Gå til innhold

Levert enormt mye fint til gjenbruk i dag og ble møtt med sur mine

Anbefalte innlegg

Utakknemlige for ting jeg glatt kunne ha solgt på Finn. Leverte flotte vinglass, noen med gullkant, noen samlerglass til champagne, enkle vinglass og helt nye lyspærer. Først trodde de at lyspærene kun var emballasje og at det ikke var noe inni. Helt greit å se dårlig. Hadde en kaffekanne i porselen med gullmønster. Den ville de ikke ha. De ville heller ikke ha klær og jeg leverte inn dyre klær fra Mads Nørregård og de er kjempefine. Ble litt skuffet over at de ikke takket for det de fikk. Andre som har opplevd slik utakknemlighet? Så noen andre som leverte inn falmede plastikk blomster. Ingen kommer til å kjøpe det, de så helt fæle ut. De ble ikke nektet å innlevere. Jeg ville heller hatt en kaffekanne med gullskrift, selv om den hadde et kagget hjørne enn falske falmede blomster. Sukk.

Fortsetter under...

Nei, det har jeg aldri blitt møtt med. Jeg synes det er bra at de sier nei til ting de antageligvis vet at ikke vil selge, de vet det bedre enn meg. Men det er normal folkeskikk å takke for det som de tar i mot. Jeg tror faktisk at plastikkblomstene er lettere å selge enn dyre ting som du kom med.

Anonymkode: 31132...bce

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det har jeg aldri blitt møtt med. Jeg synes det er bra at de sier nei til ting de antageligvis vet at ikke vil selge, de vet det bedre enn meg. Men det er normal folkeskikk å takke for det som de tar i mot. Jeg tror faktisk at plastikkblomstene er lettere å selge enn dyre ting som du kom med.

Nei, nei, nei, de kan jo sette den prisen de vil på de dyre tingene jeg leverte. Falmede plastblomster: helt umulig å selge det.

Rhapsody in blue skrev (5 minutter siden):

Nei, nei, nei, de kan jo sette den prisen de vil på de dyre tingene jeg leverte. Falmede plastblomster: helt umulig å selge det.

Tydeligvis så er det ikke helt umulig.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tydeligvis så er det ikke helt umulig.

Hvorfor er det tydelig? De falmede blomstene er ikke i butikken, men på et lager. Jeg har sett de stå der i over en uke, mens mine varer allerede er i butikk og for salg.

Rhapsody in blue skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det tydelig? De falmede blomstene er ikke i butikken, men på et lager. Jeg har sett de stå der i over en uke, mens mine varer allerede er i butikk og for salg.

Skal si du har oversikt.....

Annonse

Vet ikke hvor du leverte varene dine. Men mange av de som jobber sånne steder, er utplassert av Nav. Vet og et sted så er det tidligere rusmisbruker som jobber helt gratis, mens de er i behandling. Så da er nok ikke alle like serviceinnstilt. 

Anonymkode: 949b1...bcc

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal de som jobber i butikken være takknemlige til deg for det du leverer inn?

Anonymkode: 4c845...88c

Hadde ikke folk levert inn hadde det heller ikke eksistert noe butikk! Selvfølgelig skal de takke for det de får inn gratis som de selger og får inntekt på. Normal folkeskikk det! Jeg jobber i barnehage og vi får levert melk hver uke. Bilen som kommer med melka er lastebilsjåfør og har ingenting med rema 1000 å gjøre, og har kun i oppgave å levere melka. Vi er alltid hyggelig og sier hei, og takker for leveringen, selv om det er jobben hans å dumpe den melka hos oss. Folkeskikk er normalt for normale mennekser 

Anonymkode: 0f874...69a

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Vet ikke hvor du leverte varene dine. Men mange av de som jobber sånne steder, er utplassert av Nav. Vet og et sted så er det tidligere rusmisbruker som jobber helt gratis, mens de er i behandling. Så da er nok ikke alle like serviceinnstilt. 

Anonymkode: 949b1...bcc

Det der er noen triste fordommer.

Har levert mange sekker med div. til Fretex i årenes løp, og de ansatte der ser meg alltid i øynene, smiler og takker. Og det helt uavhengig av hva og hvor mye jeg har levert. Dette er i Bergen. 

Anonymkode: 5bd39...22b

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skal de som jobber i butikken være takknemlige til deg for det du leverer inn?

Hvor har du lært folkeskikk? Det er normalt å takke når noen gir deg noe gratis. 

Anonymkode: 5bd39...22b

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Kanskje fordi om ikke noen leverer inn noe til dem, så har de ikke lenger noen jobb å gå til? De jobber i et service-yrke der smil og høflighet er påkrevd. 

