Gå til innhold

Lei av hetsen mot Temu

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Ja, bare søk opp Temu test i google, så finner du mange tester. 
Poenget mitt var at alle leverandører høyst sannsynlig er like ille. Temu er ikke noe verre enn de andre, men det er bestemt i Norge at de er verst. Man finner like varer i godkjente norske butikker, og jeg er overbevist om at disse er kjøpt hos Temu, og så har butikken lagt på 500% til egen fortjeneste. Vi blir lurt. 
Hi

Anonymkode: 8e544...c01

Temu er jo bevist å være verre enn mange andre.

Anonymkode: 7d5f4...5df

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er godt mulig jeg er dum, men jeg har for vane å forsvare de rundt meg som jeg føler blir dårlig eller urettferdig behandlet. Det være seg mobbeofre, de uvaksinerte under pandemien, eller i dette tilfelle Temu. Jeg syns ikke noe om urettferdighet, og det er kanskje en teit kamp å ta, men når alle er imot én, eller en liten gruppe, tar jeg dem i forsvar. Sånn er jeg bare, og for det får jeg alltid dritt her inne.

Hi

Så denne tråden er opprettet fordi du vil forsvare mobbeofre, som da altså er Temu, herregud, jeg tror nesten ikke det jeg leser.

Ja.. Da tror jeg vi stopper her. Det er fånyttes å prøve å overbevise dere når dere har bestemt dere for hva som er sannheten. 
Temu er dritt, folk som handler der er tapere, og alle norske butikker er flinke og snille og lurer aldri noen. Da sier vi det sånn. 

Hi

Rart hvordan Hi starter tråden med å være undrende om hva som er rett og hvem som lurer hvem til å være skråsikker på at det er butikkene i Norge og den norske stat som lurer oss mens Temu er helt uskyldige 🤔.

Anonymkode: da3ed...d6f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja.. Da tror jeg vi stopper her. Det er fånyttes å prøve å overbevise dere når dere har bestemt dere for hva som er sannheten. 
Temu er dritt, folk som handler der er tapere, og alle norske butikker er flinke og snille og lurer aldri noen. Da sier vi det sånn. 

Hi

Men kom med noe annet enn synsinger da, kom med konkret informasjon som undebygger påstanden din.

Men komme med de konkrete eksemplene på juks (annet enn det uangripelige overalt) det klarer du ikke HI, eller hva?

Og du - forsvarer av svake og mobbeofre - virkelig? Da valgte du Temu? Stakkars svake Temu?

Anonymkode: 5a278...9d8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg påstår det jukses og omgås. 
Hi

Men du skjønner vel at det ikke holder st du påstår det. Du kan påstå at månen er en ost, det er like troverdig så lenge du ikke har belegg for påstandene dine.

Anonymkode: 3205b...41e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi

Jeg tror at det er svært lurt av deg å stoppe her. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker å opplyse dere. Dere blir lurt hvis dere tror at alle andre er så mye tryggere og bedre enn Temu. 
Hi

Opplyse oss om ting du tror? Hvorfor det? Vi andre tar avgjørelser om eget liv basert på mer fakta enn dine antagelser 

Anonymkode: b4c39...7a0

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og hvor mange ganger må jeg skrive at norske forhandlere kjøper varer fra de samme, men legger på 500% og lurer oss forbrukerne?

Hi

Du kommer med påstander uten noe data som underbygger dine påstander. Du ønsker å få andre til å forstå hva du er en av få som har forstått, men da må du ha konkrete bevis. Så legg frem bevis på dine påstander så vil nok mange begynne å høre på deg, men det holder ikke å si google.

Anonymkode: d8d97...3a1

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det har jeg faktisk. 🙂

Anonymkode: 10af7...418

Du har jo ikke det. Du står helt fritt til å handle hvor du vil, men moralsk og miljøbevisst er du ikke. Stil skal jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har sett et plagg fra Temu, men jeg tviler vel på at det er bomull og ull som blir brukt i produksjonen? 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Og hvor mange ganger må jeg skrive at norske forhandlere kjøper varer fra de samme, men legger på 500% og lurer oss forbrukerne?

Hi

Har du sett regnskapene til norske småbutikker? Synes du at det er helt ok om alle norske butikker stenger ned bortsett fra matbutikker?

Anonymkode: af6c3...4b8

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hi

Dette går da begge veier. Du får da vitterlig mange gode argumenter her, men er jo ikke mottakelig for noen selv..

Anonymkode: af6c3...4b8

Anonym bruker skrev (På 1.12.2024 den 14.18):

Et og ett glass blir ikke sendt med fly til butikker i Norge. Som regel kommer varer fra Kina i store containere på lastebåter, forsendelser som tar 2-4 uker. Mens temu pakker dine glass og sender det med fly. Det er ekstremt lite miljøvennlig. Du blir ikke lurt hvis du betaler mer i Norge. Det er prisen for god kontroll, gode arbeidsvilkår, kontroll i alle ledd, og skikkelig import. 
ta deg sammen og bruk hodet. De glassene kan umulig ha så mye å si for deg at du er villig til å ødelegge planeten mer, samtidig som du ikke aner noe om giftstoffer i glassene. 

Hæ? de sender da heller ikke et helt fly med kun en pakke fra temu!!

Anonymkode: 692f9...e6c

Nei, det har ingen sagt heller. Men å importere store mengder, planlagt, og sendt via transportbåter er mer miljøvennlig enn masse småpakker som sendes med fly til alle mulige flyplasser, for så å sorteres for videre fly. Jo tyngre et fly er, jo mer bensin bruker det. Tenk alle de små pakkene som skal pakkes inn i plast, og passes på at det ikke knuses, mens det flyr mellom en hau av flyplasser. Det er jo helt idiotisk! En pakke som sendes til Norge, en til nedlerland, en til Spania etc. 

Pakker fra Temu kommer med fly, mens andre varer sendes i større kvanta med båt. Da blir det mindre utslipp pr produkt. 

Jeg sliter med å ta diskusjonen alvorlig, jeg trodde at det var allmennkunnskap at når man kjøper varer som er råbillige og produsert i Kina så kan man ikke garantere for kvalitet og etisk handel. Men noen har jo tyngre for det enn andre og det må man ha aksept for. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det har ingen sagt heller. Men å importere store mengder, planlagt, og sendt via transportbåter er mer miljøvennlig enn masse småpakker som sendes med fly til alle mulige flyplasser, for så å sorteres for videre fly. Jo tyngre et fly er, jo mer bensin bruker det. Tenk alle de små pakkene som skal pakkes inn i plast, og passes på at det ikke knuses, mens det flyr mellom en hau av flyplasser. Det er jo helt idiotisk! En pakke som sendes til Norge, en til nedlerland, en til Spania etc. 

Det var noen som tracken en pakke som ble sendt i retur og den var på rundreise i bokstavlig talt hele verden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...