Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #26 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, jeg har dette. Fast jobb, men ikke full stilling. Som nå gjør store utslag med enda mer økning i alt fra januar. Og mister diverse når det blir 18 årsdag her osv. Jeg klarer ikke helt se at jeg er heldig her. Anonymkode: a8636...6d0 Nei, det gjør du nok ikke. Det viser hvor selvopptatt og negativ du er. Du har så uendelig mye mer enn de fleste her i denne verden, men i stede for å være takknemlig så degger du for misnøyen og nekter å ta ansvar for ditt eget liv. Du vil aldri få det bedre før du slutter å misunne andre og tro at du er den enste med utfordringer. Anonymkode: 473c9...529 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #27 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Å sette seg i offerrollen og lulle seg i selvmedlidenhet er oppskriften på å ha det kjipt. Det du har opplevd er det veldig mange opplever. Kjenner en mann som ble kidnappet som 6 åring i Burma og kastet ned i en kjeller. Var der i noen år før han ble tatt opp igjen og brukt som barnesoldat. Han fikk aldri se igjen familien sin. Han klarte å flykte til Norge og har lært seg språket og har jobb her. Mer takknemlig mann skal man lete lenge etter. Han kunne aldri reise ned igjen siden han har vært krigsforbryter. Han fikk kontakt med sine foreldre igjen i voksen alder, men de døde rett etter. Han er i full jobb, er glad og takknemlig. Lær litt av de som virkelig har grunn til å klage! Anonymkode: 7f159...976 Hvor setter jeg meg i offerrollen og suller meg i selvmedlidenhet? Hvis du ser oppsetter i HI, så ser du at jeg følger det oppsettet og svarer på de punktene hun setter opp! For å poengtere at jeg har ikke de tingene. Men likevel er jeg heldig! Jeg fokuserer på det gode jeg har i livet og lever hver dag som best jeg klarer. Men din måte å «one-up» noen som sier de så vidt orker å være her lengre, er skummel. Heldigvis har jeg levd så lenge på kanten, at den har blitt komfortabel, så slike kommentarer preller av meg. Men hadde jeg vært mer sårbar, kunne en slik «slutt å klag»-kommentar knust meg! Anonymkode: 5671d...731 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #28 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Som har: God jobb Økonomisk frihet til det man vil. Fin familie. Gode venner. Som har en grunn til å være glad. Som har en partner som er der og er glad i seg. Rett å slett et godt liv med mening. Vet dere hvor heldig dere er? Og setter dere pris på det? Og klarer dere å e se andre som ikke er like heldig? Anonymkode: a8636...6d0 Har en jobb som er ok, men som gjør at jeg gråter etter hver vakt fordi den sliter meg ut, men uten utdanning finner jeg ikke noe annet. Jeg har en økonomi og det er det, går som oftest i null eller minus, ferie har jeg ikke hatt på mange år, selv ikke i Norge. Familien snakker jeg med kanskje 4-5 ganger i året, og det er det. Venner har jeg ikke kontakt med lengre, jeg har ikke kapasitet. Har ingen grunn til dette og er det sjeldent. Bor alene.... Men det er også ting jeg må gjøre noe med selv, det bare tar lang tid og sånn er det bare. Ting er tungt, men alle sier det blir bra til slutt, så jeg må bare tro det, innimellom. Anonymkode: 08b4a...3be Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #29 Del Skrevet 1. desember 2024 Ja, og jeg er evig takknemlig! Jeg har en jobb jeg liker, en mann jeg elsker, tre sunne og friske barn. Vi har en god økonomi. Men vi har ikke så mye penger at vi kan kaste rundt oss. Og familien vår har og har hatt både store og små utfordringer. Og jeg er drittlei jobben av og til. Og syntes ungene er noen d****unger av og til. Og mannen og jeg kan diskutere, og jeg blir så sur på han at jeg kunne låst han nede i kjelleren over natten! Jeg tror ikke på at noen kan leve ett liv i sus og dus, uten en eneste bekymring. Men jeg tenker stadig på, hvor vanvittig heldig jeg er som har de jeg har rundt meg. Uansett hvem som faller, så står vi sammen og man lander alltid på beina igjen. Vi har drt vi trenger og mer til, og bekymringene finner vi ut av sammen 🥰🥰 Anonymkode: bb0a1...bbc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #30 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ja, og