Gå til innhold

Har du pyntet til advent?

Anbefalte innlegg

Utebelysning kom opp på torsdag, i morgen tennes stjerner og kranser i vinduene. Skal kjøpe adventslys i dag, tenker det blir grønne lys i år, elsker fargen 😁 Føler meg så ferdig med lilla lys, det er en så tung og dyster farge.

Anonymkode: 93bb3...4c3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Utebelysning kom opp på torsdag, i morgen tennes stjerner og kranser i vinduene. Skal kjøpe adventslys i dag, tenker det blir grønne lys i år, elsker fargen 😁 Føler meg så ferdig med lilla lys, det er en så tung og dyster farge.

Jeg har aldri klart å ha lilla lys, det kræsjer helt med resten av pynten som kommer frem litt og litt mot jul. Vi kjører røde lys i adventsstaken. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har også grønne lys i år, av damme grunn som deg 😁

Anonymkode: 1508e...544

Adventspynten - dvs. juletrebelysing til ute-treet, adventstjerna til vinduet, en gammel "adventsduk", adventskalender, adventsstaken med lilla lys og gardinene blir byttet ut med "vintergardiner" i løpet av dagen i dag.  Men stjerna og utetreet tennes ikke før i morgen.  Her går startskuddet for adventstida 1. desember eller første søndag i advent, alt etter hva som kommer først.

Anonymkode: 7b6b6...29b

Vasket ned hele kjøkkenet i dag, tømt alt av skap og skuffer og alt er skinnende rent. Deilig følelse. Ellers lagt på lilla duker og lys og lys i vinduene. Satt frem litt bare. Kunne tenkt meg litt ny pynt i år, men får bare bruke det jeg har. 

Anonymkode: 207ba...6e1

Har hengt opp lyslenke på terrassen, og satt frem de to adventsstakene: den ene for fire tradisjonelle lilla stearinlys, og den andre er en syvarmet elektrisk vi har i vinduet. 

Kommer også til å kjøpe en krans og henge på døra. Mer julepynt kommer senere i desember. Juletreet vanligvis rundt 21. desember 

Anonymkode: 4633c...3be

Annonse

Jeg har i helgen vasket grundig hele huset. Utebelysningen er tent, stjerner i vinduet og noe nisser rundt omkring. Juletreet kommer opp den dagen barna kommer hjem fra skolen og har fått juleferie. Fast tradisjon. Da pyntes det og vi baker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...