Gå til innhold

Tanker i natten her!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det tror jeg ikke. De fleste unner barna sine alt godt og setter ikke sine egne følelser i sentrum slik som du gjør med ALT! 

Du sier at du unner han alt, men egentlig så vil du at han ikke skal få ting som gjør at du blir lei deg. 

Anonymkode: 1ee5c...ec3

Feil. Jeg unner han dette og er glad på hans vegne! 

Anonymkode: d47a6...59f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men du er mer trist enn glad? Det er hvert fall hele fokuset ditt. 

Anonymkode: c515a...8bc

Dette er jo to helt separate ting. Glad på hans vegne og lei meg å minne. Har dere aldri opplevd det? 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette er jo to helt separate ting. Glad på hans vegne og lei meg å minne. Har dere aldri opplevd det? 

Herregud så mye du melker dette tema!!!!!!

Anonymkode: 4aebd...1ae

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ikke slik som deg. Ikke med dette fokuset ditt på det triste.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Herregud så mye du melker dette tema!!!!!!

Hva mener du? Synes bare jeg blir fremstilt feil her når jeg føler to ting. 

Glad, men skulle og ønske det var med meg og jeg ikke satt hjemme alene. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Andre føler nok også til en viss grad det samme. Forskjellen er bare at du blir så umåtelig trist! Og du tenker og tenker og fortsetter å synes synd i deg selv i stedet for å flytte fokuset over på sønnen din og hvor heldig han er. Da glemmer de fleste at det var litt sårt. Gleden overskygger tristheten. Hos deg er det omvendt.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Andre føler nok også til en viss grad det samme. Forskjellen er bare at du blir så umåtelig trist! Og du tenker og tenker og fortsetter å synes synd i deg selv i stedet for å flytte fokuset over på sønnen din og hvor heldig han er. Da glemmer de fleste at det var litt sårt. Gleden overskygger tristheten. Hos deg er det omvendt.

Ja, jeg blir trist. Men jeg er glad på hans vegne selvom. Så må mote meg opp til jul/nyttår her. Og han er veldig veldig heldig! 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

De aller aller fleste mennesker ønsker det beste for sine barn. Du ønsker det beste for deg selv. Hvis du hadde korka vinflasken alle de gangene du har drukket alene i år fordi du syns synd på deg selv og økt stillingen din til 100% så hadde du kunne gitt både fin gave og tur du også om det er det som teller. 

Hadde det vært like lett å gjøre det som å si det. Jeg har søkt på jobber og ikke fått noe. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men hva har du planlagt for at du og han skal ha det fint når dere er sammen? Julen er jo så uendelig mye mer enn prislappen på gavene. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hadde det vært like lett å gjøre det som å si det. Jeg har søkt på jobber og ikke fått noe. 

Du må bare fortsette å søke. Har du meldt deg som vikar noe sted? Det er en god måte å komme inn på. 

Du er jo ofte svært ensom og trist i helgene, hva med å få deg en helgejobb? Enten på butikk eller resturant/pub? 

Annonse

Jeg klarer ikke å få tak på om du syns det er sårt fordi du ikke har samme mulighet til å gi likt, eller om det er fordi du blir sittende alene. Ville det vært mindre sårt om du hadde en kjærste du kunne tilbragt tid med mens sønnen var borte, eller ville det fortsatt vært trist at du ikke kunne gi det samme?

Jeg forstår godt at man kan føle to ting samtidig, men det er påfallende hvor egoistisk du fremstår og hvor såret og lei deg du blir av ting du faktisk kan velge å ikke vinkle negativt. 

Anonymkode: 03439...4ac

MissSaigon skrev (3 timer siden):

Men hva har du planlagt for at du og han skal ha det fint når dere er sammen? Julen er jo så uendelig mye mer enn prislappen på gavene. 

Vet ikke helt enda. Skal være hos meg fra helgen før jul og til ca 2 juledag. Vi skal spise, gjerne finne en film og spille noe. 

MissSaigon skrev (3 timer siden):

Du må bare fortsette å søke. Har du meldt deg som vikar noe sted? Det er en god måte å komme inn på. 

Du er jo ofte svært ensom og trist i helgene, hva med å få deg en helgejobb? Enten på butikk eller resturant/pub? 

Ja, har ikke gitt meg, men er litt motløs nå. Tenker du vikarbyrå? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg klarer ikke å få tak på om du syns det er sårt fordi du ikke har samme mulighet til å gi likt, eller om det er fordi du blir sittende alene. Ville det vært mindre sårt om du hadde en kjærste du kunne tilbragt tid med mens sønnen var borte, eller ville det fortsatt vært trist at du ikke kunne gi det samme?

Jeg forstår godt at man kan føle to ting samtidig, men det er påfallende hvor egoistisk du fremstår og hvor såret og lei deg du blir av ting du faktisk kan velge å ikke vinkle negativt. 