jeg er evig takknemlig! Jeg har en jobb jeg liker, en mann jeg elsker, tre sunne og friske barn. Vi har en god økonomi. Men vi har ikke så mye penger at vi kan kaste rundt oss. Og familien vår har og har hatt både store og små utfordringer. Og jeg er drittlei jobben av og til. Og syntes ungene er noen d****unger av og til. Og mannen og jeg kan diskutere, og jeg blir så sur på han at jeg kunne låst han nede i kjelleren over natten! Jeg tror ikke på at noen kan leve ett liv i sus og dus, uten en eneste bekymring. Men jeg tenker stadig på, hvor vanvittig heldig jeg er som har de jeg har rundt meg. Uansett hvem som faller, så står vi sammen og man lander alltid på beina igjen. Vi har drt vi trenger og mer til, og bekymringene finner vi ut av sammen 🥰🥰 Anonymkode: bb0a1...bbc Så heldig du er ❤️ Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #31 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvor setter jeg meg i offerrollen og suller meg i selvmedlidenhet? Hvis du ser oppsetter i HI, så ser du at jeg følger det oppsettet og svarer på de punktene hun setter opp! For å poengtere at jeg har ikke de tingene. Men likevel er jeg heldig! Jeg fokuserer på det gode jeg har i livet og lever hver dag som best jeg klarer. Men din måte å «one-up» noen som sier de så vidt orker å være her lengre, er skummel. Heldigvis har jeg levd så lenge på kanten, at den har blitt komfortabel, så slike kommentarer preller av meg. Men hadde jeg vært mer sårbar, kunne en slik «slutt å klag»-kommentar knust meg! Anonymkode: 5671d...731 Hvis du så vidt orker å være her lengre må du kontakte fastlegen din å få hjelp. Du legger ikke ut det på et forum på nett. Noe ansvar må man ta selv. Anonymkode: 7f159...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #32 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei, det gjør du nok ikke. Det viser hvor selvopptatt og negativ du er. Du har så uendelig mye mer enn de fleste her i denne verden, men i stede for å være takknemlig så degger du for misnøyen og nekter å ta ansvar for ditt eget liv. Du vil aldri få det bedre før du slutter å misunne andre og tro at du er den enste med utfordringer. Anonymkode: 473c9...529 Jeg skulle ønske jeg ikke var så alene om absolutt alt. Og mye alene. Og økonomisk helt på bunn. Ja, jeg innrømmer jeg er negativ/lei meg mye. Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #33 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Har en jobb som er ok, men som gjør at jeg gråter etter hver vakt fordi den sliter meg ut, men uten utdanning finner jeg ikke noe annet. Jeg har en økonomi og det er det, går som oftest i null eller minus, ferie har jeg ikke hatt på mange år, selv ikke i Norge. Familien snakker jeg med kanskje 4-5 ganger i året, og det er det. Venner har jeg ikke kontakt med lengre, jeg har ikke kapasitet. Har ingen grunn til dette og er det sjeldent. Bor alene.... Men det er også ting jeg må gjøre noe med selv, det bare tar lang tid og sånn er det bare. Ting er tungt, men alle sier det blir bra til slutt, så jeg må bare tro det, innimellom. Anonymkode: 08b4a...3be ❤️ Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #34 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg har ikke: God jobb. Går på trygd pga dårlig helse. Økonomisk frihet. Jeg overlever på trygda, men må tenke gjennom hvert kjøp jeg gjør. Jeg har heldigvis gode søsken, men familien er generelt dysfunksjonell. Gode venner har jeg ikke. Sliter med relasjoner, og har ikke klart å skape og beholde vennskap siden barneskolen. Jeg har lite å være glad for, annet enn datteren min som er alt for meg. Hun er den eneste grunnen til hvorfor jeg har valgt å fortsette dette livet. Jeg har ikke partner. Jeg hadde, men han var utro. Har ikke noe særlig mening med livet. Likevel er jeg heldig. Datteren min fortjener en mamma i livet, og hadde jeg levd i noe annet land, hadde jeg ikke overlevd. Jeg velger å daglig se på de positive tingene i hverdagen. Anonymkode: 5671d...731 ❤️ Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #35 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis du så vidt orker å være her lengre må du kontakte fastlegen din å få hjelp. Du legger ikke ut det på et forum på nett. Noe