Gå til innhold

Hev akkurat svigermor på dør.

Anbefalte innlegg

Og hun ble så sur.

Kontoret der jeg jobber pusses opp slik at vi for øyeblikket har færre sitteplasser. Vi har derfor free-siting og hjemmekontor 2 dager i uken.

I dag sitter jeg hjemme.

Svigermor har funnet ut at jeg er hjemme på tirsdager, og kom over en tur. Først lurte hun på hvorfor minste var i barnehagen når jeg var hjemme, og så ville hun ha kaffe og skravle.

Sa klart i fra at jeg sitter og jobber, hun mente at når jeg likevel satt hjemme kunne jeg da ta meg tid til en "kaffetår", altså, underholde henne. Det har jeg faktisk ikke tid til. Sa det og lukket døren. Da ringte hun på igjen og var ganske sur siden jeg avviste henne på denne måten.

Hvordan få henne til å forstå at jeg har hjemmekontor,  ikke gjemmekontor?

Anonymkode: 42e72...647

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Eller så kunne du sagt «hei så hyggelig å se deg. Du jeg sitter å jobber nå, men kan du ikke heller komme på middag i ettermiddag. Hilse på barnebarnet».

Anonymkode: ad468...0ba

Jeg prøvde det først, preller av som vann på katta

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Lite spørsmål: Hadde du gjort det samme hvis det var din egen mor som kom på døra? 

Anonymkode: 4e005...bf5

Selvfølgelig,  jeg må fremdeles jobbe uavhengig av hvem det hadde vært.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Lite spørsmål: Hadde du gjort det samme hvis det var din egen mor som kom på døra? 

Hvorfor er det relevant…?

Selv tar jeg ikke imot besøk av NOEN når jeg har hjemmekontor, fordi jeg jobber (noe jeg antar gjelder alle). Men generelt har jeg høyere toleranse for besøk av min egen mor enn min svigermor. Og det må da være greit? Jeg velger vel selv hvem jeg vil bruke tid på?

Anonymkode: 3222b...8ac

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bra! 

Nå ville min mor aldri kommet når jeg har hjemmekontor siden hun faktisk har respekt for at jeg jobber. Når jeg skriver at jeg sa jeg ikke ønsket besøk siden jeg jobbet, vil det ikke da også være innlysende at jeg ville ha sagt det samme til andre som også kom på besøk?

Og før du spør hvordan jeg har tid til å skrive nå så har jeg lunsjpause.

HI

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor dette hat? Hvorfor er det så mange kvinner som hater sine svigermødre?

Anonymkode: 30d94...05f

Hvor ser du hat? Pleier du å overdramatisere så voldsomt?

Anonymkode: bad6e...476

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nå ville min mor aldri kommet når jeg har hjemmekontor siden hun faktisk har respekt for at jeg jobber. Når jeg skriver at jeg sa jeg ikke ønsket besøk siden jeg jobbet, vil det ikke da også være innlysende at jeg ville ha sagt det samme til andre som også kom på besøk?

Og før du spør hvordan jeg har tid til å skrive nå så har jeg lunsjpause.

HI

Da tyder det på at din mor har langt bedre utviklede antenner enn din svigermor. Noen mennesker er som din svigermor, sånn er det bare. Og nei, jeg leser intet "hat" mot din svigermor, bare et hjertesukk over mangelen på respekt for din arbeidstid og -situasjon. Jeg tenker du gjorde rett, jeg bare snudde situasjonen for å sjekke om du faktisk ville "kastet ut" også din mor, hvis det var hun som plutselig stod på trappa. 

Kos deg med lunsjen, god dag videre. 

Annonse

Det kunne også ha vært min, og jeg har full forståelse for at du måtte stenge døra i fjeset på henne. Jeg har gjort det samme selv. Svigermor var her i noen dager under pandemien og både mannen og jeg hadde hjemmekontor. Mannens kontor listet hun seg forbi, men mitt kontor kom hun inn på gang på gang selv om døren var lukket, bare for å skravle. Da hun kom inn midt i et møte måtte jeg faktisk, fysisk skyve henne ut døren og lukke den igjen rett foran henne. Hun fortsatt da å snakke til meg gjennom døren. Noen har ikke antenner. Min egen mor hadde aldri gjort det. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Her må jo din mann på banen. Han må fortelle henne at du er på jobb og at hun ikke kan komme inn på kaffe i arbeidstiden din. 

