Gå til innhold

Er så sint på meg selv! 1100 har jeg brukt på meg selv i dag. Og jeg har ikke råd til det!

Anbefalte innlegg

Tenker egentlig at jeg ikke skulle tatt den turen til legen i dag. Den kostet meg litt over 1100kr! Jeg har da altså kun 2000 igjen på konto og det skal holde til mat og drivstoff til neste lønn 20. desember! Jeg skjønner ikke at jeg kan finne på å være så dum! Ikke det å gå til legen altså, men det å skade meg på den måten jeg gjorde. Hadde jeg bare sett meg litt for, så kunne jeg ha klart meg til neste lønn. Men nå går det jo ikke… tror jeg.

Hvordan klare mat og drivstoff til meg og 3 halvvoksne  barn på 2000kr i 18 dager

Anonymkode: 6b58d...47f

Fortsetter under...

Huff da, det var surt. Skjønner godt du er oppgitt akkurat nå, det er veldig snaut budsjett. 

Det blir jo tøvete tips du sikkert vet fra før. Planlegge reise slik at du ikke kjører mer en nødvendig, handle inn tilbudsvarer fremover. Det er tilbud på poteter, fiskekaker, julepølser. Frosne grønnsaker koster lite og en sparer mye på å bake brød selv. Ikke spennende middager, men det metter og koster knapt 50 kr pr dag. Det er også mange gode tips fra hun som skrev fattig student, kan følge på Instagram. Ellers saumfare skap og fryse for noe du kan bruke der, pante det du har, sjekke trumf og andre apper for oppspart bonus, har du noe du kan selge på Finn? 

Anonymkode: d0ec0...917

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Huff da, det var surt. Skjønner godt du er oppgitt akkurat nå, det er veldig snaut budsjett. 

Det blir jo tøvete tips du sikkert vet fra før. Planlegge reise slik at du ikke kjører mer en nødvendig, handle inn tilbudsvarer fremover. Det er tilbud på poteter, fiskekaker, julepølser. Frosne grønnsaker koster lite og en sparer mye på å bake brød selv. Ikke spennende middager, men det metter og koster knapt 50 kr pr dag. Det er også mange gode tips fra hun som skrev fattig student, kan følge på Instagram. Ellers saumfare skap og fryse for noe du kan bruke der, pante det du har, sjekke trumf og andre apper for oppspart bonus, har du noe du kan selge på Finn? 

Kjører bare til og fra jobb heldigvis. Har akkurat betalt siste del av baksmellen på skatten, så vært noen dårlige måneder med 4000 ekstra å betale. Ikke noe jeg kan selge. Kastet og ga bort alt i helgen da jeg hadde opprydding.. typisk. Baker brød selv da, men dette virker umulig å få til. Eneste alternativ er å låne litt fra barna, men det ønsker jeg jo ikke

Hvis dere kjører veldig lite, slik at dere ikke trenger å fylle er det nok mulig, men det vil bli ekstremt trangt. Har du en buffer eller et kredittkort er det nok nå du bør bruke det. Ellers vet jeg ikke hvordan du best kan skaffe noen ekstra penger. Har du ting i boden du ikke trenger du kan selge, eller mulighet for å gjøre en jobb for noen hadde det nok vært bra.

Anonymkode: 9e599...0cd

Annonse

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Kjører bare til og fra jobb heldigvis. Har akkurat betalt siste del av baksmellen på skatten, så vært noen dårlige måneder med 4000 ekstra å betale. Ikke noe jeg kan selge. Kastet og ga bort alt i helgen da jeg hadde opprydding.. typisk. Baker brød selv da, men dette virker umulig å få til. Eneste alternativ er å låne litt fra barna, men det ønsker jeg jo ikke

Kan sjekke mulighet for matkasse, skjønner at det kan sitte langt inne, men med så lite og omsorg for barn er det jo nettopp derfor de finnes. 

Ville søkt om nødhjelp fra nav. Prosessen kan føles litt kjip, men i slike situasjoner er det absolutt verdt et forsøk 

Og god bedring etter fall! Uhell kan skje alle, og slikt kommer sjeldent en tid det passer, det er ikke din skyld ❤️

Anonymkode: 95284...95d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du hadde jo ikke knallgod råd i helgen heller, så litt merkelig å gi bort ting du kunne tjent noen kroner på?

