Gå til innhold

Å ikke sende med rampenissene til samvær hos barnets far

Anbefalte innlegg

Her elsker 5 åringen hennes 2 rampenisser og så stas å våkne opp til dagens ramp :) hun var litt lei seg og skuffet da rampenissene ikke skal komme til hennes far for å rampe der, jeg tror ikke barnefar er interessert i slik opplegg men opp til en ver tenker jeg. Så Jeg sa på en fin måte til barnet at nå skal rampenissene ha sin egen lille «planleggings dager» til hun kommer tilbake fra samvær. Tror heller ikke jeg hadde turt å sende med rampenissene til barnefar da han har hund der borte som ødelegger ting og kanskje glemmer å ta dem med.

Anonymkode: fd4fc...314

Fortsetter under...

Her må dere faktisk samarbeide for å gi barnet gode opplevelser. Informer far om rampenissene og opplegget hos dere, og at hun har lyst til å ta dem med. Tips får om at han vil glede datteren stort om det kan flytte en rampenisse frem til ham også. 

Anonymkode: dad89...cef

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Her må dere faktisk samarbeide for å gi barnet gode opplevelser. Informer far om rampenissene og opplegget hos dere, og at hun har lyst til å ta dem med. Tips får om at han vil glede datteren stort om det kan flytte en rampenisse frem til ham også. 

Anonymkode: dad89...cef

Nå koster jo ikke rampenissene mye. Så hadde nok vert kos for barnet vis det om far hadde sin egen borte hos han som bor der. Men alt kommer jo an på om de selv ønsker det da. 

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Helt uproblematisk tenker jeg, rampenissen bor i ditt hus og er der når hun kommer hjem igjen.

Anonymkode: e371c...c86

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Rampenissen har bodd hos meg i alle år og det har vært helt uproblematisk. 😊

Anonymkode: d1281...73f

Tenker kos om far ville ha skaffet seg en rampenisse selv om han ville, som bor hos han :)  men jeg tror ikke barnet lider noe nød av å  ikke ha rampenisser i 3 dager. Da har de «tid» til å tenke på flere gøye rampestreker når barnet kommer hjem igjen😁

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Tenker kos om far ville ha skaffet seg en rampenisse selv om han ville, som bor hos han :)  men jeg tror ikke barnet lider noe nød av å  ikke ha rampenisser i 3 dager. Da har de «tid» til å tenke på flere gøye rampestreker når barnet kommer hjem igjen😁

Hvem er de? Er ikke du moren til barnet?

Anonymkode: 39430...c2a

Hadde far prakket på meg rampenisse fordi HAN har det hos seg, da hadde jeg spurt om hva i huleste han tenker med. Og at rampenissen skal flytte med barnet, så utrolig teit. Rampenissen blir ikke med barn i skolesekken, den bor der den bor. 

Skal rampenissen bli med på overnatting hos bestemor, elle rjos klassevenninner? 

Jeg vet ikke om noe så tragisk som rampenisse, men godtar at andre driver med det. Da får andre godta om jeg ikke vil. 

Anonymkode: 46768...3b8

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hadde far prakket på meg rampenisse fordi HAN har det hos seg, da hadde jeg spurt om hva i huleste han tenker med. Og at rampenissen skal flytte med barnet, så utrolig teit. Rampenissen blir ikke med barn i skolesekken, den bor der den bor. 

Skal rampenissen bli med på overnatting hos bestemor, elle rjos klassevenninner? 

Jeg vet ikke om noe så tragisk som rampenisse, men godtar at andre driver med det. Da får andre godta om jeg ikke vil. 

Haha jeg synes det er kos og gøy å se på facebook gruppe med alt det «rampenissen» finner på. Men ver sin smak. Derfor mente jeg om barnefar vil så får han skaffe egen hos seg fordi de 2 rampenissene bor jo her. Så de skal ikke være med bestemor hjem eller barnefar🤣 det er jo det som er greia med rampenissen «magi» så det er jo ikke så magisk å pakke med rampenissen i sekken akkuratt👀

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke giddi å bli påprakka et rampenisseopplegg. Man må være engasjert i det for at det skal bli noe gøy.

