Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pinnekjøtt med tradisjonelt tilbehør. Den gang det var mange små barn i familier hadde vi kjøttboller og medisterkaker i tillegg. Alltid riskrem og is til dessert

Her får ingen voksne spesialbehandling på julaften. Det spises det verten serverer. Jeg lager alltid pinnekjøtt, og svigerfar er «snurt» hver gang. Feirer vi derimot hos de så serverer de ribbe og pølser. Det kunne ikke falle meg inn å klage på det selv om jeg foretrekker pinnekjøtt :)

Anonymkode: a341e...1b2

Pinnekjøtt med kålrabistappe og rødbeter til, multekrem og is til dessert på julaften. Helstekt ørret med sandefjordsmør og rømmedressing, riskrem og sjokolademousse til dessert 1. juledag. Reinsdyrsteik med masse godt tilbehør 2.juledag, og da har vi som regel diverse dessertrester. 

Ribbe, medisterkaker, rødkål, poteter og en god saus er standard. Et eller annet tilbør i tillegg. Rosenkål med valnøtter og bacon, rødkålsalat med mandariner, pinjekjerner og granateple er nok favorittene. 

Til dessert er det stort utvalg. Inspirert av franske dessertvogner lager jeg mye forskjellig så det holder hele jula. Karamellpudding, pavlova, ostekake, panna cotta, brownies og is, sorbet, pekanpai og fruktsalat. Sånn cirka, alt i porsjonsformer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...