Det har han gjort tidligere, er derfor hun ikke en gang kom inn gjennom døren denne gangen.

HI

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det har han gjort tidligere, er derfor hun ikke en gang kom inn gjennom døren denne gangen.

HI

Flott, da er hun jo allerede advart 😉 

Endret av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

HI

Kom hun inn gjennom vinduet? 🤣🤣

Anonymkode: 05bec...fad

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Flott, da er hun jo allerede advart 😉 

Ja, men jeg klarer fint å håndtere henne selv, sier i fra at det ikke passer på en vennlig og bestemt måte, det at hun blir sur er egentlig hennes problem. Egentlig burde det holde at jeg sier det selv uten å sette mannen på saken.
Akkurat som om det hadde vært en hvilken som helst annen person som ikke hadde respektert at jeg faktisk jobbet.

HI 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kom hun inn gjennom vinduet? 🤣🤣

Anonymkode: 05bec...fad

Nei, vi stod og pratet i døråpningen når hun ringte på døren første gang, slapp henne ikke inn

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor dette hat? Hvorfor er det så mange kvinner som hater sine svigermødre?

Anonymkode: 30d94...05f

Jeg er ikke HI, men dette kunne faktisk vært min mor!!! Og jeg hadde måtte lempe henne ut, for heller ikke hun forstår dette med hjemmekontor. 

Og bare for å ha det sagt: En yngre dame jeg kjenner spurte om jeg kunne være barnevakt et par dager, siden jeg likevel bare var hjemme.... Så dette med hjemmekontor er tydeligvis vanskelig å forstå for mange som ikke har hatt det selv.

Anonymkode: b645b...013

Folk og spesielt eldre forstår ikke det med hjemmekontor. De tenker lett at det er en slappere arbeidsdag og man kan ta seg ei pause og en kaffekopp og et lite besøk, når en tross alt er hjemme og kan styre selv. Min søster har hjemmekontor innimellom og reiser da til vår far. Han går å forstyrrer henne og maser om alt mulig hele tiden. Forstår rett og slett ikke at hun er på jobb. 

Anonymkode: c2336...efe

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min søster har hjemmekontor innimellom og reiser da til vår far. Han går å forstyrrer henne og maser om alt mulig hele tiden. Forstår rett og slett ikke at hun er på jobb. 

Hun reiser hjem til sin far, og blir oppgitt over at han forstyrrer??? Hva med å ikke gå på besøk om man vil jobbe uforstyrret?😂🙉🤷🏻‍♀️

Både mannen og jeg har hjemmekontor enkelte ukedager, og det fungerer helt fint. Hadde noen ringt på døra mens jeg var på jobb hadde jeg ganske enkelt ikke lukket opp. Barna, når de lurer på noe, sender melding selv om vi er i samme hus, og stikker kun hodet inn døra på kontoret etter de har fått klarsignal.

Jeg åpner for planlagt besøk av vinduspusseren, og håndverkere. Da informerer jeg om at jeg er på jobb, og at de kan lukke seg selv ut når de er ferdige. 
En eventuell svigermor hadde kommet til låst dør. 

Anonymkode: d7636...612

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk og spesielt eldre forstår ikke det med hjemmekontor. De tenker lett at det er en slappere arbeidsdag og man kan ta seg ei pause og en kaffekopp og et lite besøk, når en tross alt er hjemme og kan styre selv. Min søster har hjemmekontor innimellom og reiser da til vår far. Han går å forstyrrer henne og maser om alt mulig hele tiden. Forstår rett og slett ikke at hun er på jobb. 

Det er rimelig spesielt og reise på besøk, og være på jobb der....

Anonymkode: b953f...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...