Gå til innhold

Tanker i natten her!

Anbefalte innlegg

Jeg har fortalt ang mine følelser om forskjellen mellom meg og far. Og sagt jeg er glad på ungdommens vegne. Nå har jeg fått vite at de skal på storby ferie i julen eller mellom jul og nyttår. Og får flere ti talls tusen i gave til 18 års gave fra far og farssiden. Her i fra 1000 kroner fra meg og ikke så mye fra mine foreldre. Hva ville du tenkt om dette? Grunn til å være trist? 

Anonymkode: d47a6...59f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451205-tanker-i-natten-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Du burde være glad for at barnet får en fin gave og tur og har en far som viser at han bryr seg. Gjør en innsats for at dagene du har med gutten skal bli koselige. Bruk pengene på en gave du vet akkurat han vil bli glad for og legg vekk tanken på at det er en konkurranse mellom deg og far om hvem som gir mest.

Anonymkode: 347be...745

Hvorfor blir du trist for det? Hadde du følt deg bedre om far også hadde gitt 1000 kr? Gutten din blir nok kjempeglad for både penger han trenger og fin ferie. Kan du ikke fokusere på at han er heldig som har en far og familie som har midler til dette? Eller skulle du ønske far var fattig og din sønn fikk lite? 

Anonymkode: c7d39...fab

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hadde du evnet å sette ungen foran ditt eget forkvaklede følelsesliv, hadde du også evnet å glede deg på hans vegne. 

Anonymkode: 7bc5b...892

Ser du at jeg skriver at jeg er glad på hans vegne. Det er jeg! Men innrømmer at det setter i sving noen følelser og tanker hos meg! 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor blir du trist for det? Hadde du følt deg bedre om far også hadde gitt 1000 kr? Gutten din blir nok kjempeglad for både penger han trenger og fin ferie. Kan du ikke fokusere på at han er heldig som har en far og familie som har midler til dette? Eller skulle du ønske far var fattig og din sønn fikk lite? 

Ja, han blir super happy for dette. Og gleder seg stort til storby tur i jul/nyttår. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, han blir super happy for dette. Og gleder seg stort til storby tur i jul/nyttår. 

Så bra! Det er ingen grunn til å være trist. Dette er langt mer enn hva andre 18 åringer får på sin bursdag. Føler du deg mindre/ liten som ikke kan gi det samme som far kan gi? Gutten din er glad i dere begge to, og vet at dere begge har ulike ting som han setter pris på hos begge. Gaver og penger er ikke det som betyr mest, men relasjon mellom dere. 

Det er noe med når jeg gir det jeg kan og det blir bare blåbær i forskjell så er det vemodig. Jeg ga en uke ferie de skulle to. Jeg gir 1000 som egentlig er ganske mye for meg med dette budsjettet mitt så gir de storby ferie og penger. Jeg vet vel at det ikke hjelper å tenke på det, men jeg klarer ikke å la vær. Fikk vite om turen deres i dag. Nå er det og snart jul og pga flere gaver + mat burde jeg ikke gidd mer enn 750 egentlig. 

Jeg kan faktisk ikke på noen måte skjønne at du blir trist over at barnet ditt får gaver og opplevelser. Du er svært egoistisk. 

Og grunnen til at du står i fare for å miste all kontakt når ungdommen vokser til er ikke pga økonomi, men din gjennomgående og kroniske negativitet og sutring. Ikke tro ett sekund at ikke ungdommen skjønner tankene dine. Om du ikke snart begynner å sette hn før deg selv vil du garantert miste kontakten. Men det er kanskje det du vil? Slik at du får enda en ting å sutre over. 

Anonymkode: 1ee5c...ec3

En ungdom har vel ikke noe problem med å skjønne at noen har god råd og noen ikke. 

Jeg kan forstå at du ønsker deg bedre råd, men da må man prøve å gjøre det beste ut av det man har, ikke grave seg ned.

Jeg har også dårlig råd, men hvis barnet mitt hadde blitt tilbudt en storbyferie ville jeg ha vært glad for at noen andre kunne gi ham noe jeg ikke kan. 

