Gå til innhold

Har du noe gang vært helt alene på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både ja og nei, det var et år jeg lå på sykehus på julaften. Jeg skulle føde og ble lagt inn 4 dager før julaften og lå hele romjula. Fikk besøk på sykehuset av mannen og familien, men var ikke det samme nei. Trist. Men det gikk jo. Kom hjem med verdens fineste julegave da. 
hvis du blir helt alene i jula, er det noe du ønsker selv? Har du liten familie? Venner? Det er helt innafor å si til venner eller nære at du blir helt alene julaften og du ønsker å være sammen med noen. De fleste venner hadde åpna døra si

Anonymkode: 44a25...41f

Annonse

Jeg har ikke så sterke følelser rundt akkurat julaften, det er førjulstiden som er magisk synes jeg .

Akkurat julaften kan jeg godt være alene med tv'en, det gjør meg ingenting.

Anonymkode: db451...7f3

Nei, det har jeg ikke. Jeg bor med far til mine barn og har både foreldre, søsken og svigerfamilie. Men nyttårsaften har jeg vært alene mange ganger. Det er kanskje litt vemodig, men helt greit.

Om jeg husker rett så hadde du tilbud om å feire sammen med foreldrene dine, men av en eller annen grunn så var ikke det noe du ønsket, hi? Du fikk også tips om at Røde Kors o.l arrangerer jul for både ensomme og vanskeligstilte som du kunne bidratt på. Så min påstand er at ingen trenger å være alene om de ikke ønsker det, de fleste steder er det et eller annet tilbud som inkluderer alle. 

MissSaigon skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke. Jeg bor med far til mine barn og har både foreldre, søsken og svigerfamilie. Men nyttårsaften har jeg vært alene mange ganger. Det er kanskje litt vemodig, men helt greit.

Om jeg husker rett så hadde du tilbud om å feire sammen med foreldrene dine, men av en eller annen grunn så var ikke det noe du ønsket, hi? Du fikk også tips om at Røde Kors o.l arrangerer jul for både ensomme og vanskeligstilte som du kunne bidratt på. Så min påstand er at ingen trenger å være alene om de ikke ønsker det, de fleste steder er det et eller annet tilbud som inkluderer alle. 

Det har du rett i. Var egentlig planen. Og du har rett. Jeg kunne vært på noe sånt, men var lei meg og orket ikke ut blant folk. Så ble for stor barriere der. Så du har rett man kan velge noe annet om man ønsker det. Det er fint. 

Anonymkode: ab339...6ae

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja etter eget ønske. Koste meg veldig faktisk. Jeg tror jeg aldri hadde behøvd å være alene hvis jeg ikke hadde valgt det selv.

Anonymkode: 824bc...c1d

Så fint å ha det sånn! 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så fint at dere som har vært alene har valgt det selv og synes det har vært fint. 

Jeg lurer litt på hva du vil med alle disse spørsmålene om hva andre gjør på jul, helg, ferier og alt? Du vet jo at alle er forskjellige, man har forskjellige ønsker, økonomi, anledning og helse. Å hele tiden sammenligne seg med andre er jo bare bortkastet tid. Det er alltid noen som har mer og bedre, men det er jammen mange som har mye mindre og mye verre også. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så fint at dere som har vært alene har valgt det selv og synes det har vært fint. 

Det er jo ikke sånn at alle vi som har svart har valgt det selv?

Anonymkode: c9955...6b5

Ja, en gang. Jeg var student og hadde faste arbeidshelger og hadde helg 1.og 2.juledag. bodde for langt unna til å kjøre t/r så jeg tok på meg ekstravakt på julaften.

15min før vaktstart så fikk jeg tlf om at jeg ikke behøvde å komme og måtte dermed traske hjem igjen. Da ble jeg sittende helt alene, 2.5 timer unna foreldre og søsken. Var på jobb 1.juledag men fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme 2.juledag. 😅

Anonymkode: 276f3...d23

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke så sterke følelser rundt akkurat julaften, det er førjulstiden som er magisk synes jeg .

Akkurat julaften kan jeg godt være alene med tv'en, det gjør meg ingenting.

Anonymkode: db451...7f3

Akkurat det mener jeg også. Men har en kollega som ikke vil jobbe julaften. Hun prøver å komme seg unna hvert år. Har vært syk og sykemeldt de siste 2 årene når det er jul. Så da må vi som har barn vi gjerne feire med være på jobb. 

Anonymkode: d1522...f64

Siden det er så mange som sitter alene i jula og har et stusselig liv,og ellers i året.. tipper det er flere av de som er bitter og ekle i trådene her inne. Et sted kommer det ut 

MissSaigon skrev (6 timer siden):

Jeg lurer litt på hva du vil med alle disse spørsmålene om hva andre gjør på jul, helg, ferier og alt? Du vet jo at alle er forskjellige, man har forskjellige ønsker, økonomi, anledning og helse. Å hele tiden sammenligne seg med andre er jo bare bortkastet tid. Det er alltid noen som har mer og bedre, men det er jammen mange som har mye mindre og mye verre også. 

Tenker samme. Hvorfor være interessert i hva fremmede anonyme skal spise i jula? Hvem de skal feire med osv. unormalt og sier litt om folk 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tenker samme. Hvorfor være interessert i hva fremmede anonyme skal spise i jula? Hvem de skal feire med osv. unormalt og sier litt om folk 

Dine kommentarer sier svært mye om deg. Og det er ikke positivt. 

Anonymkode: 1a740...48c

Hadde nok gjort det både for to år siden og i år. Men, har heller valgt å stille som frivillig på Alternativ Jul sitt arrangement. Noe som gav meg verdens beste julaften for to år siden og som jeg håper blir i år også 🤶❤️

Anonymkode: 9fdc5...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...