Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi spiser pinnekjøtt og ribbe på julaften. Vi har begge deler da vi er mange. Riskrem til dessert. 
1. juledag feirer vi engelsk jul med mannens familie som er engelsk. Da har vi pakkeåpning 1. juledag på morgenen og kalkun til middag. Må si jeg liker best den norske tradisjonen 

Anonymkode: 3fcd1...5fe

Her er det ribbe, med mandelpoteter, en god saus, medisterkaker, julepølse, surkål, grønnsaker, tyttebær, lefse og flatbrød på julaften. Dessert er multekrem med krumkaker, og ofte karamellpudding og is også.

Pinnekjøtt har vi 2.dag.

Anonymkode: 9f248...119

Annonse

Vi har både pinnekjøtt med tilbehør og ribbe med tilbehør. Alle skal få sin favoritt på julaften 🥰 Til dessert har vi riskrem med både bringebærsaus og jordbærsaus, samt en stor iskake for de som foretrekker det over riskrem.

Å som jeg gleder meg til julematen 🤩

Anonymkode: 5bbc0...204

Vi har pleid å spise and de siste par årene. Det er godt og gir festfølelse, synes jeg. 

Tidligere, da foreldrene mine fortsatt levde, spiste vi ribbe og pølse, men mannen min (ikke norsk) er ikke glad i det og for meg har det ikke vært viktig å opprettholde den tradisjonen. Dessuten er vi ikke så mange nå, så da holder en and lenge. Vi har pleid å ha små pølser (sosisser) i tillegg, så barna kan spise det hvis de ikke liker and. Rødkål og ovnsstekte grønnsaker til.

Anonymkode: f806a...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...