Rhapsody in blue skrev (15 timer siden):

Utakknemlige for ting jeg glatt kunne ha solgt på Finn. Leverte flotte vinglass, noen med gullkant, noen samlerglass til champagne, enkle vinglass og helt nye lyspærer. Først trodde de at lyspærene kun var emballasje og at det ikke var noe inni. Helt greit å se dårlig. Hadde en kaffekanne i porselen med gullmønster. Den ville de ikke ha. De ville heller ikke ha klær og jeg leverte inn dyre klær fra Mads Nørregård og de er kjempefine. Ble litt skuffet over at de ikke takket for det de fikk. Andre som har opplevd slik utakknemlighet? Så noen andre som leverte inn falmede plastikk blomster. Ingen kommer til å kjøpe det, de så helt fæle ut. De ble ikke nektet å innlevere. Jeg ville heller hatt en kaffekanne med gullskrift, selv om den hadde et kagget hjørne enn falske falmede blomster. Sukk.

Joda, normal høflighet kan man forvente. Men at de skal være så overstrømmende takknemlig for at du gratis kvitter deg med ting du ikke vil ha lenger?

det er utrolig mye søppel og dritt som leveres til gjenvinning. Mange ser på det som en enkel måte å kvitte seg med eget søppel på framfor å måtte sortere og eventuelt betale for restavfall. 

Anonymkode: 66e12...604

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Joda, normal høflighet kan man forvente. Men at de skal være så overstrømmende takknemlig for at du gratis kvitter deg med ting du ikke vil ha lenger?

det er utrolig mye søppel og dritt som leveres til gjenvinning. Mange ser på det som en enkel måte å kvitte seg med eget søppel på framfor å måtte sortere og eventuelt betale for restavfall. 

Men nå var det vel ikke søppel hi valgte å gi bort til butikken, var det vel? Og det er vel heller ikke noe som tyder på at hun forventer «overstrømmende takknemlighet»? Det hun FAKTISK reagerer på er å bli møtt med sure miner når hun leverer fra seg ting til gjenbruk. Når man jobber på en gjenbruksbutikk så kan man liksom ikke være så picky. Det minste man kan forvente er normal høflighet.

Anonymkode: 4696d...177

Selvfølgelig må de tre første som svarer ta hi. Alltid. 
Enig med deg hi. Jeg hadde blitt skuffet over oppførselen selv.

Anonymkode: 3192f...b54

Hvor tok jeg hi?

Rhapsody in blue skrev (19 timer siden):

Hjelper ikke med lav pris hvis ingen vil ha det... 

Anonymkode: 7fa8f...355

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men nå var det vel ikke søppel hi valgte å gi bort til butikken, var det vel? Og det er vel heller ikke noe som tyder på at hun forventer «overstrømmende takknemlighet»? Det hun FAKTISK reagerer på er å bli møtt med sure miner når hun leverer fra seg ting til gjenbruk. Når man jobber på en gjenbruksbutikk så kan man liksom ikke være så picky. Det minste man kan forvente er normal høflighet.

Hvordan vet du det? 

hvor enkelt er det egentlig å få solgt enkle vi glass eller en kaffekanne av porselen? Mulig dersom det er samleobjekter/retro men ellers er det ganske vanskelig å selge - iallfall er det erfaringen her. Klær ville du ikke ta imot- mener du at de likevel skulle tatt i mot fordi det er merkeklær som antagelig er kjøpt dyrt?

Hvis alt dette var så innmari enkelt å selge, så kunne jo HI lagt det ut på Finn da. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du det? 

hvor enkelt er det egentlig å få solgt enkle vi glass eller en kaffekanne av porselen? Mulig dersom det er samleobjekter/retro men ellers er det ganske vanskelig å selge - iallfall er det erfaringen her. Klær ville du ikke ta imot- mener du at de likevel skulle tatt i mot fordi det er merkeklær som antagelig er kjøpt dyrt?

Hvis alt dette var så innmari enkelt å selge, så kunne jo HI lagt det ut på Finn da. 

Fordi glass og nye lyspærer ikke er søppel…?

Ærlig talt, har du vært i en gjenbruksbutikk før? Vet du hvordan de fungerer? Hele deres eksistens avhenger jo av at folk leverer ting til dem. Greit at de takker nei til ting, men de kan da gjøre det på en hyggelig måte, og ikke innbille seg at de er i posisjon til å være kresne. «Vi heier på miljø og gjenbruk» lar seg ikke kombinere med «vi tar bare imot veldig fine ting som er enkle å omsette.

Jo, hi kunne solgt det på Finn, men hun valgte heller å gi det bort gratis. Hvilket var hele poenget hennes.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Forventer hi overstrømmende takknemlighet? Jeg syns hun etterspør vanlig høflighet. Hun spesifiserer også at det var fine ting, så hvorfor du trekker inn folk som gir søppel skjønner jeg ikke helt. 

Anonymkode: beea9...555

Forventer hi overstrømmende takknemlighet? Jeg syns hun etterspør vanlig høflighet. Hun spesifiserer også at det var fine ting, så hvorfor du trekker inn folk som gir søppel skjønner jeg ikke helt. 

Anonymkode: beea9...555

Det kan godt hende det hi leverte var fine ting, men ofte vurderer folk sine egne ting mye høyere enn alt annet.

Anonymkode: 3b042...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...