Og så hadde jeg gjort det så koselig jeg kunne her hjemme med de midlene jeg hadde selv. 

Anonymkode: fc735...db1

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

En ungdom har vel ikke noe problem med å skjønne at noen har god råd og noen ikke. 

Jeg kan forstå at du ønsker deg bedre råd, men da må man prøve å gjøre det beste ut av det man har, ikke grave seg ned.

Jeg har også dårlig råd, men hvis barnet mitt hadde blitt tilbudt en storbyferie ville jeg ha vært glad for at noen andre kunne gi ham noe jeg ikke kan. 

Og så hadde jeg gjort det så koselig jeg kunne her hjemme med de midlene jeg hadde selv. 

Anonymkode: fc735...db1

Er så enig. Vis gutten at du er interessert i han og hva han opplever og hvordan han har det. Fint at han får en materialistisk tur, men du kan bidra med interesse i hans liv og gode samtaler. Det er gull verdt det og.

Min eldste er ute i praksis på studiet sitt og jeg får snapper og telefoner ofte der opplevelsene deles og jeg kan vise interesse og kjærlighet.  I ferier og helger får jeg besøk, og vi koser oss. Jeg gir lite penger, men viser interesse, glede og kjærlighet til mitt voksne barn. Du kan gjøre det samme ❤️

Anonymkode: dc305...6fb

De aller aller fleste mennesker ønsker det beste for sine barn. Du ønsker det beste for deg selv. Hvis du hadde korka vinflasken alle de gangene du har drukket alene i år fordi du syns synd på deg selv og økt stillingen din til 100% så hadde du kunne gitt både fin gave og tur du også om det er det som teller. 

Anonymkode: 4aebd...1ae

Jeg skriver jeg unner han dette og alt det beste 💙 Kan dere være så snill å slutte å si at jeg ikke unner han osv. Jeg tar opp et tema om å føle deg utilstrekkelig ikke å ikke unne noen noe. Forståelsen å aldri være god nok. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skriver jeg unner han dette og alt det beste 💙 Kan dere være så snill å slutte å si at jeg ikke unner han osv. Jeg tar opp et tema om å føle deg utilstrekkelig ikke å ikke unne noen noe. Forståelsen å aldri være god nok. 

Du fokuserer på deg og ikke på at gutten får gaver og opplevelser fra dere begge. Fokuset på deg selv er problemet her. Ungdom klarer fint å forstå at livet består av forskjeller.

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Du fokuserer på deg og ikke på at gutten får gaver og opplevelser fra dere begge. Fokuset på deg selv er problemet her. Ungdom klarer fint å forstå at livet består av forskjeller.

Ja, var tanken min her. Jeg er veldig glad for han er heldig og få dette, men skulle vært meg og, men han tenker vel ikke på det. Han er happy for opplevelsen. Men klart jeg vet hva han ville valgt om han måtte velge. Ja, han er klar over forskjellene. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, var tanken min her. Jeg er veldig glad for han er heldig og få dette, men skulle vært meg og, men han tenker vel ikke på det. Han er happy for opplevelsen. Men klart jeg vet hva han ville valgt om han måtte velge. Ja, han er klar over forskjellene. 

Tillegger at jeg ville gjort alt for han 💙

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tillegger at jeg ville gjort alt for han 💙

Men du hadde foretrukket at eksen din ikke gav så mye til sønnen slik at du slapp å føle på utilstrekkelighet?

Anonymkode: c515a...8bc

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men du hadde foretrukket at eksen din ikke gav så mye til sønnen slik at du slapp å føle på utilstrekkelighet?

Anonymkode: c515a...8bc

Nei, jeg er jo glad for at sønnen min får dette for jeg kan ikke gi han det. Men synes det er sårt. 

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Er det noen som skjønner følelsen/grunnen? 

Det tror jeg ikke. De fleste unner barna sine alt godt og setter ikke sine egne følelser i sentrum slik som du gjør med ALT! 

Du sier at du unner han alt, men egentlig så vil du at han ikke skal få ting som gjør at du blir lei deg. 

Anonymkode: 1ee5c...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...