Gå til innhold

Levert enormt mye fint til gjenbruk i dag og ble møtt med sur mine

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 28.11.2024 den 23.51):

Anonym ...bce var på ingen måte nedlatende eller frekk. Det er helt utrolig at man må ta i hi med silkehansker for å bli oppfattet hyggelig her.  Man må kunne diskutere uten å bli beskyldt for å være nedlatende og frekk, all den tid man ikke er det.  Ingen er ute etter å ta hi, men du er tydeligvis ute etter å ta alle som er uenig med hi. 

Anonymkode: ef61d...23b

Snakk om å kverulere.. om det er autisme i bildet eller om du bare er slik? Vært morsomt om du hadde møtt hi ansikt til ansikt om du hadde svart d same 

Anonymkode: 0f874...69a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg svarte deg skikkelig, jeg har ikke dømt deg for noe som helst. Men det du og b54 drivver med derimot.

Anonymkode: 31132...bce

Der er vi uenige.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis at en ikke vil ha det, men de fleste har fra før. Spørsmålet var hvorfor man har to kjøkkenmaskiner, vel jeg har allerede en Ankarsrum, trenger derfor ikke Kenwood etter tante. Da leverer jeg den et slikt sted, så kanskje noen andre har glede av den. Dagens unge har heldigvis fått øynene opp for gjenbruk, det er strålende hvis serviset etter mormor kan stå på bordet hos noen nyetablerte eller flyktninger, i stedet for skapet mitt hvor jeg allerede har et fra tante. Det er fine varer som generasjonene før brukte hele bryllupsgaven eller voksenlivet på å samle til, men vi blir jo færre nedover i leddene her. 

Vi har flere steder hvor det kan leveres her, for meg er valget enkelt når de er så hyggelige og flinke hos sanitetsforeningen. Har en annen plass hvor det har vært et par ugreie situasjoner, da havner det ikke der, for å si det sånn. 

Anonymkode: 14349...cd6

Dette er noe jeg har tenkt litt på. Jeg tror bruktmarkedet begynner å forandre seg.

Da mine besteforeldre døde (for 30 år siden), hadde de åtte barnebarn. Alle vi var i etableringsfasen, og mange ville gjerne overta gammelt kjøkkenutstyr også videre. Mine foreldre døde for et par år siden, og de hadde bare tre barnebarn. (Min tante, som døde i fjor, hadde bare ett.) Disse barna var attpåtil ganske små, og kommer ikke til å flytte hjemmefra på mange år. Det er rett og slett mange færre som har brukt for tingene. Vi voksne har jo allerede alt vi trenger, både ting vi har kjøpt selv og de tingene vi arvet fra våre besteforeldre. 

Min familie er ikke spesiell, slik er det for svært mange. Dermed blir det rett og slett for mye på bruktmarkedet. 

De som tok i mot tingene fra TS burde naturligvis vært høflige og serviceinnstilte likevel. Hvis de ikke tror de klarer å få solgt tingene, må de kunne si nei takk på en hyggelig måte.

Anonymkode: 8458c...93f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Snakk om å kverulere.. om det er autisme i bildet eller om du bare er slik? Vært morsomt om du hadde møtt hi ansikt til ansikt om du hadde svart d same 

Noen ganger blir jeg helt overveldet over hvor dumme enkelte er. Du driter deg loddrett ut. Både du og hi. 

Anonymkode: beea9...555

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noen ganger blir jeg helt overveldet over hvor dumme enkelte er. Du driter deg loddrett ut. Både du og hi. 

Jeg driter meg ut? Forklar.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette er noe jeg har tenkt litt på. Jeg tror bruktmarkedet begynner å forandre seg.

Da mine besteforeldre døde (for 30 år siden), hadde de åtte barnebarn. Alle vi var i etableringsfasen, og mange ville gjerne overta gammelt kjøkkenutstyr også videre. Mine foreldre døde for et par år siden, og de hadde bare tre barnebarn. (Min tante, som døde i fjor, hadde bare ett.) Disse barna var attpåtil ganske små, og kommer ikke til å flytte hjemmefra på mange år. Det er rett og slett mange færre som har brukt for tingene. Vi voksne har jo allerede alt vi trenger, både ting vi har kjøpt selv og de tingene vi arvet fra våre besteforeldre. 

Min familie er ikke spesiell, slik er det for svært mange. Dermed blir det rett og slett for mye på bruktmarkedet. 

De som tok i mot tingene fra TS burde naturligvis vært høflige og serviceinnstilte likevel. Hvis de ikke tror de klarer å få solgt tingene, må de kunne si nei takk på en hyggelig måte.

