Gå til innhold

Til alle dere fine heldige!

Anbefalte innlegg

Som har:

God jobb

Økonomisk frihet til det man vil.

Fin familie. 
Gode venner. 
Som har en grunn til å være glad. 
Som har en partner som er der og er glad i seg. 
Rett å slett et godt liv med mening. 

Vet dere hvor heldig dere er? Og setter dere pris på det? Og klarer dere å e se andre som ikke er like heldig? 

Anonymkode: a8636...6d0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451200-til-alle-dere-fine-heldige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som har:

God jobb

Fin familie. 
Gode venner. 

Vet dere hvor heldig dere er? Og setter dere pris på det? Og klarer dere å e se andre som ikke er like heldig? 

Klarer DU å se andre som heller ikke har de her tingene?

Anonymkode: 4316e...a80

Tror du folk med familie, barn, jobb osv har det så himla bra og kan kjøpe seg det de vil når de vil? 
tror du ikke dagens foreldre har utfordringer med barn, i ekteskap og på jobb? Må jobbe hardt for å få endene til å møtes? 
Ser du noen gang vi som jobber 40 timer i uka og er sliten? Barn med diagnoser? Tror du aldri vi blir syke? 
Du må slutte å lage deg et glansbilde der alle er så vellykkede og heldige. Tipper du er ganske heldig i livet du også 

Anonymkode: 7f159...976

Ett godt liv med mening kan man ha helt uavhengig av alt det andre du ramser opp 

Alle har sitt, er det noe som heter, ingen har et perfekt liv. Man må bare gjøre det beste ut av de forutsetningene man har.

Jeg er f.eks kronisk syk og ufør, og har selvfølgelig både frustrasjoner og tunge dager, men jeg har også et godt liv med mening.

Ting er jo ikke enten eller, sort eller hvitt. De fleste av oss har både gode og dårlige ting i livene våre.

Anonymkode: ff802...a4b

Annonse

Jeg er den du ser på som heldig. Stort flott enebolig med hage, ektemann, barn og familie. Utdannelse og jobb, og helt grei økonomi. Hund og biler osv. er veldig takknemlig og glad for alt jeg har bygd meg opp. Jeg har aldri fått noe gratis. Men jeg har mine traumer jeg også 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som har:

God jobb

Fin familie. 
Gode venner. 

Du som har

Et friskt barn

Fast jobb

Egen leilighet

Venner som inviterer deg meg på ting

Foreldre som lever og som gir deg oppmerksomhet

God nok råd til å feriere i utlandet noen ganger

God nok helse til å gå tur

Vet du hvor heldig du er? Og setter du pris på det? Og klarer du å se andre som ikke er like heldige?

Anonymkode: 473c9...529

Som har:

God jobb

Fin familie. 
Gode venner. 

Jeg har ikke:

God jobb. Går på trygd pga dårlig helse.

Økonomisk frihet. Jeg overlever på trygda, men må tenke gjennom hvert kjøp jeg gjør.

Jeg har heldigvis gode søsken, men familien er generelt dysfunksjonell.

Gode venner har jeg ikke. Sliter med relasjoner, og har ikke klart å skape og beholde vennskap siden barneskolen.

Jeg har lite å være glad for, annet enn datteren min som er alt for meg. Hun er den eneste grunnen til hvorfor jeg har valgt å fortsette dette livet.

Jeg har ikke partner. Jeg hadde, men han var utro.

Har ikke noe særlig mening med livet.

Likevel er jeg heldig. Datteren min fortjener en mamma i livet, og hadde jeg levd i noe annet land, hadde jeg ikke overlevd. Jeg velger å daglig se på de positive tingene i hverdagen.

Anonymkode: 5671d...731

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har ikke:

God jobb. Går på trygd pga dårlig helse.

Økonomisk frihet. Jeg overlever på trygda, men må tenke gjennom hvert kjøp jeg gjør.

Jeg har heldigvis gode søsken, men familien er generelt dysfunksjonell.

Gode venner har jeg ikke. Sliter med relasjoner, og har ikke klart å skape og beholde vennskap siden barneskolen.

Jeg har lite å være glad for, annet enn datteren min som er alt for meg. Hun er den eneste grunnen til hvorfor jeg har valgt å fortsette dette livet.

Jeg har ikke partner. Jeg hadde, men han var utro.

Har ikke noe særlig mening med livet.

Likevel er jeg heldig. Datteren min fortjener en mamma i livet, og hadde jeg levd i noe annet land, hadde jeg ikke overlevd. Jeg velger å daglig se på de positive tingene i hverdagen.

