Gå til innhold

Restaurant i Oslo???

Anbefalte innlegg

Blir så mye, så greier ikke velge (lese om alle). 

Har du en bra restaurant å anbefale i Oslo? Ikke mcdonalds, men heller ikke luksus. En mellomting prismessig. Vi er 3 voksne damer, så ikke et barne/familiested som pincho

Pluss om de er flinke med allergier da hun ene et veganer(nei ingen allergi) og den andre har glutenintoleranse. 

Anonymkode: cdfcc...886

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451257-restaurant-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser veganeren fisk/sjømat eller ordentlig vegansk?

Gluten er lett, bare å gå for noe asiatisk. Südøst som er nevnt er trivelig. Jeg liker også godt Nodee Sky - kult lokale og billig i fancy-segmentet. Dinner Bjørvika er også ålreit. Kanpai i Parkveien er også kul. 

Anonymkode: 8a8c0...ace

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Gluten er lett, bare å gå for noe asiatisk. Südøst som er nevnt er trivelig. Jeg liker også godt Nodee Sky - kult lokale og billig i fancy-segmentet. Dinner Bjørvika er også ålreit. Kanpai i Parkveien er også kul. 

Asiatisk mat kan da fint inneholde gluten.  Det gjør det ofte også, så det er ikke forskjell på asiatiske og andre restauranter når det gjelder gluten.  Eller om det er forskjell, så er det ikke i positiv retning når det gjelder gluten i alle fall.  Man må være minst like forsiktig der som på andre restauranter. Kanskje mer. 

Anonymkode: 036e0...018

Når det er sagt, så er jo de aller fleste restauranter i dag flinke med allergier og intoleranser, så det er mange år siden sist jeg var på en restaurant som ikke har kunne servert mat til familiens "glutenfrie" medlem. Det er jo ikke noe nymotens greier lenger.

Annonse

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

En vegtarianer som spiser fisk er en pescetarianer.

Anonymkode: a5381...55e

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Asiatisk mat kan da fint inneholde gluten.  Det gjør det ofte også, så det er ikke forskjell på asiatiske og andre restauranter når det gjelder gluten.  Eller om det er forskjell, så er det ikke i positiv retning når det gjelder gluten i alle fall.  Man må være minst like forsiktig der som på andre restauranter. Kanskje mer. 

Ja, det er mange glutenkilder i asiatisk mat. Soyasaus, nudler, sauser osv.

Noen tåler fint små mengder gluten (intoleranse) mens andre må holde seg strengt unna (f.eks. ved cøliaki). Siste kategori er litt vanskeligere med asiatisk. 

Anonymkode: 83be5...e95

Anonym bruker skrev (1 time siden):

En vegtarianer som spiser fisk er en pescetarianer.

Anonymkode: a5381...55e

Jada. Men det kryr av folk som definerer seg som veganere eller vegetarianere og likevel spiser utrolig mye som ikke faller under den faktiske definisjonen. 

Min erfaring er at ordentlig vegansk er det litt krevende å finne på restaurant i Oslo. De rent veganske restaurantene er - imho - ganske dårlige, og på andre steder blir det fort slik at veganeren må "spise tilbehøret." 

Personlig unngår jeg problemstillingen ved å helst gå ut og spise uten folk med sære dietter, men det var jo ikke et alternativ her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...