Anonymkode: 8458c...93f

Skal folk bare kaste brukbare ting på dynga da? Det er jo det enkleste for den som ønsker å bli kvitt tingene, men man blit jo oppfordrer både til å levere til, og kjøpe, gjenbruk.

Anonymkode: 4696d...177

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skulle jeg møtt hi ansikt til ansikt? Jeg har ikke diskutert med hi. Men når jeg ser noen blir beskyldt for å være frekk og nedlatende, og det ikke stemmer,  da sier jeg ifra. Men det var altså ikke hi jeg sa ifra til. 

Anonymkode: ef61d...23b

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Skal folk bare kaste brukbare ting på dynga da? Det er jo det enkleste for den som ønsker å bli kvitt tingene, men man blit jo oppfordrer både til å levere til, og kjøpe, gjenbruk.

Helt enig med deg! jeg kaster selvfølgelig ikke. Jeg har levert mye spennende til gjenbruk. En skål jeg ikke lengre trenger selges nå for kr 350,- på gjenbruken. Må jo være bedre å levere enn å kaste! 

Skam til de som er uenige i det! 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, folk bør bruke tingene sine til de er ekte utslitt og handle brukt når de trenger noe. Vi bør slutte å kjøpe nye ting så lenge det finnes brukt å få tak i, eller det egentlig ikke er noe vi trenger. Det er fint å levere det man ikke trenger til gjennbruksbutikker, men det vi trenger er ikke folk som leverer masse dit når de kjøper nytt. Det vi trenger er folk som slutter å kjøpe nytt.

Anonymkode: 3b042...5b1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, folk bør bruke tingene sine til de er ekte utslitt og handle brukt når de trenger noe. Vi bør slutte å kjøpe nye ting så lenge det finnes brukt å få tak i, eller det egentlig ikke er noe vi trenger. Det er fint å levere det man ikke trenger til gjennbruksbutikker, men det vi trenger er ikke folk som leverer masse dit når de kjøper nytt. Det vi trenger er folk som slutter å kjøpe nytt.

Anonymkode: 3b042...5b1

Akkurat det er jeg helt enig med deg i.

Nummer 1: tror du folk som leter etter champagneglass som er samlerting går til en bruktbutikk? Og tror du de som handler i en bruktbutikk er opptatt av samlerglass?

Nummer to: hva tenker du folk som går på en bruktbutikk og handler leter etter? 

Anonymkode: efa7b...667

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nummer 1: tror du folk som leter etter champagneglass som er samlerting går til en bruktbutikk? Og tror du de som handler i en bruktbutikk er opptatt av samlerglass?

Nummer to: hva tenker du folk som går på en bruktbutikk og handler leter etter? 

Folk som samler på ting oppsøker absolutt bruktbutikker. Jeg trodde at forstillingen om at det bare var folk med dårlig råd som kjøpte ting brukt var død og begravet.

Jeg elsker å gå i bruktbutikker og jeg leter stort sett etter glass og porselen. Har blant annet kjøpt flotte Hadelandglass, Figgjo servise, PP kaffesett og emaljerte gryter og skåler. Jeg har råd til å kjøpe nytt, men syns det både er spennende og bærekraftig å kjøpe brukt. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Folk som samler på ting oppsøker absolutt bruktbutikker. Jeg trodde at forstillingen om at det bare var folk med dårlig råd som kjøpte ting brukt var død og begravet.

Jeg elsker å gå i bruktbutikker og jeg leter stort sett etter glass og porselen. Har blant annet kjøpt flotte Hadelandglass, Figgjo servise, PP kaffesett og emaljerte gryter og skåler. Jeg har råd til å kjøpe nytt, men syns det både er spennende og bærekraftig å kjøpe brukt. 

Jeg har jobbet som frivillig i bruktbutikk, og det er mange som bruker butikkene som «søppeltømming» av ting de ikke gidder å kaste. Spesielt de som tror at alle ønsker seg det de har. Det er ikke bare de med dårlig råd som oppsøker butikkene, men de fleste som kommer er folk som ikke har råd til å prioritere vinglass og kaffekanner i porselen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har jobbet som frivillig i bruktbutikk, og det er mange som bruker butikkene som «søppeltømming» av ting de ikke gidder å kaste. Spesielt de som tror at alle ønsker seg det de har. Det er ikke bare de med dårlig råd som oppsøker butikkene, men de fleste som kommer er folk som ikke har råd til å prioritere vinglass og kaffekanner i porselen. 

Det er selvsagt en uting at folk bruker både bruktbutikker og loppemarked til å kvitte seg med søppel, men min erfaring stemmer ikke med din mtp hvem som er gjennomsnittskunden på bruktbutikker. Har du gått gjennom Grünerløkka for eksempel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...