Anonymkode: 9c7f7...c1d

Og der er sant. Derfor jeg sa til barnet at de venter på når hun kommer hjem igjen

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Haha jeg synes det er kos og gøy å se på facebook gruppe med alt det «rampenissen» finner på. Men ver sin smak. Derfor mente jeg om barnefar vil så får han skaffe egen hos seg fordi de 2 rampenissene bor jo her. Så de skal ikke være med bestemor hjem eller barnefar🤣 det er jo det som er greia med rampenissen «magi» så det er jo ikke så magisk å pakke med rampenissen i sekken akkuratt👀

Ja, hver sin smak 😅

Du skrev at du ikke tror du hadde turt å sende med nissene, og andre nevner det å sende med nissene. Derfor jeg kommenterte akkurat det, men det blir veldig feil synes jeg.

Annonse

Kan du ikke bare sende dem med og si at jenta synes det er veldig stas hvis han gidder å gjøre noen rampestreker med dem. Gi han et par tips hvis han ikke har fantasi til det. Hvis han ikke vil så er det hans valg, men jeg ville sendt med nissene hvis jenta vil det. Evt kan du si til henne at nissene vil være med, men de blir sjenerte og tørr ikke å rampe hos faren for de har ikke vært der før eller noe sånt 

Anonymkode: e7d5b...01e

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Kan du ikke bare sende dem med og si at jenta synes det er veldig stas hvis han gidder å gjøre noen rampestreker med dem. Gi han et par tips hvis han ikke har fantasi til det. Hvis han ikke vil så er det hans valg, men jeg ville sendt med nissene hvis jenta vil det. Evt kan du si til henne at nissene vil være med, men de blir sjenerte og tørr ikke å rampe hos faren for de har ikke vært der før eller noe sånt 

Nei, man prakker ikke sånt på andre.

Anonymkode: 10e13...6ed

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan andre gjør det, men meiningen er jo at rampenissene bor her og ramper eller kommer jo den risikoen av at hunden får tak i den eller glemmer igjen eller roter dem vekk. Om far er interessert så får han skaffe seg en selv.  Tror neppe barnet mitt vil lide av å ikke se rampenissen for i helg. Som en nevnte så må jo en ville selv. Jeg liker rampenissen men ikke alle som vil bli påtvungen. Tror om det var motsatt hadde jeg selv ikke likt at far prøver å presse på slikt opplegg på meg, uten at jeg selv vil. 

For å snu litt på det da, tenk så traumatisk for femåringen fant rampenissen  iheltygd av hunden på morgenen 😮 

Nei rampenissen bor hos mamma og ***** og der trives han best 😉 

Endret av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Nei, man prakker ikke sånt på andre.

Det er ikke å prakke det på andre at ungen får ha med seg to små nisser til faren hvis det er viktig for henne. Faren bestemmer selv om og hva han vil gjøre ut av det. Skjønner ikke at dette skal være noe problem. 

Rampenissen flytter ikke frem og tilbake. Den flytter inn i ETT hus i desember, ramper der jele desember og så drar Rampenissen hjem til sitt eget hjem, går i dvale og kommer tilbake neste desember. Rampenissen pakker man ikke med i sekken fra hus til hus. 

Det som er enda mer kjedelig er at hun pakker Rampenissen med seg og så finner han ikke på noe ramp i farens hus. Det vil bare bli verre enn å ikke ha den med.

Personlig hadde jeg aldri sendt med noe slikt til far. Han har sitt opplegg og det er ikke det samme som meg, men det er like godt og det er hans valg. Jeg legger ingen føringer og ungene er veldig klar over at våre 2 hjem er ulike. I desember har de hos meg pakkekalender. I fars hus har de aktivitetskalender. Ulikt, men like bra. 

Anonymkode: 485a3...26f

Anonym bruker skrev (På 6.12.2024 den 12.38):

Det er ikke å prakke det på andre at ungen får ha med seg to små nisser til faren hvis det er viktig for henne. Faren bestemmer selv om og hva han vil gjøre ut av det. Skjønner ikke at dette skal være noe problem. 

Jo, det er å prakke rampenissen på andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...