Gå til innhold

Har du noe gang vært helt alene på julaften?

Anbefalte innlegg

Jeg er det annen hver julaften og elsker det. For meg så er dette en alenekveld, noe jeg sjeldent så den nytes. 

Jeg har stående invitasjon til min søster, vært der ett år, men for meg så ble det helt feil når ikke ungene var der. Så jeg nyter alenekvelden det året er med farens side av familien. De har vel alltid kommet hjem på kvelden/natta selv om de egentlig skulle sovet hos andre. Faren har bare hatt samvær under oppsyn, så det er ikke han alene som har de denne dagen og han har aldri hatt de på overnatting. Besteforeldrene og onkel er super flinke, men det er ikke noe fast. 

Om denne kvelden blir hyggelig eller ei kommer ann på innstillingen. Hadde jeg syns det var kjipt å være alene og tenkt mye over det så hadde det blitt en kjip dag. Jeg koser meg i pysjen, spiser det jeg har lyst på og nyter en rolig dag. Ikke en dag med mye stess. Vi har en kosedag i romjula når vi er alle samlet igjen der vi åpner gaver, spiser noe god mat vi har lyst på, ser film om vi vil eller noe annet. (Tidligere når jeg hadde samboer så var det bonus var de barna noen dager hos moren) Alle ungene syns faktisk enne dagen var hyggeligere enn julaften, for vi var så avslappet. Ingen av oss ville det skulle være e ny julaften, for julaften er bare en dag. Men en dag for bare oss kjærnefamilie og det vi ønsket å gjøre de dagen. Så om ungene ville være ut og leke i snøen i ørten timer så var det helt greit, vi tilpasset middagen etter når det passet oss best osv. 

Anonymkode: 7f52c...b37

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...