Gå til innhold

Er dere fornøyd med forsikringsselskapet og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke fornøyd med Fremtind og vil gjerne bytte. 

Hvor har dere forsikring og kan dere fortelle om noen historier som gjør at jeg vil bytte til annet selskap og hvorfor?

Historiene må være av nyere datoer. Finnes det noen bra selskaper der ute?

Takker for svar  ::)

Anonymkode: d5e8a...212

Fortsetter under...

Jeg har forsikringer i fem ulike selskap. Ikke misfornøyd med noen - da hadde jeg byttet - men mest fornøyd med Gjensidige, og har derfor brorparten av forsikringene der. Kjapp og ryddig skadebehandling de gangene det har vært noe. 

Anonymkode: e92e8...a89

Jeg har selv forsikringer via arbeidsforhold, ikke så mye valg. Men min jobb er jeg innom en del forsikringssaker. Gjensidige er definitivt de jeg opplever som best. If er også gode, men det er mer knyttet til pris og produkt. 

Anonymkode: 89a5e...ba5

Vi har if. kjapp hjelp og oppgjør har kommet i rett tid så vi har sluppet å måtte hatt lange ventetider. 
 Verstingene er vel fremtind. De er kjent i bransjen for å være useriøse. Så vil tro du får bedre erfaring uansett hvem du velger. Men de på dekning og ikke minst egenandel. Der er det mange som får seg overraskelser. De ser kun på mnd kostnad. Så er egenandelen kjempe høy

Anonymkode: e15d4...3cc

Ja, jeg er egentlig det. Har hatt to skadesaker der det siste året. Den ene måtte jeg purre på flere ganger, men når oppgjøret først kom så var det mye bedre enn jeg forventet, og det ble utbetalt med en gang. I den andre saken så gikk alt veldig enkelt og kjapt, ingen problem i det hele tatt.

Men generelt så synes jeg de er litt dyre og med høye egenandeler.

Har if.

Anonymkode: 56651...f49

Gjensidige, og aller mest fornøyd med de. Rask og enkle skadeoppgjør. Gikk over til fremtind et par år da de ble 18.000 kr billigere i året (uten å ta hensyn til utbytte jeg får av gjensidige) men skadeoppgjør på hund var plagsomt. Tok tid og måtte purre, mens all skade-eller sykdomsoppgjør på hund ble gjort opp på samme dag i gjensidige. År 2 i fremtind gikk prisen så mye opp at det ikke lønte å være der uansett og gikk tilbake til gjensidige. Der skal jeg bli 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Vi har if. kjapp hjelp og oppgjør har kommet i rett tid så vi har sluppet å måtte hatt lange ventetider. 
 Verstingene er vel fremtind. De er kjent i bransjen for å være useriøse. Så vil tro du får bedre erfaring uansett hvem du velger. Men de på dekning og ikke minst egenandel. Der er det mange som får seg overraskelser. De ser kun på mnd kostnad. Så er egenandelen kjempe høy

Anonymkode: e15d4...3cc

Verstingen var vel tide forsikring, der snakker vi useriøst. Mistet konsesjonen til slutt, heldigvis. 

Anonymkode: 89a5e...ba5

Du får det du betaler for er min erfaring.

If f.eks er ganske dyr, men har super kundebehandling og raske oppgjør. Du må rett og slett betale litt ekstra for at de skal ha flere folk på jobb.

Vi har prøvd litt forskjellig oppigjennom, men kommer alltid tilbake til If.

Finn en dyktig selger det og få alle rabattene. De har gode rabatter for å samle flere forsikringer der, og de har samarbeidspartnere som gir deg gode rabatter. Vi meldte oss f.eks inn i AmCar, og fikk mye mer i rabatt enn det kostet å være medlem der. 

Anonymkode: 31ce3...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...