Anonym bruker Skrevet 29. november 2024 #1 Skrevet 29. november 2024 Ungen sliter i matte. Henger Heldugvis med pÄ alt unntatt minus. Det forstÄr han ingenting av. Vi har forsÞkt her hjemme i mnd vis Ä forklare, tegne, kuleramme, spill ol til ingen nytte. Han bare grÄter og hjernen funker ikke. Han finnes ikke mottakelig for lÊring og lyst fra oss. Han har hatt litt ekstra hjelp pÄ skolen, men det hjelper ikke. Det blir ikke nok, og mye forstyrrelser fra andre. Vurderer privatlÊrer i matte for Ä lÊre han minus. Dette gÄr jo ikke! Noen med erfaring? Anonymkode: 3c8f1...e9d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2024 #2 Skrevet 29. november 2024 Jeg har ikke gjort det, men en venninne har en sÞnn som er veldig god i matte. Han studerer matte pÄ hÞyt nivÄ nÄ. Samtidig er han veldig glad i barn, sÄ han har "jobbet" for en nabo som leksehjelp. Han hjalp datteren til naboen med matte rett og slett. Det at det kom en snill og flink tenÄringsgutt for Ä hjelpe til gav en helt annen motivasjon enn at foreldrene prÞvde hjelpe. Jeg ville absolutt prÞvd om det har lÄst seg helt hjemme. Anonymkode: fd90b...bb1
Iiiiik Skrevet 29. november 2024 #3 Skrevet 29. november 2024 Han kan selvfĂžlgelig ha dyskalkuli, men matte er ogsĂ„ et fag hvor det emosjonelle spiller sterkt inn pĂ„ hva man klarer. En tredjeklassing er jo bare Ă„tte Ă„r, kan han ikke fĂ„ litt fred? Jeg ville lagt meg pĂ„ konkreter "jeg kjĂžpte 10 klementiner i sted, og har spist opp to. Hvor mange har vi i skĂ„la da?". Men jeg ville altsĂ„ fĂžrst og fremst roet ned, og snakket mest om det han behersker for Ă„ bygge troen pĂ„ at han er en gutt som kan klare matte.Â
Anonym bruker Skrevet 29. november 2024 #4 Skrevet 29. november 2024 Iiiiik skrev (7 timer siden): Han kan selvfÞlgelig ha dyskalkuli, men matte er ogsÄ et fag hvor det emosjonelle spiller sterkt inn pÄ hva man klarer. En tredjeklassing er jo bare Ätte Är, kan han ikke fÄ litt fred? Jeg ville lagt meg pÄ konkreter "jeg kjÞpte 10 klementiner i sted, og har spist opp to. Hvor mange har vi i skÄla da?". Men jeg ville altsÄ fÞrst og fremst roet ned, og snakket mest om det han behersker for Ä bygge troen pÄ at han er en gutt som kan klare matte. Og ikke bare snakket om konkreter, men faktisk tatt frem 10 klementiner eller epler eller hva det mÄtte vÊre og brukt dem til Ä lage minusstykker. Ille sikkert det er bedre enn kuleramme, men er uansett verdt et forsÞk. Anonymkode: 89a1c...ece
Anonym bruker Skrevet 29. november 2024 #5 Skrevet 29. november 2024 Han er 8 Är for sÞren! Du er jo pÄ god vei til Ä drepe all lÊrelyst. Skjerp DEG! Anonymkode: 00af2...4d3
Anonym bruker Skrevet 30. november 2024 #6 Skrevet 30. november 2024 Han har ikke knekt koden pÄ minus enda. Det finnes mange oppgaver pÄ nettbrett. Be lÊrer finne noen oppgaver som er gÞy. Han trenger det visuelle Anonymkode: d7d7b...a57
Anonym bruker Skrevet 30. november 2024 #7 Skrevet 30. november 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Han er 8 Är for sÞren! Du er jo pÄ god vei til Ä drepe all lÊrelyst. Skjerp DEG! Anonymkode: 00af2...4d3 Svar skikkelig da om du er over 12 Är Anonymkode: d7d7b...a57
Anonym bruker Skrevet 30. november 2024 #8 Skrevet 30. november 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Svar skikkelig da om du er over 12 Är Anonymkode: d7d7b...a57 Jeg svarer helt adekvat. Slutt Ä plag smÄbarn og la de fÄ sjans til Ä lÊre i sitt tempo. En ÄtteÄring skal ikke mÄtte grÄte fordi han ikke har knekt mattekoden. Da har foreldrene sviktet. Anonymkode: 00af2...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