Gå til innhold

Lei av hetsen mot Temu

Anbefalte innlegg

Men dere. Hvis jeg sier Normal, Rusta, Nille, eller Feel, osv, osv. Hvor tror dere majoriteten av varene i disse butikkene kommer fra? Jo, de kommer fra Kina. Dere handler Kina-produkter dere og. Ikke tro at alt ræl i norske butikker er lokalprodusert bare fordi dere styrer unna Temu. 
Jeg har aldri vært uenig i at vi kjøper altfor mye tøys og tull. Vi ødelegger planeten slik vi holder på. Ikke prøv å fremstille det som jeg har ment noe annet. 

Anonymkode: 8e544...c01

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men dere. Hvis jeg sier Normal, Rusta, Nille, eller Feel, osv, osv. Hvor tror dere majoriteten av varene i disse butikkene kommer fra? Jo, de kommer fra Kina. Dere handler Kina-produkter dere og. Ikke tro at alt ræl i norske butikker er lokalprodusert bare fordi dere styrer unna Temu. 
Jeg har aldri vært uenig i at vi kjøper altfor mye tøys og tull. Vi ødelegger planeten slik vi holder på. Ikke prøv å fremstille det som jeg har ment noe annet. 

Men kjære! Er du helt resistente mot fakta og opplysninger?

INGEN sier at det ikke selges varer fra bl.a Kina i Norge, men FORSKJELLEN på det man kjøper på Normal og Temu er at det som blir solgt i norske butikker er underlagt en ganske streng importkontoll og dermed merket med CE som bevis på at det er funnet ok. Så KAN feil skje og ting som ikke oppfyller standarden kommer gjennom kontrollen, og da blir det ofte tilbakekalt. At dette er ny kunnskap for så mange er faktisk utrolig sjokkerende! Står det så dårlig til med allmennkunnskapen blant befolkningen generelt, eller er det her inne kunnskapsnivået er ekstra lavt?

Anonymkode: 3205b...41e

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men kjære! Er du helt resistente mot fakta og opplysninger?

INGEN sier at det ikke selges varer fra bl.a Kina i Norge, men FORSKJELLEN på det man kjøper på Normal og Temu er at det som blir solgt i norske butikker er underlagt en ganske streng importkontoll og dermed merket med CE som bevis på at det er funnet ok. Så KAN feil skje og ting som ikke oppfyller standarden kommer gjennom kontrollen, og da blir det ofte tilbakekalt. At dette er ny kunnskap for så mange er faktisk utrolig sjokkerende! Står det så dårlig til med allmennkunnskapen blant befolkningen generelt, eller er det her inne kunnskapsnivået er ekstra lavt?

Men kjære vene tilbake.

Står det så dårlig til med leseforståelsen her på forumet? Jeg har nå minst 20 ganger skrevet at jeg VET det forekommer juks og omgåelser rundt importregler og videresalg. Og nei, jeg kan ikke dokumentere det pga fare for egen jobb. Men det skjer, det skjer hver dag, og disse produktene kjøper dere i norske butikker. Hvorfor er det så vanskelig å tro?
Istedet får jeg massevis av tyn. Hvorfor skulle jeg orke å plage meg selv gjennom mer enn 100 innlegg hvis det ikke var hold i det jeg skrev? 
Produktene fra Temu er ikke noe verre enn andre produkter. Eller sagt på en annen måte, produktene som selges i norske butikker er ikke noe bedre enn produktene som selges på Temu. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men kjære vene tilbake.

Står det så dårlig til med leseforståelsen her på forumet? Jeg har nå minst 20 ganger skrevet at jeg VET det forekommer juks og omgåelser rundt importregler og videresalg. Og nei, jeg kan ikke dokumentere det pga fare for egen jobb. Men det skjer, det skjer hver dag, og disse produktene kjøper dere i norske butikker. Hvorfor er det så vanskelig å tro?
Istedet får jeg massevis av tyn. Hvorfor skulle jeg orke å plage meg selv gjennom mer enn 100 innlegg hvis det ikke var hold i det jeg skrev? 
Produktene fra Temu er ikke noe verre enn andre produkter. Eller sagt på en annen måte, produktene som selges i norske butikker er ikke noe bedre enn produktene som selges på Temu. 

