Gå til innhold

Lungebetennelse og feber som ikke går ned med paracet. Hva annet kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg ville tatt ibux og paracet sammen og sett om det presser feberen ned litt. 

Ikke vent med å ringe legevakt eller også faktisk nødnummer hvis dette fortsetter. 

Anonymkode: 2d227...b73

Antibiotika forkorter sykdomsforløpet med en dag eller to bare, så er ikke alltid verdt det. Feber er for øvrig ikke farlig, tvert i mot er det bra og kroppen trenger feberen for å kvitte seg med inntrengeren. Hvis du som voksen tåler feberen og drikker godt, vil du trolig oppleve raskere bedring. 

Anonymkode: f6ebf...dc3

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk antibiotika for fire dager siden men feberen har tatt seg opp siden natt til lørdag. HI

Anonymkode: e4fb5...7e3

Dra til legen, du trenger en annen antibiotika 

Anonymkode: 4bfb5...f0a

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk antibiotika for fire dager siden men feberen har tatt seg opp siden natt til lørdag. HI

Da ville jeg tatt kontakt med legen i morra og hørt om du ikke trenger en annen type.

Anonymkode: 56998...75b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Antibiotika forkorter sykdomsforløpet med en dag eller to bare, så er ikke alltid verdt det. 

Det er jo faktisk bare tull.

Ved enkelte infeksjoner er det ofte slik. Lungebetennelse er ikke en av dem. Der skjer det i blant, men man kan også risikere ekstremt lange sykdomsforløp eller alvorlig utvikling om det ikke behandles. 

Anonymkode: 0b631...4f7

Antibiotika forkorter sykdomsforløpet med en dag eller to bare, så er ikke alltid verdt det. Feber er for øvrig ikke farlig, tvert i mot er det bra og kroppen trenger feberen for å kvitte seg med inntrengeren. Hvis du som voksen tåler feberen og drikker godt, vil du trolig oppleve raskere bedring. 

For noe tull! 
lungebetennelse kan gi veldig høy CRP og potensielt sepsis hvis det ikke blir behandlet skikkelig. 
hvis feberen har tatt seg opp etter noen dager på antibiotika har du fått en antibiotikakur som ikke tar bakteriene du er smittet med. Ble det tatt prøve da du var hos legen? Mye mycoplasma og kikhoste ute og går nå. Mine foreldre hadde førstnevnte og jeg sistnevnte. Forskjellige antibiotika. 

Anonymkode: 00570...8e4

Ring legevakten.

Om feberen går opp igjen virker ikke antibiotikaen som den skal, og du må ha en annen type.

Og ikke hør på denne som sier du skal droppe det, for akkurat lungebetennelse som er bakteriell kan bli livsfarlig om den ikke behandles. Folk døde av lungebetennesle i gamle dager, og kan gjøre det enda om man ikke går til lege.

Selv ble jeg lagt inn med lungebetennelse. CRP på mellom 3 og 400 et sted, altfor lav oksygenmetning i blodet og dehydrert. Pustehjelp, intravenøs antibiotika og intravenøs væske. Man skal ikke tulle med en bakterieinnfeksjon i lungene altså.

Anonymkode: 1ffe2...b04

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

For noe tull! 
lungebetennelse kan gi veldig høy CRP og potensielt sepsis hvis det ikke blir behandlet skikkelig. 
hvis feberen har tatt seg opp etter noen dager på antibiotika har du fått en antibiotikakur som ikke tar bakteriene du er smittet med. Ble det tatt prøve da du var hos legen? Mye mycoplasma og kikhoste ute og går nå. Mine foreldre hadde førstnevnte og jeg sistnevnte. Forskjellige antibiotika. 

Min samboer målte crp og sjekket lungelyder som tilsa lungebetennelse men den var godt under 300-400 som du over hadde. Har ikke vært hos egen fastlege. Jeg skal prøve igjen med 400 mg Ibux og Paracet. Takk for råd og svar. HI

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Min samboer målte crp og sjekket lungelyder som tilsa lungebetennelse men den var godt under 300-400 som du over hadde. Har ikke vært hos egen fastlege. Jeg skal prøve igjen med 400 mg Ibux og Paracet. Takk for råd og svar. HI

Hvordan har du da fått antibiotika hvis du ikke har vært hos legen selv?

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Samboer målte crp? Er hn lege?

Anonymkode: 679c8...e91

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Dette gir jo ingen mening.

Mener du at samboeren din målte din crp? Hvordan gikk det for seg? Om han er lege må han jo også kunne hjelpe deg med om du kan ta paracet og ibux sammen og om du må oppsøke legevakt?

Mener du at hans crp ble sjekket også antar du at han har smittet deg? Det finnes smittsom lungebetennelse, men som regel smitter den ikke...

Hvordan har du da fått antibiotika hvis du ikke har vært hos legen selv?

Samboer har skrevet ut for meg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette gir jo ingen mening.

Mener du at samboeren din målte din crp? Hvordan gikk det for seg? Om han er lege må han jo også kunne hjelpe deg med om du kan ta paracet og ibux sammen og om du må oppsøke legevakt?

Mener du at hans crp ble sjekket også antar du at han har smittet deg? Det finnes smittsom lungebetennelse, men som regel smitter den ikke...

Han er ikke hjemme før i morgen og da jeg fikk antibiotikaen hadde jeg lavere temperatur. Nå har jeg tatt tablettene og håper den går ned. HI

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ikke uttal deg om noe du åpenbart ikke har kunnskap om. Hadde man kun forkortet sykdomsforløpet med en dag eller to, hadde man ikke behøvd antibiotika. Dette mangler du kunnskap om, åpenbart.

sykepleier

Anonymkode: 0f02e...9d7

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Samboer har skrevet ut for meg

Han er ikke hjemme før i morgen og da jeg fikk antibiotikaen hadde jeg lavere temperatur. Nå har jeg tatt tablettene og håper den går ned. HI

Men hva sier samboeren din da? Du bør heller spør han enn vilt fremmede som du ser at du får vanvittige råd fra

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men hva sier samboeren din da? Du bør heller spør han enn vilt fremmede som du ser at du får vanvittige råd fra

Har ikke sagt at feberen gikk opp og Paracet ikke har hatt effekt, men jeg prøver igjen og ser det an. HI

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke sagt at feberen gikk opp og Paracet ikke har hatt effekt, men jeg prøver igjen og ser det an. HI

Men hvorfor spør du ikke din samboer som tydeligvis er lege i stedet for å spørre vilt fremmede på nett med ukjent helsekompetanse? Selv om han ikke er hjemme, kan du jo skrive til han så svarer han nok når han har mulighet.

Anonymkode: f3e81...dc5

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men hvorfor spør du ikke din samboer som tydeligvis er lege i stedet for å spørre vilt fremmede på nett med ukjent helsekompetanse? Selv om han ikke er hjemme, kan du jo skrive til han så svarer han nok når han har mulighet.

Anonymkode: f3e81...dc5

Jeg trenger da ikke uroe han med mindre det er helt nødvendig? De fleste her inne har dessuten barn og sikkert erfaring med bruk av febernedsettende og hvilke kombinasjon som er effektive mot feber.

HI

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger da ikke uroe han med mindre det er helt nødvendig? De fleste her inne har dessuten barn og sikkert erfaring med bruk av febernedsettende og hvilke kombinasjon som er effektive mot feber.

HI

Merkelig forhold dere har. Mannen min er den første jeg hadde gått til. 

Anonymkode: a7b8a...27d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

HI

Det er litt rart. Men alle forhold er forskjellige. 

God bedring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...