Gå til innhold

Samboer slår seg vrang, jeg ga penger til datter, ikke til han

Anbefalte innlegg

Jeg hadde forespeilet samboeren at jeg skulle gi han den nyeste playstation med alt tilleggsutstyr og spill i bursdagsgave.

Plutselig dukket opp behov for at min mindreårige datter skulle ha noe. Jeg kjøpte noe til henne.

Han mener jeg avbrøt avtale. Men han er vel barnslig?

Anonymkode: 70605...dbb

Fortsetter under...

Jøye meg. Ja, han er barnslig. Man legger ikke inn bestilling på gave. 

Men du er litt lite smart, du også, hvis du forespeiler han en så dyr gave når du tydeligvis ikke har så god råd selv. 

Anonymkode: 4da68...fe5

Annonse

Ikke gi ham forhåpninger om noe han ønsker seg, hvis du ikke gjennomfører. 

Om det er Playstation, storbyweekend eller hva som helst annet man ønsker seg og har gledet seg til, er det et svik å ha en partner som oppfører seg som HI. 

At barnet ditt også hadde behov for noe er jo helt irrelevant, de to tingene har ingenting med hverandre å gjøre. Man skal jo selvsagt både ivareta barnas behov og være en partner man kan stole på. 

Anonymkode: b1680...dce

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg hadde forespeilet samboeren at jeg skulle gi han den nyeste playstation med alt tilleggsutstyr og spill i bursdagsgave.

Plutselig dukket opp behov for at min mindreårige datter skulle ha noe. Jeg kjøpte noe til henne.

Han mener jeg avbrøt avtale. Men han er vel barnslig?

Anonymkode: 70605...dbb

Det du gjorde var skikkelig dårlig gjort.

Anonymkode: c1fbb...869

Barna går foran en voksen mann som ønsker seg en spille greie. Det er jo mulig å gi han dette på et senere tidspunkt. Mitt råd er å ikke si til han hva du har tenkt å Kjøpe neste gang, tilfelle det kommer noe i veien 

Anonymkode: 8a43a...cc5

Det er selvfølgelig lov å være litt (og da mener jeg LITT) skuffet utad om man ikke får det man har blitt forespeilet.  Men et voksent, oppegående mennesker bør kunne takle sånne ting uten å bli sur, i alle fall når det bare dreier seg om en slik gave.  

Anonymkode: 5c955...5bf

Altså, en bursdagsgave er da ikke en avtale 😅 Tenker at en voksen mann kan spare opp og kjøpe det selv. Å behovet til barnet går foran at mannen får en spillkonsoll. Det sagt, mannen kan for all det kjenne på en skuffelse. Men hadde også forventet at han viste forståelse. Neste gang sier du ikke noe om hva du tenker å kjøpe, så lenge du ikke er helt sikker på at du har råd/mulighet til å faktisk kjøpe det. Uforutsette utgifter kan komme når som helst.

Anonymkode: 2a2c9...17f

Det er ikke hans barn da? Og det du kjøpte til datteren din er noe han ikke mente var nødvendig? Ikke like nødvendig som en spillkonsoll til han? 

Hehe, det sier jo noe om hvor voksen han er i hodet da.

Anonymkode: 8a18b...705

Annonse

Herregud, han er voksen og burde forstå at hvis det dukket opp noe barnet trengte akkurat nå så må det prioriteres fremfor playstation til en voksen mann, da må han vente til du/dere har penger til det. 

Anonymkode: c39e5...016

Han furter? Er det ikke snakk om en voksen mann? Sånn oppfører ikke et voksent menneske seg. 

Med det sagt, så gjorde du også en tabbe, som forespeilet ham en gave, men barns behov går uansett foran. For min del forstår jeg heller ikke hva en voksen mann skal med en spillkonsoll. 

Anonymkode: a28ff...edc

Når fikk han vite at du ikke kjøpte gaven til han? Var det på bursdagen når han åpnet pakken, etter du lovde å kjøpe det til han, eller sa du før bursdagen at du ikke fikk mulighet å kjøpe det likevel? Er det nr 1, da har han rett på å bli skuffet, og du var skikkelig råtten mot han. Er det nr. 2, er det greit at han blir skuffet, men han er voksen og må ta seg sammen.

Anonymkode: fc36c...35d

Det er selvfølgelig lov til å bli skuffet selv om man er voksen. Skuffet, men ikke sur. Du ville nok blitt det du også, HI, om samboeren din hadde forespeilet deg en tur ut på restaurant med god mat, vin og overnatting på hotell, og så ble det pølse på bensinstasjonen og sovepose i baksetet. Man tror jo gjerne på det de man bor sammen med sier og gleder seg. Han er barnslig om han går og furter og er langsur, men du er ganske urimelig som mener at du kan tegne opp luftslott for han og at han ikke skal reagere når det viser seg at det ikke er hold i noe av det du sier. Kan det hende at det er deg han er mest skuffet over og ikke konsollen?

Hvorfor vil du ikke svare på hvor gammel barnet er og hva du kjøpte til henne??

og jo, noen ganger går partner foran barn. Jeg synes å love bort en spillkonsoll er helt tullete, men nå var det jo det du gjorde. Så spørsmålet om hvor gammelt barnet er og hva du kjøpet til henne er absolutt relevant. Er det nødvendige bleier, vinterdress eller mat så går selvfølgelig det foran alt. Om det er en hinsides dyr merkejakke eller en russefest hun bare MÅTTE på så synes jeg saken stiller seg annerledes. 

Anonymkode: 53dd6...908

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor vil du ikke svare på hvor gammel barnet er og hva du kjøpte til henne??

og jo, noen ganger går partner foran barn. Jeg synes å love bort en spillkonsoll er helt tullete, men nå var det jo det du gjorde. Så spørsmålet om hvor gammelt barnet er og hva du kjøpet til henne er absolutt relevant. Er det nødvendige bleier, vinterdress eller mat så går selvfølgelig det foran alt. Om det er en hinsides dyr merkejakke eller en russefest hun bare MÅTTE på så synes jeg saken stiller seg annerledes. 

Anonymkode: 53dd6...908

Regner med at hi er et troll, siden hun har forduftet fra råden etter å ha postet den.

Anonymkode: c1fbb...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...