Gå til innhold

Har du pyntet til advent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utebelysning kom opp på torsdag, i morgen tennes stjerner og kranser i vinduene. Skal kjøpe adventslys i dag, tenker det blir grønne lys i år, elsker fargen 😁 Føler meg så ferdig med lilla lys, det er en så tung og dyster farge.

Anonymkode: 93bb3...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Utebelysning kom opp på torsdag, i morgen tennes stjerner og kranser i vinduene. Skal kjøpe adventslys i dag, tenker det blir grønne lys i år, elsker fargen 😁 Føler meg så ferdig med lilla lys, det er en så tung og dyster farge.

Jeg har aldri klart å ha lilla lys, det kræsjer helt med resten av pynten som kommer frem litt og litt mot jul. Vi kjører røde lys i adventsstaken. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har også grønne lys i år, av damme grunn som deg 😁

Anonymkode: 1508e...544

Skrevet

Adventspynten - dvs. juletrebelysing til ute-treet, adventstjerna til vinduet, en gammel "adventsduk", adventskalender, adventsstaken med lilla lys og gardinene blir byttet ut med "vintergardiner" i løpet av dagen i dag.  Men stjerna og utetreet tennes ikke før i morgen.  Her går startskuddet for adventstida 1. desember eller første søndag i advent, alt etter hva som kommer først.

Anonymkode: 7b6b6...29b

Skrevet

Vasket ned hele kjøkkenet i dag, tømt alt av skap og skuffer og alt er skinnende rent. Deilig følelse. Ellers lagt på lilla duker og lys og lys i vinduene. Satt frem litt bare. Kunne tenkt meg litt ny pynt i år, men får bare bruke det jeg har. 

Anonymkode: 207ba...6e1

Skrevet

Har hengt opp lyslenke på terrassen, og satt frem de to adventsstakene: den ene for fire tradisjonelle lilla stearinlys, og den andre er en syvarmet elektrisk vi har i vinduet. 

Kommer også til å kjøpe en krans og henge på døra. Mer julepynt kommer senere i desember. Juletreet vanligvis rundt 21. desember 

Anonymkode: 4633c...3be

Skrevet

Nei, jeg venter til etter eksamen til uka. Det eneste jeg har gjort til nå er å skolle mandler og kjøpe de fleste gavene. I kveld skal jeg pakke kalendergaver.

Anonymkode: 60e96...719

Skrevet

Jeg har i helgen vasket grundig hele huset. Utebelysningen er tent, stjerner i vinduet og noe nisser rundt omkring. Juletreet kommer opp den dagen barna kommer hjem fra skolen og har fått juleferie. Fast tradisjon. Da pyntes det og vi baker..

Skrevet

I dag har jeg vasket vinduer, tatt advent stake i vinduet og advent stjerne. Ellers ikke noe annet enn det. Tenkte å få ut lys på terrassen i morgen om ikke det er krøll på alt 🙈

Anonymkode: cea8d...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...