Gå til innhold

Har mistet hele «gleden og lykkefølelsen» i meg…

Anbefalte innlegg

Har hatt noen heftige år på jobb. Kjørte meg nok til bunns med den forrige klassen jeg hadde (er lærer). Jeg ba om å få et års pause fra kontaktlæreransvaret, men fikk nei fra ledelsen.

Denne høsten har liksom all glede i meg sakte forsvunnet. Jeg mistrives skikkelig. Jeg gjennomfører undervisningen godt. Planlegger og tilrettelegger. Men hele mitt sosiale liv er dødt, både på jobb og privaten. Jeg går ikke på lærerrommet i lunsjen. Jeg blir ikke med på lønningspils eller julebord. Jeg takker nei til middagsbesøk og kinokvelder. Jeg har ikke engang funnet frem adventsstaken hjemme. Jeg orker bare ikke!!

Jeg sier til meg selv at jeg må ta meg sammen, men får det ikke til. Det er liksom ikke mer å gå på. «Heldigvis» er barnet som bor hjemme over 18, og jobber mye. Han har ikke merket noe særlig, tror jeg. Men om to uker kommer de to studerende ungene hjem, da må jeg jo greie å ha tatt tak!!

Beklager klageinnlegg, må bare forsøke å skrive det ut. Tror jeg.

Noen som har opplevd lignende? Hva gjorde dere for å komme ut av det?

Anonymkode: 319a5...0ed

Fortsetter under...

Jeg jobbet redusert en lengre periode. Det gjorde faktisk veldig godt. Og så - trene! Jeg var helt avhengig av å trene. Det fikk tankene mine over på noe annet, og jeg ble avhengig av den gode endorfin-rusen i kroppen etterpå. Hodet ble også bedre av det. 

Og så ble det litt tvang. Jeg tvang meg selv til å delta på de to faste sosiale oppleggene med venninner jeg hadde i måneden. Det kostet veldig noen ganger, og innimellom så avlyste jeg også. Men jeg tenkte at akkurat det skulle jeg holde fast i. Utover det var jeg bare hjemme. Tvang meg selv også til å holde hus og hjem, det ble ikke så nøye alltid som jeg pleide før men helt ok levelig. 

Anbefaler deg i første omgang å få en full eller gradert sykemelding. 

Endret av Sommerkroppen 2029

Dette er akkurat som å lese om meg (kanskje litt mer sammensatt årsak, jobber på en skole som ledelsesmessig fungerer dårlig), men akkurat lik følelse ellers. Nå er jeg sykmeldt, skal være det fram til jul. Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe an nyåret enda… 

Anonymkode: d4b8e...b55

Annonse

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Samme her, men tok ikke grep. Er nå ufør. Anbefales virkelig ikke. Ta grep før det blir varig ❤️

Anonymkode: e8018...86c

Siden du er anonym, kan jeg spørre hvilken diagnose førte til at du ble ufør ?

Anonymkode: abf47...362

Dette er å drive rovdrift på seg selv, ender alltid katastrofalt.

Snakk med legen, det trengs å gjøre tiltak og kanskje en sykemelding er veien å starte. Jobben din må tilrettelegge om du ikke klarer jobbe som kontaktlærer nå, så få legen på laget. Da kan dere ha dialogmøter med arbeidsgiver og du kan sykemeldes fra kontaktlæreransvaret og ha bare enkelttimer f.eks.

Vil tippe 100% sykemelding frem til jul er den starten legen vil foreslå, også nyåret når det kommer.

Anonymkode: 8112b...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...