ansvar må man ta selv. Anonymkode: 7f159...976 Hvem har sagt jeg ikke tar ansvar? Det er gjort for lenge siden! Jeg har ukentlige samtaler på DPS. Følelsen er ikke borte, men jeg har med hjelp fra fastlege og DPS funnet en balanse som gir meg ro. Videre skal vi jobbe med å komme bort fra de negative følelsene. Anonymkode: 5671d...731 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #36 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Som har: God jobb Økonomisk frihet til det man vil. Fin familie. Gode venner. Som har en grunn til å være glad. Som har en partner som er der og er glad i seg. Rett å slett et godt liv med mening. Vet dere hvor heldig dere er? Og setter dere pris på det? Og klarer dere å e se andre som ikke er like heldig? Anonymkode: a8636...6d0 Kom igjen. Du er ansvarlig for din egen lykke. Jeg overlevde en brutal trafikkulykke. Jeg lovpriste universet, veldig takknemlig for å være i live, så kommer hverdagen. Man kan ikke være beyond lykkelig for alt. Du skal tvinge folk til å være lykkelige og glade? Anonymkode: 9c369...018 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagertha Skrevet 1. desember 2024 #37 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Klarer DU å se andre som heller ikke har de her tingene? Anonymkode: 4316e...a80 Nei. Hi klarer ikke det. Bare ser seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #38 Del Skrevet 1. desember 2024 Lagertha skrev (38 minutter siden): Nei. Hi klarer ikke det. Bare ser seg selv. Jeg gjør da ikke det. Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #39 Del Skrevet 1. desember 2024 Lagertha skrev (45 minutter siden): Nei. Hi klarer ikke det. Bare ser seg selv. Kollektiv mobbing er du god på. Sier litt om hvilke rottent menneske du er. Sparke de som ligger nede, ukjente folk. Anonymkode: 7f159...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #40 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Kom igjen. Du er ansvarlig for din egen lykke. Jeg overlevde en brutal trafikkulykke. Jeg lovpriste universet, veldig takknemlig for å være i live, så kommer hverdagen. Man kan ikke være beyond lykkelig for alt. Du skal tvinge folk til å være lykkelige og glade? Anonymkode: 9c369...018 Jeg skal ikke det. Jeg bare påpeker at om man har kjærlighet, økonomi og vennskap i bunn så er man bedre rustet. Sterkere sammen. Alle får noe, men om man ikke har dette blir ting tøffere er min tanke. Mener du jeg tar feil? Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #41 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Som har: God jobb Økonomisk frihet til det man vil. Fin familie. Gode venner. Som har en grunn til å være glad. Som har en partner som er der og er glad i seg. Rett å slett et godt liv med mening. Vet dere hvor heldig dere er? Og setter dere pris på det? Og klarer dere å e se andre som ikke er like heldig? Anonymkode: a8636...6d0 Jeg har alt dette, og mer. Vi har begge (mannen og jeg) godt betalte jobber vi trives med. Vi har økonomi til drømmehus og -hytte, fine ferier og kan gi barna frihet til å f.eks. delta på ønsket idrett uten økonomisk begrensning. Jeg har en fantastisk mann, og vi har et godt liv sammen. Begges familier bor i nærheten, og vi har gode venner vi treffer både hver for oss og sammen. Barna har også gode sosiale nettverk, har lett for det akademiske, og opplever mestring i hver sine idretter. Men jeg har kroniske sykdommer som for mange medfører at de blir helt eller delvis uføre, og får store begrensninger i livet. Foreløpig går det greit med meg, forholdene tatt i betraktning. Jeg har også en fleksibel jobb, med bl.a. mulighet til hjemmekontor. Men jeg må ta en del medisiner, passe på kosthold, få nok søvn, trene riktig, og ta en del andre forholdsregler som de fleste andre ikke må ta hensyn til, og følge opp mange spesialist- og behandlingstimer i året. Jeg lever med store smerter de fleste dager. Jeg velger, uavhengig av mine helseutfordringer, å ha et godt liv. Sette pris på de små tingene i livet. I dag f.eks. ble jeg utrolig glad over å kunne bake nydelig surdeigsbrød. (Det blir nemlig ikke like vellykket hver gang jeg baker). Vi pyntet treet sammen med barna i dag, og så 24 stjerners julekalender sammen, med kakao og