Begge deler. Det å ikke kunne gi og det å være alene. 

Hvorfor mener du det egoistisk? Jeg er glad på hans vegne. De er heldig som skal reise. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Begge deler. Det å ikke kunne gi og det å være alene. 

Hvorfor mener du det egoistisk? Jeg er glad på hans vegne. De er heldig som skal reise. 

Men det er jo to forskjellige ting. Være alene er ett valg du tar. At du ikke har råd til å gi det samme er ikke ett valg. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo to forskjellige ting. Være alene er ett valg du tar. At du ikke har råd til å gi det samme er ikke ett valg. 

Ja, blir to ting. Enig i at det å gi det samme er ikke et valg, men føler ikke å være alene er et valg. Hvem er med andre en familiemedlemmer i julen? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, blir to ting. Enig i at det å gi det samme er ikke et valg, men føler ikke å være alene er et valg. Hvem er med andre en familiemedlemmer i julen? 

Mange som inviterer venner til sosiale lag. Man er også mye med slekt/familie, men det ønsker du fortsatt ikke? Hvis ikke har du jo muligheten til å sende dem en melding og planlegge noe. Du trenger ikke sitte alene, men hvis du velger det så er det et valg.

Anonymkode: 2b9db...e88

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mange som inviterer venner til sosiale lag. Man er også mye med slekt/familie, men det ønsker du fortsatt ikke? Hvis ikke har du jo muligheten til å sende dem en melding og planlegge noe. Du trenger ikke sitte alene, men hvis du velger det så er det et valg.

Anonymkode: 2b9db...e88

Er heldigvis en stund til så må se hva som skjer. Jeg vet vel at venner jeg har bruker tid med familien den tiden. Julaften blir det kanskje med familie. 
Får se hva som skjer. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er heldigvis en stund til så må se hva som skjer. Jeg vet vel at venner jeg har bruker tid med familien den tiden. Julaften blir det kanskje med familie. 
Får se hva som skjer. 

Skulle ikke gutten din være hos deg frem til 2.juledag?

Anonym bruker skrev (På 1.12.2024 den 22.18):

Det tror jeg ikke. De fleste unner barna sine alt godt og setter ikke sine egne følelser i sentrum slik som du gjør med ALT! 

Du sier at du unner han alt, men egentlig så vil du at han ikke skal få ting som gjør at du blir lei deg. 

Wow, kjenner du henne? Hvis du er så mye her inne at du kjenner anonyme brukere burde du virkelig ta tak i eget liv! Normale oppegående mennesker skriver ikke slikt til andre. Hva har hi skrevet til deg som gjør deg så trigget? 

Anonymkode: c7d39...fab

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Wow, kjenner du henne? Hvis du er så mye her inne at du kjenner anonyme brukere burde du virkelig ta tak i eget liv! Normale oppegående mennesker skriver ikke slikt til andre. Hva har hi skrevet til deg som gjør deg så trigget? 

Anonymkode: c7d39...fab

Hva er det med dere (?) som hele tiden må fortelle andre at de er for mye på forumet? Dere vet ingenting om andres liv og hvorfor man eventuelt er mye på et forum. 

Når det gjelder hi så kjenner de fleste som er her regelmessig, men ikke kontinuerlig, henne igjen pga hundrevis av noenlunde likelydende tråder gjennom flere år. Man kan selvsagt være gjenkjennelig på skrivemåte og oppførsel. Så rart at du ikke skjønner det. 

Anonym bruker skrev (På 1.12.2024 den 1.32):

Jeg har fortalt ang mine følelser om forskjellen mellom meg og far. Og sagt jeg er glad på ungdommens vegne. Nå har jeg fått vite at de skal på storby ferie i julen eller mellom jul og nyttår. Og får flere ti talls tusen i gave til 18 års gave fra far og farssiden. Her i fra 1000 kroner fra meg og ikke så mye fra mine foreldre. Hva ville du tenkt om dette? Grunn til å være trist? 

Ikke vær trist. ❤️ Ja, ungdom synes det er gøy med dyre gaver nå. Men man måler ikke kjærlighet i gaver. 

Har mange eksempler bare i familien. 

Farfar hadde god økonomi, sendte dere gaver i posten. Men så han aldri. 

Farmor skrev vakre ord og fikk en liten lapp i en konvolutt.  Henne har vi sett jevnlig, og hun har vært en bauta for oss alle. 

Mine foreldre er skilt. I en konfirmasjon ga ene en dyr pengegave, den andre ett smykke til 500. Det første ungdommen gjorde var å ta på smykket. 

Jeg har mye bedre kontakt med min blakke forelder enn med den andre. 

Jeg hadde unt barnet dyre ting. Det ligger hos deg. Du kan gi mye kjærlighet, som er mye viktigere enn 5000 kr altså. ❤️

Anonymkode: 2f63a...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...