Gå til innhold

Hvor ofte bytte fotball/håndball eller løpesko?

Anbefalte innlegg

For dere med ungdom som ikke vokser mer i føttene. 

Til nå har vi byttet sko 2 ganger i året , men ser det begynner å bli for sjeldent. Spesielt etter oppstart på idrettsfag. Hvor ofte skifter deres svært aktive ungdommer ? 

Fortsetter under...

Vi skifter etter behov, har ikke noen faste intervaller på det. Ungdommene kjenner godt når skoene går fra å være godt ‘inngått’ til for slitte. Jeg vil tro at de skifter mellom 2 og 4 ganger pr kalenderår. 

Anonymkode: 3154f...d45

Jeg lærte i sportsbutikken at et par løpesko skal holde i 600-900 km, litt etter tyngde og løpestil før de bør byttes.

De sa også at løpesko bruker 24 timer på å "puffe seg opp" igjen i dempingen etter bruk, så om du bruker dem oftere enn en gang i døgnet bør du ha to par sko og bytte på med.

Hvordan det er med fotballsko vet jeg ikke, men de har jo ikke noe demping å snakke om så der vil vel slitasje avgjøre? 

Jeg har ihvertfall hørt at man skal lytte til kroppen sin så om beina blir vonde er skoen for dårlig. Da må den byttes.

Anonymkode: bebcb...e86

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De sa også at løpesko bruker 24 timer på å "puffe seg opp" igjen i dempingen etter bruk, så om du bruker dem oftere enn en gang i døgnet bør du ha to par sko og bytte på med.

Det har jeg aldri hørt før, så det var nyttig å vite.

Anonymkode: c2ebd...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...