nybakt brød. Bare det at våre tre ungdommer tilfeldigvis er hjemme samtidig, OG i humør til å være med på familieaktiviteter, skjer ikke hver dag i vårt hus❤️ Det er ikke slik at man har et meningsfullt liv bare man kan krysse av alle punktene på listen din. Man må selv skape mening i sitt eget liv, hver dag, og det aller mest meningsfulle, som i tillegg er gratis, er gode relasjoner. Anonymkode: d68f3...8b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #42 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Kollektiv mobbing er du god på. Sier litt om hvilke rottent menneske du er. Sparke de som ligger nede, ukjente folk. Anonymkode: 7f159...976 Det var rette rævva som feis! Anonymkode: 5671d...731 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #43 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jeg har alt dette, og mer. Vi har begge (mannen og jeg) godt betalte jobber vi trives med. Vi har økonomi til drømmehus og -hytte, fine ferier og kan gi barna frihet til å f.eks. delta på ønsket idrett uten økonomisk begrensning. Jeg har en fantastisk mann, og vi har et godt liv sammen. Begges familier bor i nærheten, og vi har gode venner vi treffer både hver for oss og sammen. Barna har også gode sosiale nettverk, har lett for det akademiske, og opplever mestring i hver sine idretter. Men jeg har kroniske sykdommer som for mange medfører at de blir helt eller delvis uføre, og får store begrensninger i livet. Foreløpig går det greit med meg, forholdene tatt i betraktning. Jeg har også en fleksibel jobb, med bl.a. mulighet til hjemmekontor. Men jeg må ta en del medisiner, passe på kosthold, få nok søvn, trene riktig, og ta en del andre forholdsregler som de fleste andre ikke må ta hensyn til, og følge opp mange spesialist- og behandlingstimer i året. Jeg lever med store smerter de fleste dager. Jeg velger, uavhengig av mine helseutfordringer, å ha et godt liv. Sette pris på de små tingene i livet. I dag f.eks. ble jeg utrolig glad over å kunne bake nydelig surdeigsbrød. (Det blir nemlig ikke like vellykket hver gang jeg baker). Vi pyntet treet sammen med barna i dag, og så 24 stjerners julekalender sammen, med kakao og nybakt brød. Bare det at våre tre ungdommer tilfeldigvis er hjemme samtidig, OG i humør til å være med på familieaktiviteter, skjer ikke hver dag i vårt hus❤️ Det er ikke slik at man har et meningsfullt liv bare man kan krysse av alle punktene på listen din. Man må selv skape mening i sitt eget liv, hver dag, og det aller mest meningsfulle, som i tillegg er gratis, er gode relasjoner. Anonymkode: d68f3...8b6 ❤️ Fint innlegg. Det er sant at man ikke har det, men helt sikkert godt å ha i bunn når det stormer rundt en. Det varmer å ha gjør det ikke? Godt det er noe som er gratis. Hørtes ut som en flott dag med dine! Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #44 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det var rette rævva som feis! Anonymkode: 5671d...731 Du vet hva dette uttrykket betyr? Hva har jeg skrevet som har tråkket ned og mobbet ei som ligger nede? Du får saumfare innleggene i tråden å lete.. Anonymkode: 7f159...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #45 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det var rette rævva som feis! Anonymkode: 5671d...731 Når en person som deg mobber og sparker folk som ligger nede bør du ha polvotter Anonymkode: 7f159...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2024 #46 Del Skrevet 1. desember 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du vet hva dette uttrykket betyr? Hva har jeg skrevet som har tråkket ned og mobbet ei som ligger nede? Du får saumfare innleggene i tråden å lete.. Anonymkode: 7f159...976 Du påstår jeg suller meg i medlidenhet fordi jeg er syk, når jeg påpeker at det er flere enn hi som har det vondt. Hvordan kan jeg klage på å ha det vondt, når du kjenner en mann som ble kidnappet i Burma? Det er ikke noe konkuranse i å ha det vondt her i livet. «Det samme kokende vannet som mykner poteten, gjør egget hardt». Vi har alle våre grenser for hva vi tåler og hva vi takler her i livet. Det betyr ikke at vi setter oss i offerrolle og suller oss i medlidenhet. Anonymkode: 5671d...731 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2024 #47 Del Skrevet 2. desember 2024 Anonym bruker skrev (På 30.11.2024 den 22.07): Som har: God jobb Økonomisk frihet til det man vil. Fin familie. Gode venner. Som har en grunn til å være glad. Som har en partner som er der og er glad i seg. Rett å slett et godt liv med mening. Vet dere hvor heldig dere er? Og setter dere pris på det? Og klarer dere å e se andre som ikke er like heldig? Anonymkode: a8636...6d0 Tenker dere at disse faktorene har medvirkning til et godt liv? Jeg tror selv dette har mye å si å ha i bunn. Anonymkode: a8636...6d0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2024 #48 Del Skrevet 2. desember 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du påstår jeg suller meg i medlidenhet fordi jeg er syk, når jeg påpeker at det er flere enn hi som har det vondt. Hvordan kan jeg klage på å ha det vondt, når du kjenner en mann som ble kidnappet i Burma? Det er ikke noe konkuranse i å ha det vondt her i livet. «Det samme kokende vannet som mykner poteten, gjør egget hardt». Vi har alle våre grenser for hva vi tåler og hva vi takler her i livet. Det betyr ikke at vi setter oss i offerrolle og suller oss i medlidenhet. Anonymkode: 5671d...731 Du påstår at hi bare ser seg selv i innlegget ditt. Ja det er godt mulig det? Men kanskje er hi syk eller sliter veldig? Og dette er en del av sykdomsbildet? Hva vet jeg eller du? Det går an å svare på en fin måte. Du sliter jo selv og går på dps for å få det bedre, og da burde du kanskje ha empati med hi også. Men jeg skjønner man kan bli revet med, og kanskje tenke at du heller ikke har det bra, og det er jo naturlig det. Å ha familie, jobb og økonomi hjelper jo for livskvaliteten fremfor å være ensom og alene. Det er klart. Men så har vi alle også et ansvar for å jobbe med endringer hvis man ønsker å få det bedre. Anonymkode: 7f159...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2024 #49 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg er ufør, grunnet flere diagnoser på fysisk sykdom. Så har jeg en veldig traumatisk barndom bak meg, så har ikke kontakt med noe familie. Vært 100% alene med 2 barn, med diagnoser i 16 år. Men livet er fortsatt bra. Barna mine er helt fantastiske, og jeg har et godt forhold til de. Jeg har noen få venner, som og er fantastiske selv om vi møtes sjelden. Jeg har lært meg å se det positive i de små tingene, elsker min kaffekopp på morgningen. En god bok, en fugl som kvitrer. I går var det varmt og deilig, og jeg orket å få en liten tur. Jeg har en hobby jeg koser meg med. Hører på lydbok, ser serier, mediterer osv. Så jeg har fortsatt mye positivt i livet mitt, som gir meg glede. Og jeg trives alene. Det er bedre å være alene, enn i et dårlig forhold. Anonymkode: 22f47...634 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2024 #50 Del Skrevet 2. desember 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du påstår at hi bare ser seg selv i innlegget ditt. Ja det er godt mulig det? Men kanskje er hi syk eller sliter veldig? Og dette er en del av sykdomsbildet? Hva vet jeg eller du? Det går an å svare på en fin måte. Du sliter jo selv og går på dps for å få det bedre, og da burde du kanskje ha empati med hi også. Men jeg skjønner man kan bli revet med, og kanskje tenke at du heller ikke har det bra, og det er jo naturlig det. Å ha familie, jobb og økonomi hjelper jo for livskvaliteten fremfor å være ensom og alene. Det er klart. Men så har vi alle også et ansvar for å jobbe med endringer hvis man ønsker å få det bedre. Anonymkode: 7f159...976 Men det er mye av problemet med hi. Hun tar ikke ansvar. Vi er mange som lenge har vist sympati med det hun sliter med, men hun gjør aldri noe for å endre det. Hun har behandlet de vennene hun har helt grusomt, så blir hun lei sei fordi hun er ensom. Hun opprettet tråd ettet tråd som denne, der hun påpeker alt det andre har, som hun ikke har. Og derfor er det synd i henne, men realiteten er at vi er mange som har det slik. Men vi tar ansvar over egne liv for å gjøre endringer for å få det bedre. Det gjør aldri hi. Anonymkode: 5671d...731 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/page/2/#findComment-150161589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå