Gå til innhold

Hjelp oss å hjelpe, handlevogner på butikken.

Anbefalte innlegg

Hvordan tenker dere når det kommer til hva som bør legges i disse handlevognene?

Hadde en liten diskusjon rundt lunsjen her, og alle synes tiltaket er fantastisk, og alle legger noe oppi der når det passer sånn. Men så er spørsmålet, hva legger man i?

Jeg tenker at julemat er billig, det er det priskrig på, det har de fleste råd til selv. Så er det vanlig mat og kos, de billigste alternativene er det mennsker med lite penger kjøper hele tiden, så jeg tenker at når du tar det kjempeskrittet det er å spørre om hjelp, så fortjener du noe du aldri ville unnet deg selv. Så jeg tenker man må legge oppi de litt dyrere alternativene, så de faktisk får litt ekstra.

Men noen mente man skulle legge oppi det billigste man fant, for da kan man legge oppi flere ganger og de som trenger det får flere ting.

Jeg ser absolutt den også, men de samler inn så vannvittig mye mat i disse dager. Står fulle handlevogner i hver eneste matbutikk du går i, de må ta runden og tømme dem daglig. Det blir nok mat å dele ut eller?

Så forresten de hadde satt ut en vogn både på Rusta og i lekebutikken også, det er jo helt fantastisk, så får de litt mer enn bare mat.

Anonymkode: e24a2...625

Fortsetter under...

Jeg tenker litt som deg og legger oppi god kaffe, litt dyrere julekaker, gløgg, sjokolade osv. 

Men jeg ser absolutt at argumentet om at om man kjøper billigere ting kan man legge oppi mer. Jeg tror det er enormt mange å fordele varene mellom, så det blir nok sjelden for mye av en ting. 

Vår lokale lekebutikk har også handlekurv hvor man legger oppi pakke merket for eksempel "jente 8-10 år".

Det koster meg så lite og så koser jeg med tanken på at noen kanskje får det litt lettere denne julen. 

Jeg har vært fattig en gang i tiden og hatt behov for mathjelp. Hvilken som helst dag ville jeg hatt billige julepølser og fiskegrateng framfor fancy sjokolade, dyr kaffe og pepperkaker! 

Smågaver til ungene hadde vært topp, men når man trenger mat så trenger man MAT - ikke sjokolade

Anonymkode: 6facb...7e5

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært fattig en gang i tiden og hatt behov for mathjelp. Hvilken som helst dag ville jeg hatt billige julepølser og fiskegrateng framfor fancy sjokolade, dyr kaffe og pepperkaker! 

Smågaver til ungene hadde vært topp, men når man trenger mat så trenger man MAT - ikke sjokolade

Det skjønner jeg, og jeg har lagt flere gavekort i matbutikken i kurvene, men julepølser og fiskegrateng kan man ikke legge i disse kurvene. Kjøle og frysevarer vil jo bli ødelagt.

Jeg tenker mer på at man legger et bedre syltetøy i enn det billigste, en bedre saft enn den billigste osv. Men skjønner selvfølgelig at det trengs mel, sukker, gjær og fornuftige tørrvarer, det er klart.

Jeg har jobbet i matbutikk der vi har hatt slike vogner, jeg tenker man bør tenke mat når en kommer til slike vogner. Jeg så det var pepperkaker, brus og potetgull i lange baner i kurven. Lite mat. Slik som skinkebokser er kjøtt, men som ikke trenger å stå kaldt. Det kan brukes til så mangt. Men igrunn alt av hverdags mat bør være lurer enn bare godteri. Var en kunde som kjøpte barnemat, det syns jeg var en veldig lur idee. Hun kjøpte mengder med glass og grøt som hun la i vogna. 

Anonymkode: 3c72f...3e3

Annonse

Ikke mottat julehjelp selv, men har absolutt hatt det skikkelig stramt. Jeg ville mye heller hatt flere billige matvarer enn dyr eksklusiv snop, kaffe, julekaker, syltetøy og saft. Jeg ville mye heller hatt nyttig mat, enn eksklusiv og dyr mat.

Anonymkode: f86ed...0b1

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke mottat julehjelp selv, men har absolutt hatt det skikkelig stramt. Jeg ville mye heller hatt flere billige matvarer enn dyr eksklusiv snop, kaffe, julekaker, syltetøy og saft. Jeg ville mye heller hatt nyttig mat, enn eksklusiv og dyr mat.

Selv legger jeg gjerne oppi havregryn, pasta, leverposteibokser, bakemiks/brødmix/1-2-3 mix, tørrgjær, sukker, ris.

Anonym bruker skrev (På 2.12.2024 den 14.37):

Det skjønner jeg, og jeg har lagt flere gavekort i matbutikken i kurvene, men julepølser og fiskegrateng kan man ikke legge i disse kurvene. Kjøle og frysevarer vil jo bli ødelagt.

Jeg tenker mer på at man legger et bedre syltetøy i enn det billigste, en bedre saft enn den billigste osv. Men skjønner selvfølgelig at det trengs mel, sukker, gjær og fornuftige tørrvarer, det er klart.

Her kan man faktisk legge kjølevarer:) Man kjøper f.eks. julepølse, som butikken da tar til side. Og når varene skal distribueres, fyller butikken opp med tilvarende kjølevarer😀

men lå var egentlig pølser og fiskegrateng bare eksempelet på «mat». Man kan fint legge i tørrvarer, hermetikk, juice osv. jeg pleier også å legge oppi mer praktiske ting som bind/tamponger, deo, tannkrem osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...