Gå til innhold

Hvor skal jeg finne styrke til å fortsette…

Anbefalte innlegg

Jeg lever ikke, jeg eksisterer kun for babyen vår. En nydelig jente på 8 uker snart. 
Mannen har siste årene blitt sykelig sjalu men under graviditeten har det eskalert innenfor husets fire vegger. 
Jeg kommer fra nord, men er nå bosatt i en mindre bygd hvor mannen og hans familie er. De er høyt verdsatt i samfunnet her pga mye penger, veldedighet, skaper arbeidsplasser osv. Med andre ord, ingen kommer til å tro meg.

Nå har jeg blåmerker stort sett overalt med unntak ansikt og hals. 
Ser jeg for mye på baby, slår han. 
I går var han sint fordi jeg ikke har mistet all babyvekten enda og ikke er representabel til å gå ut av huset. I følge han og fastlegen min som han kjenner, har jeg fødselsdepresjon så det er jo det alle tror når de ikke har sett meg siden fødsel. 

Jeg har ingen frykt lenger og blir lammet når han slår eller kniper. Smertene sitter ikke der han skader meg lenger. 
Jeg vet jeg må komme meg vekk, jeg vet. 

Anonymkode: 5837b...278

Fortsetter under...

Kontakt krisesenteret.

De kan råde og veilede.

Du er i en forferdelig situasjon med et bittelite barn og må komme deg vekk. Men du trenger støtte og hjelp, og den hjelpen må du be om.

Anonymkode: 76aba...f19

Kjære, kjære deg! Nå må du finne styrken til å redde deg og den lille. Det må du gjøre i dag! 

Du kan ringe noen du stoler på, at de ikke er på samme sted som deg betyr ingenting, du kan ringe politiet eller du kan ringe krisesenteret. På krisesenteret vil de 100 % sikkert tro deg og de har kunnskap og erfaring til å hjelpe deg videre. 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

https://www.vitrordeg.com

Du fortjener så inderlig mye mer, og nå har du din datter å ta ansvar for også. 

Ring i dag❤️❤️❤️

Anonymkode: 3c49c...596

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjære, kjære deg! Nå må du finne styrken til å redde deg og den lille. Det må du gjøre i dag! 

Du kan ringe noen du stoler på, at de ikke er på samme sted som deg betyr ingenting, du kan ringe politiet eller du kan ringe krisesenteret. På krisesenteret vil de 100 % sikkert tro deg og de har kunnskap og erfaring til å hjelpe deg videre. 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

https://www.vitrordeg.com

Du fortjener så inderlig mye mer, og nå har du din datter å ta ansvar for også. 

Ring i dag❤️❤️❤️

Jeg mener altså ikke at de andre instansene ikke vil tro deg, men siden du bor på et lite sted og mannen din har en sterk sosial status så kan det kanskje føles tryggere å forholde seg til noen som helt sikkert og uten spørsmål stiller opp for deg. 

Du må ringe i dag, eller senest i morgen mens han er på jobb. 

Dette klarer du👏🏻👏🏻👏🏻

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dra på legevakten og få dokumentert synlige skader. Kontakt krisesenter. 

Anonymkode: bfc61...c5d

Legevakten kan også bistå med å kontakte krisesenter. 

Og krisesenter kan bistå med å få tatt bilder og dokumentere.

Det spiller ingen rolle hvem du kontakter, du vil få hjelp alle steder.

Du kan ringe fastlegen i morgen tidlig også, si mannen din har vært voldelig mot deg og du trenger hjelp så får du en akuttime. De hjelper deg videre når du kommer dit, du trenger ikke anmelde engang, de gjør det for deg.  Jeg regner med du er skikkelig redd denne mannen, og ved å gå til lege og derfra få hjelp til et krisesenter vil han aldri kunne si at du "sviktet han".

For du gikk til legen med f.eks smerter i brytet som du fryktet var brystbetennelse og da legen så skadene på kroppen din var det han/hun som anmeldte.

Det viktigste er at du strekker ut en arm til noen som kan hjelpe. Du vet best hvem det det er tryggest for deg å ringe når han er på jobb i morgen, om det er lege, politi eller krisesenter. Men få hjelp, kom deg vekk.

Ikke gjør samme feilen som så mange andre og skam deg, for dette er ikke din skam, det er hans. Ring foreldrene dine, søsken, venninner, fortell hva du går gjennom og få hjelp.

Om du ikke bor på ditt eget hjemsted er det gull, for da kan du reise til familie og venner på hjemstedet ditt og sørg for at alle synlige skader blir dokumentert så du aldri trenger reise tilbake til denne mannen igjen.

Anonymkode: 76aba...f19

Jeg kom meg ut av et slikt forhold i år og livet på den andre siden er mye mye bedre. Du fortjener å ha det bra og du kommer til å bli trodd. Ta bilder av kroppen din. Kan du klare og komme deg til familie? Kan du ringe noen på hjemstedet ditt? Ring mammaen din, hvis du har en mamma og legg en fluktplan. Kan du reise mens han er på jobb? Ta bare med deg det mest nødvendige til babyen og deg selv. Det kommer til å ordne seg. Tenk på datteren din. Hun kan ikke vokse opp slik. 

Anonymkode: 42956...9f2

Annonse

Veldig enig at du skal ringe krisesenteret. De kan hente deg eller få med seg bistand for å hente dere. Krisesenter er drillet på slike situasjoner og de vet at vold skjer i alle samfunnslag, om det er høytstående pengefolk eller fattige. Ta bilde av merkene dine. 

Anonymkode: fca4a...f3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...