Anonymkode: 12554...746

Anonym bruker skrev (På 2.12.2024 den 19.40):

Det ene dårlige økonomiske valget etter det andre gjør jo at du sitter i med dårlig økonomi måned etter måned. Hvoirfor gå privat når du kan bruke fastlege, evt bli henvist til spesialisthelsetjenesten? Hvorfor kaste og gi bort ting  ting som kan selges når du har så dårlig råd hele tiden?

Anonymkode: a52e3...cf4

Hvor gamle er 3 halvvoksne barn? Kanskje de kan få seg en liten jobb nå og bidra? Mange butikker, restauranter osv trenger folk nå i en travel desember. Da får de litt arbeidstrening og erfaring til neste jobb de søker.

Anonymkode: 60414...fc6

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det ene dårlige økonomiske valget etter det andre gjør jo at du sitter i med dårlig økonomi måned etter måned. Hvoirfor gå privat når du kan bruke fastlege, evt bli henvist til spesialisthelsetjenesten? Hvorfor kaste og gi bort ting  ting som kan selges når du har så dårlig råd hele tiden?

Anonymkode: a52e3...cf4

Baksmell på skatten er ikke akkurat et dårlig økonomisk valg. Den skulle egentlig gå i null etter beregningen. Men med at denne ble betalt, så gikk det av min lille buffer. Jeg har da ikke fått til privat lege? Hvor fikk du det fra? 
Jeg kastet og ga bort fordi jeg må bli kvitt ting fort. Noe av det har jeg forsøkt å selge uten å få respons, så da gikk det til kast.

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvor gamle er 3 halvvoksne barn? Kanskje de kan få seg en liten jobb nå og bidra? Mange butikker, restauranter osv trenger folk nå i en travel desember. Da får de litt arbeidstrening og erfaring til neste jobb de søker.

Anonymkode: 60414...fc6

De er 12, 14 og 16. Eldste begynte å jobbe nå 1. desember

MissSaigon skrev (10 timer siden):

Jeg lurer egentlig på to ting - hvorfor gir du bort ting og hvorfor velger du privat helsetjeneste når du har dårlig råd?

Gir bort fordi det var vanskelig å selge, og jeg har ikke gått privat

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Baksmell på skatten er ikke akkurat et dårlig økonomisk valg. Den skulle egentlig gå i null etter beregningen. Men med at denne ble betalt, så gikk det av min lille buffer. Jeg har da ikke fått til privat lege? Hvor fikk du det fra? 
Jeg kastet og ga bort fordi jeg må bli kvitt ting fort. Noe av det har jeg forsøkt å selge uten å få respons, så da gikk det til kast.

De er 12, 14 og 16. Eldste begynte å jobbe nå 1. desember

Gir bort fordi det var vanskelig å selge, og jeg har ikke gått privat

Hva kostet deg da 1100 kr? Det er jo langt over egenandelen. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva kostet deg da 1100 kr? Det er jo langt over egenandelen. 

Man betaler ikke bare egenandel hos legen da. Jeg måtte ta flere prøver, ta en vaksine samt at jeg måtte ha antibiotika. Nå er det sånn at det likevel ikke er blitt bedre og jeg må tilbake til legen i morgen for å se hva vi skal gjøre videre. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Man betaler ikke bare egenandel hos legen da. Jeg måtte ta flere prøver, ta en vaksine samt at jeg måtte ha antibiotika. Nå er det sånn at det likevel ikke er blitt bedre og jeg må tilbake til legen i morgen for å se hva vi skal gjøre videre. 

Du har skadet deg og som behandling ta vaksine og antibiotika? Det var spesielt.. 

Anonymkode: c4dd8...7c6

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du har skadet deg og som behandling ta vaksine og antibiotika? Det var spesielt.. 

Ikke veldig spesielt. Om man tråkker på spiker, så trenger man stivkrampe.. og antibiotika for å hindre infeksjon

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er da vel ikke så spesielt? Man trenger ikke veldig god fantasi for å komme på flere skader som gjør at du må oppdatere stivkrampe og i tillegg ha antiviotika/

Anonymkode: 6daa7...dc3

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva er greia med at flere her skal leke detektiv for å avsløre en eller annen fiktiv forestilling? Ingen som ber dere om penger her, helt unødvendig. Eller spesielt kan en også kalle det… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...