Gå til innhold

På tide å boikotte menn?

Anbefalte innlegg

Med forankring i den feministiske ideologien har det nå blomstret opp en trend om å boikotte menn, 4B.

4B movement betyr å ikke ha kontakt med menn.

Trenden begynte i Sør Korea, fortsatte i USA og nå tar det av i Europa gjennom sosiale medier. 

Er det smart?

Anonymkode: 48e8d...20e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451180-p%C3%A5-tide-%C3%A5-boikotte-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Med forankring i den feministiske ideologien har det nå blomstret opp en trend om å boikotte menn, 4B.

Trenden begynte i Sør Korea, fortsatte i USA og nå tar det av i Europa gjennom sosiale medier. 

Er det smart?

Ikke vær dum. 

Anonymkode: 36605...c18

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Det er dessuten fullstendig marginalt.

Anonymkode: a0828...0df

Det er jo titalls millioner likes fra feminister som boikotter menn, altså ingen kontakt.

I følge Buzzfeed støtter 84 prosent av kvinner dette feministiske initiativet

Trenden sprer seg som ild i tørt gress.  Når så mange millioner kvinner støtter dette er det vel ikke marginalt?

I enkelte samfunn er det nok smart. Jeg kjenner ikke Sør-Korea godt nok til å uttale meg om dem.

Det er ellers noe som ikke kommer til å bli så stort at det blir noe annet enn en hypet statement fra en liten gruppe. Som jo har noen poeng og samtidig åpenbart generaliserer grovt. 

Anonymkode: c08a4...a75

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I enkelte samfunn er det nok smart. Jeg kjenner ikke Sør-Korea godt nok til å uttale meg om dem.

Det er ellers noe som ikke kommer til å bli så stort at det blir noe annet enn en hypet statement fra en liten gruppe. Som jo har noen poeng og samtidig åpenbart generaliserer grovt. 

Vi snakker foreløpig om flere millioner feminister i USA og Europa som støtter 4b. Ikke stort?

Mannehatet blomstrer visst blant feministene disse dager!!

Kvinner bestemmer seg jo ikke for å unngå menn helt uten grunn. Jeg har ei venninne som nå følger 4B og med de erfaringene hun har hatt med menn gang på gang på gang skjønner jeg henne godt.

Jeg ville vel heller hatt medfølelse og forståelse for kvinner som velger dette heller enn å mene de er noen marginale raringer. 

Det er nok de færreste kvinner selv i Norge som ikke har hatt opptil flere skremmende opplevelser med menn. Jeg husker min første fra da jeg var 10 år gammel, og har hatt flere etter det også. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi snakker foreløpig om flere millioner feminister i USA og Europa som støtter 4b. Ikke stort?

Mannehatet blomstrer visst blant feministene disse dager!!

Nei, det er ikke stort som i at det vil ha nevneverdig reell påvirkning på noe som helst. Det er også lite sannsynlig at alle som hiver seg på seneste trend fortsetter med dette over tid. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det smart?

Skal man henrette sønnene sine da eller? Og ikke treffe faren sin?

Enig at det er overvekt av ubrukelige mannfolk, men dette er vel neppe løsningen...

Anonymkode: de4dc...098

Skal man henrette sønnene sine da eller? Og ikke treffe faren sin?

Enig at det er overvekt av ubrukelige mannfolk, men dette er vel neppe løsningen...

Anonymkode: de4dc...098

Det synes jeg høres ut som en fantastisk god idé! Hva er aqua tofana for noe?

Anonymkode: 9eb45...2e4

Det er vel litt kjipt mtp befolkningsvekst, eller rett og slett å fortsette å befolke jorden. 

Jeg er heller ikke villig til å gi avkall på fantastisk sex. 

At noen har opplevelser som gjør at de holder seg mest mulig unna menn har jeg full forståelse for, selv har jeg absolutt ingen negative hendelser som kommer av at personen var mann. En drittsekk er en drittsekk uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: c10fc...87f

At det gjøres i Sør-Korea og USA forstår jeg godt. I Sør-Korea har kvinner lav rettsikkerhet mot menn, blant annet er det et stort problem med vold og seksuelle overgrep mot kvinner. USA får nå en ekstrem person som president, og kvinner hiver seg på 4B for å straffe menn i livet sitt for å stemme på han. Det hadde nok ikke skjedd om det ikke var for at han opphevet retten til abort i grunnloven i sist periode.

Dette er et politisk virkemiddel mot høyreekstreme krefter og mot et samfunn som er diskriminerende mot kvinner. Her kan det bli aktuelt om Frp vinner valget og det strammes inn på rettigheter til prevansjon og abort. Polen er vel det landet i Europa hvor kvinnen bør vurdere 4B. 

Anonymkode: 0b814...ddc

Annonse

At noen har opplevelser som gjør at de holder seg mest mulig unna menn har jeg full forståelse for, selv har jeg absolutt ingen negative hendelser som kommer av at personen var mann. En drittsekk er en drittsekk uavhengig av kjønn. 

Du misforstår, 4B handler ikke om egne negative erfaringer med menn.

Det er en feministisk bevegelse mot menn generelt. En "dugnad" hvor kvinner bidrar ved å kutte kontakten med alle menn, ikke bare enkelte.

Uansett så har dette blitt et fenomen som trender i feministiske sosiale kanaler, også i Europa. Hva gjør man ikke for feminismen?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du misforstår, 4B handler ikke om egne negative erfaringer med menn.

Det er en feministisk bevegelse mot menn generelt. En "dugnad" hvor kvinner bidrar ved å kutte kontakten med alle menn, ikke bare enkelte.

Uansett så har dette blitt et fenomen som trender i feministiske sosiale kanaler, også i Europa. Hva gjør man ikke for feminismen?

Det vil jo aldri bli mer enn et blaff. Pfuuu, så er det noe nytt å fokusere på. 

Jeg liker menn, jeg. På generell basis. Mannen min spesifikt. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det vil jo aldri bli mer enn et blaff. Pfuuu, så er det noe nytt å fokusere på. 

Jeg liker menn, jeg. På generell basis. Mannen min spesifikt. 

Kjønnsforræder!

Anonymkode: d2270...60f

Trodde det handlet om sex utenfor ekteskap jeg, siden kvinner ikke får bestemme over egen kropp nekter de menn tilgang. Det er helt forståelig i mange miljøer.

Visste ikke at de ikke skulle ha kontakt, det blir for ekstremt.

Anonymkode: 5ff22...c0d

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er jo titalls millioner likes fra feminister som boikotter menn, altså ingen kontakt.

I følge Buzzfeed støtter 84 prosent av kvinner dette feministiske initiativet

Trenden sprer seg som ild i tørt gress.  Når så mange millioner kvinner støtter dette er det vel ikke marginalt?

Du er pinlig. Selvsagt er det marginalt. 

Dette er bare en organisering av femcels som er blant det mindretallet som av forskjellige grunner, også egen dårlig dømmekraft, bare har erfaring med usympatiske menn som ikke respekterer og dyrker alt det fine feminine slik de er skapt for å gjøre.

Anonymkode: 681db...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...