Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Superdolly skrev (2 timer siden):

Etter en litt forvirrende natt i Bergen havn våkner jeg tidlig opp og tenker hva nå? Hvor er jeg? 

Nå må jeg innrømme at jeg forlengst har glemt målet med denne ekspedisjonen, og begynner å lengte hjem. 

Målet er jo egentlig Kina, men jeg lurer jo litt på hvordan vi skal rekke både dit og hjem igjen til julaften. Jeg har et par ting jeg liksom skulle ha gjort i morra kveld... Skal vi droppe Kina og la Temu styre på i år? Kan vi sende Noen André ned for å sjekke?

Fortsetter under...

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Målet er jo egentlig Kina, men jeg lurer jo litt på hvordan vi skal rekke både dit og hjem igjen til julaften. Jeg har et par ting jeg liksom skulle ha gjort i morra kveld... Skal vi droppe Kina og la Temu styre på i år? Kan vi sende Noen André ned for å sjekke?

Jolenek dukket plutselig opp i et hjørne i båten til Jarle, og han har plass til Noen André der, så da kan de få ansvar for julebesøket til Temu i år. Så kan vi andre ta med oss hjullastere med horelys og Teslaer med oppvaskmaskiner hjemover til ronketelt og andre foretrukne lokaler for å feire jul. Må innom butikken først da, siden det tross alt kun er gammel mat man kan ha i fryseboksen. Og det går jo ikke til jul.

LillaGorilla♥♥ skrev (Akkurat nå):

Jolenek dukket plutselig opp i et hjørne i båten til Jarle, og han har plass til Noen André der, så da kan de få ansvar for julebesøket til Temu i år. Så kan vi andre ta med oss hjullastere med horelys og Teslaer med oppvaskmaskiner hjemover til ronketelt og andre foretrukne lokaler for å feire jul. Må innom butikken først da, siden det tross alt kun er gammel mat man kan ha i fryseboksen. Og det går jo ikke til jul.

Gidder'u svinge innom og kjøpe noen bur? Bikkjer og svigerdøtre og denslags rariteter folk drar med seg inn i juleselskap gjør det trolig nødvendig for opptil flere.

Spurvugla skrev (4 timer siden):

Bergen havn er åpen for overnatting (https://www.bergenhavn.no/kaier/godshavn se FAQ), og der det er husrom er det hjerterom, sies det. Mulighet til vanntilkobling har de og, til kr 26 per tonn, noe som høres rimelig ut, særlig ettersom det ikke pleier å gå så mye vann.

Jeg måtte ta julevask av legeme, og etter å ha prøvesmakt julekaker et par uker allerede ble det minst 26 kroner bare for meg. Men det betaler jeg sjæl, altså.

sug lut skrev (13 minutter siden):

Gidder'u svinge innom og kjøpe noen bur? Bikkjer og svigerdøtre og denslags rariteter folk drar med seg inn i juleselskap gjør det trolig nødvendig for opptil flere.

Jeg har et par kattebur liggende i hjullasteren. Svigerdatra er vel slank nok til å passe inn der?

LillaGorilla♥♥ skrev (29 minutter siden):

Jeg har et par kattebur liggende i hjullasteren. Svigerdatra er vel slank nok til å passe inn der?

Hun kan sikkert brettes. Så setter man julesløyfe oppå og lys i hekken og vips er stemningen bedre.

Endret av sug lut

Annonse

LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden):

Ble det Bergen? Har litt dårlig tid før jul og må rekke julevask av anus med såpe før den store dagen. Selv tøymykneren klarer ikke kamuflere rumpelukten, kjedelig hvis den blir hengende igjen i teltduken. 

Anonymkode: 5e3d7...02a

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ble det Bergen? Har litt dårlig tid før jul og må rekke julevask av anus med såpe før den store dagen. Selv tøymykneren klarer ikke kamuflere rumpelukten, kjedelig hvis den blir hengende igjen i teltduken. 

Husk anusbleking, tradisjonelt skal jo kaviarstjerna også blekes før høytiden, så den kan lyse lik stjerna i Betlehem og spre glede og fred på jord. Når det gjelder rompelukt er det verre, men heng et par-tre Wunderbaum i hekken om nødvendig. Her som ellers skal det bugne.

Endret av sug lut
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Husk at du må måle lengden på sprekken så du vet nøyaktig hvor mye såpe som trengs.

sug lut skrev (5 minutter siden):

Husk anusbleking, tradisjonelt skal jo kaviarstjern også blekes før høytiden, så den kan lyse lik stjernen i Betlehem og spre glede og fred på jord. Når det gjelder rompelukt er det verre, men heng et par-tre Wunderbaum i hekken om nødvendig. Her som ellers skal det bugne.

Jeg har i hvert fall lagt sametrusa til marinering i pakkene med Wunderbaum, den skal være klar 👍🏻 Blekingen ble litt så som så i disse dyrtider, bestilte et kit fra Temu. Lyser som nesa til Rudolf, men sluket i dusjen ble skinnende rent om ikke annet. 

LillaGorilla♥♥ skrev (7 minutter siden):

Husk at du må måle lengden på sprekken så du vet nøyaktig hvor mye såpe som trengs.

Ja, for noen har, som vi vet, veldig lang rompesprekk.

LillaGorilla♥♥ skrev (8 minutter siden):

Søren, det blir vanskelig slik det henger og slenger etter åresvis på Tinder. Kan jeg invitere nye kjæresten for å gjøre jobben? I så fall, hvor mange kaker bør jeg bake til anledningen 🤔

Det er slett ikke sikker noen får plass i de bura! Jeg har nå forstått at det er absolutt mulig å gå opp 15 kg i jula. Og med så mye søster-sprit og småkaker jeg (vi) har gomlet på denne turen så har iallfall jeg gått opp disse kiloene allerede i adventstiden. 

Annonse

Himmel og hav skrev (4 timer siden):

Et godt poeng der. Selv om jeg selfølgelig gjorde unna julevasken og julepyntingen i oktober, må ribba krydres og settes i ovnen så den er klar til Sølvguttene synger. Kan ikke overlate det til mannen, da blir det chilimarinering og ingefærsaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...