Anonymkode: 5671d...731

Å sette seg i offerrollen og lulle seg i selvmedlidenhet er oppskriften på å ha det kjipt. Det du har opplevd er det veldig mange opplever. Kjenner en mann som ble kidnappet som 6 åring i Burma og kastet ned i en kjeller. Var der i noen år før han ble tatt opp igjen og brukt som barnesoldat. Han fikk aldri se igjen familien sin. Han klarte å flykte til Norge og har lært seg språket og har jobb her. Mer takknemlig mann skal man lete lenge etter. Han kunne aldri reise ned igjen siden han har vært krigsforbryter. Han fikk kontakt med sine foreldre igjen i voksen alder, men de døde rett etter. Han er i full jobb, er glad og takknemlig. Lær litt av de som virkelig har grunn til å klage! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å sette seg i offerrollen og lulle seg i selvmedlidenhet er oppskriften på å ha det kjipt. Det du har opplevd er det veldig mange opplever. Kjenner en mann som ble kidnappet som 6 åring i Burma og kastet ned i en kjeller. Var der i noen år før han ble tatt opp igjen og brukt som barnesoldat. Han fikk aldri se igjen familien sin. Han klarte å flykte til Norge og har lært seg språket og har jobb her. Mer takknemlig mann skal man lete lenge etter. Han kunne aldri reise ned igjen siden han har vært krigsforbryter. Han fikk kontakt med sine foreldre igjen i voksen alder, men de døde rett etter. Han er i full jobb, er glad og takknemlig. Lær litt av de som virkelig har grunn til å klage! 

I all verden, leste du innlegget du siterte?

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Syns du skal skutte å være så himla misunnelig.
Selv om noen tilsynelatende har alt så fins det også demoner i paradis..

Anonymkode: 7d9ec...dd5

Jeg forstår at alle får ting, men om man i bunn har dette fundamentet er man ikke så sårbar som alene. Og mer rustet for det som kommer. Tenker ikke du det? Kontra de som ikke har dette. 

I all verden, leste du innlegget du siterte?

Det leste jeg. Når folk skriver at de ikke har mening med livet, og holder seg gående kun for barnet sitt. Oppramsing over alt som har vært dritt i livet, så bør man løfte blikket utover seg selv. Å lulle seg inn i medlidenhet hjelper ikke. Vi har et liv og tiden går fort, gjør for pokker meg det beste ut av det livet man har

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det leste jeg. Når folk skriver at de ikke har mening med livet, og holder seg gående kun for barnet sitt. Oppramsing over alt som har vært dritt i livet, så bør man løfte blikket utover seg selv. Å lulle seg inn i medlidenhet hjelper ikke. Vi har et liv og tiden går fort, gjør for pokker meg det beste ut av det livet man har

Les innlegget igjen du....

Du som har

Et friskt barn

Fast jobb

Egen leilighet

Venner som inviterer deg meg på ting

Foreldre som lever og som gir deg oppmerksomhet

God nok råd til å feriere i utlandet noen ganger

God nok helse til å gå tur

Vet du hvor heldig du er? Og setter du pris på det? Og klarer du å se andre som ikke er like heldige?

Anonymkode: 473c9...529

Ja, jeg har dette. Fast jobb, men ikke full stilling. Som nå gjør store utslag med enda mer økning i alt fra januar. Og mister diverse når det blir 18 årsdag her osv. Jeg klarer ikke helt se at jeg er heldig her. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår at alle får ting, men om man i bunn har dette fundamentet er man ikke så sårbar som alene. Og mer rustet for det som kommer. Tenker ikke du det? Kontra de som ikke har dette. 

Det er mange som er alene, ekstremt mange. Du kan jo se det andre veien, folk som blir syke og får mye motgang må ikke bare deale med dette selv men også ta hensyn til barn og partner, arbeidsgiver osv. Som mor må man alltid stå opp, fikse og planlegge for barna. Når jeg får feber eller omgangssyke må jeg likevel stå opp og ta vare på andre enn meg selv. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har dette. Fast jobb, men ikke full stilling. Som nå gjør store utslag med enda mer økning i alt fra januar. Og mister diverse når det blir 18 årsdag her osv. Jeg klarer ikke helt se at jeg er heldig her. 

Og det er heller ikke ofte jeg tilbringer tid med venner/familie. Er bare fryktelig bekymret. Nå har jeg ca 4000 kr på konto og skylder meg selv 3000 kr. Fikk lønn på fredag. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sannheten er at man står tryggere med 4 ben enn 1. Og har man dette jeg never står man trygger enn en uten. Kjærlighet, økonomi, vennskap er robuste ting for å klare seg bra i livet mener jeg da. 

4 bein eller 1 bein? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sannheten er at man står tryggere med 4 ben enn 1. Og har man dette jeg never står man trygger enn en uten. Kjærlighet, økonomi, vennskap er robuste ting for å klare seg bra i livet mener jeg da. 

Du kan jo gjøre noe med det? Finne deg en partner? Ta en liten vikar jobb for å spe på. Finne venner. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du kan jo gjøre noe med det? Finne deg en partner? Ta en liten vikar jobb for å spe på. Finne venner. 

Dette med partner har jeg mistet litt troen på. Hvor liksom? Tinder f.eks er for sex. Best hadde vært gjennom venner og bekjente, jobb eller hobby. Har søkt på noen jobber jeg ikke har fått. Venner har jeg ikke gjort så mye med egentlig nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...