Jøye meg. Du skjønner at det ikke holder at du forteller oss dette når all annen informasjon sier stikk motsatt av det du påstår? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men kjære vene tilbake.

Så lenge du ikke kommer med kilder på det, så er dette kun din personlige mening. Jobben din hindrer deg selvfølgelig ikke i å legge ut kilder her, hvis du hadde hatt noen. Hadde det  vært en risk for jobben din, så hadde du ikke laget tråden i det hele tatt.

Anonymkode: 7d5f4...5df

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men kjære vene tilbake.

Hvordan kan du være så bastant og VITE plutselig når du begynner Hi med å spørre om hva som er sant?

Anonymkode: da3ed...d6f

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan kan du være så bastant og VITE plutselig når du begynner Hi med å spørre om hva som er sant?

Anonymkode: da3ed...d6f

Hun har fått en jobb hvor hun har inside information om importreglene i mellomtiden, ser det ut for. Så nå forklarer hun oss det hun spurte om i hi. Men pga fare for egen jobb (!) så kan hun ikke lenke til denne informasjonen. Slik er det nok😂

MissSaigon skrev (9 timer siden):

Du har jo ikke det. Du står helt fritt til å handle hvor du vil, men moralsk og miljøbevisst er du ikke. Stil skal jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har sett et plagg fra Temu, men jeg tviler vel på at det er bomull og ull som blir brukt i produksjonen? 

Har jeg sagt at jeg kjøper klærne mine fra Temu?

Kjøper mye hobby-produkter. Samme varer som man får i norske nettbutikker til mange ganger prisen på Temu. Og siden jeg dessverre ikke er noen millionær, gjør det at jeg har råd til å holde på med hobbyene mine. 

Anonymkode: 10af7...418

Kjøper mye hobby-produkter. Samme varer som man får i norske nettbutikker til mange ganger prisen på Temu. Og siden jeg dessverre ikke er noen millionær, gjør det at jeg har råd til å holde på med hobbyene mine. 

Ja, ikke sant. Giftstoffer og barnearbeid er bare bagateller i din sukkerspinnverden. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Betaler denne superhemmelige jobben din så dårlig altså.

Anonym bruker skrev (På 1.12.2024 den 12.50):

I går fant jeg nøyaktig de samme glassene jeg har sett på Temu i en norsk butikk på det lokale kjøpesenteret.
Jeg har valgt å avstå fra å kjøpe disse fra Temu pga advarsler i norske medier om giftstoffer. I den norske butikken kostet to glass 399,-, og på Temu 15,- per stk. 

Er det en kampanje mot Temu for å holde liv i norske butikker? Blir vi lurt av media om giftstoffer i Temuvarer, eller er det norske butikker som lurer oss? Får vi i oss giftstoffer, eller det også løgn? Hva er sant?

Skal si vinden snudd her? Fra å stille en masse spørsmål til å fremstå som vår reddende engel - det gikk ganske fort når tilnærmet alle (eller faktisk alle?) svarene går mot deg

Anonym bruker skrev (På 3.12.2024 den 20.14):

Jeg ønsker å opplyse dere. Dere blir lurt hvis dere tror at alle andre er så mye tryggere og bedre enn Temu. 
Hi

Anonymkode: 55aea...bd3

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Skal si vinden snudd her? Fra å stille en masse spørsmål til å fremstå som vår reddende engel - det gikk ganske fort når tilnærmet alle (eller faktisk alle?) svarene går mot deg

Det var en bevisst taktikk for å få dere til å tenke selv. Men det gikk visst ikke for dere var mer opptatt av å felle meg på ett eller annet. 
Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det var en bevisst taktikk for å få dere til å tenke selv. Men det gikk visst ikke for dere var mer opptatt av å felle meg på ett eller annet. 
Hi

Hva får deg til å tro at vi ikke tenker selv? Fordi vi kommer til en annen konklusjon enn deg?

Selv om jeg har bedt deg gi konkrete eksempler på dokumentert juks og fanteri (som i følge deg er overalt) har du svært lite å komme med.

Anonymkode: 5a278...9d8

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hi

Ja, du kan jo prøve å få oss til å tro det. 

Ingen vil felle deg, men du tar feil så det synger og det må du tåle å høre når du åpner for diskusjon. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, du kan jo prøve å få oss til å tro det. 

Ingen vil felle deg, men du tar feil så det synger og det må du tåle å høre når du åpner for diskusjon. 

Jeg tar ikke feil fordi du hevder det. Verden er ikke så svart hvitt som du tror. Nyanser. Prøv å vær åpen for andre muligheter. Du vil se det etter hvert. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tar ikke feil fordi du hevder det. Verden er ikke så svart hvitt som du tror. Nyanser. Prøv å vær åpen for andre muligheter. Du vil se det etter hvert. 

Du har ikke rett bare fordi du hevder det.

Hva vil man se? Du kommer jo ikke med ett eneste eksempel, du bare vet og det skal vi ta for god fisk. Det er ikke slik verden fungerer. 

Og så syns jeg at det er utrolig merkelig å fremsnakke Temu om det er opplysning og kunnskap du vil dele med oss. Om det er korrupsjon og juks i Norge så blir det vel neppe bedre av at vi flytter handlemønsteret til et land som utvilsomt har mye dårligere kontroll enn det er i mange vestlige land. 

Jeg tror at du skjønner at du dreit på draget i hi og nå prøver du å hente deg inn med å påstå at du hadde en mer høyverdig baktanke på innlegget ditt. Det går vel bare sånn passe, vel?

Påfallende lik retorikk som vaksinemotstandere. Og religiøse. «Åpne øynene dine. Se sannheten. Vi som er uenige med deg har sett lyset og åpnet sinnet vårt for kunnskap og forståelse (selv om vi ikke kan bevise en dritt)».

Anonymkode: 6d134...6e8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Påfallende lik retorikk som vaksinemotstandere. Og religiøse. «Åpne øynene dine. Se sannheten. Vi som er uenige med deg har sett lyset og åpnet sinnet vårt for kunnskap og forståelse (selv om vi ikke kan bevise en dritt)».

Religiøs? Jeg? Jeg er vel den minst religiøse jeg vet om. Og vaksinemotstander? Jeg har fulgt barnevaksinasjonsprogrammet på meg selv og barna mine til punkt og prikke. 

På hvilken måte er det feil å være åpen for andre muligheter? Eller mener du at verden ER svart hvitt og uten nyanser? Virkelig? 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Religiøs? Jeg? Jeg er vel den minst religiøse jeg vet om. Og vaksinemotstander? Jeg har fulgt barnevaksinasjonsprogrammet på meg selv og barna mine til punkt og prikke. 

På hvilken måte er det feil å være åpen for andre muligheter? Eller mener du at verden ER svart hvitt og uten nyanser? Virkelig? 

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev at RETORIKKEN var påfallende lik. «Du vil se det etter hvert…». Spar meg.

Anonym bruker skrev (På 3.12.2024 den 16.29):

Nei, men de som importerer dem er pliktig å vite hvor de er laget og av hva. Så selv om de ikke blir testet i Norge, så skal den norske importøren ha kontroll på hele produksjonslinja.

Sikkert noen som selger ting i Norge som ikke har kontroll, men da gjør de noe ulovlig og kan anmeldes. Det skjer av og til, da blir varene trukket fra markedet her hjemme.

Anonymkode: 16be2...f98

Jeg kan fortsatt ha kontroll over hele verdikjeden fordi om jeg handler fra Kina. Vil ikke si at kvaliteten er bedre bare fordi jeg har det. 

Anonymkode: f8c3c...e7e

Her HI;

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/Rzap9A/nettbutikken-garnius-har-oppdaget-at-deres-bilder-brukes-til-aa-selge-gensere-paa-temu

Stakkars Temu - de får så dårlig rykte. Ufortjent selvfølgelig. Vi må passe på de som stjeler andres idéer.

Anonymkode: 5a278...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...