanlig. Vi hadde også noen nabobarn som kom ut når våre unger var ute julaften, forldrene syns det var supert for de trengte å få ut litt energi og de følte presset på at dette ikke var normalt på julaften. Så når våre var ute var det bare å slippe e løs. 

Anonymkode: 4dadf...5d0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Still i sexy silke pysj - så blir dresskoden annerledes ved neste invitasjon.

Anonymkode: 9e16d...608

Halveis gjennomsiktig negligé 😁 Da blir det jul.

Anonymkode: 9b51f...460

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...