Gå til innhold

Er det noe håp for oliventreet mitt, som jeg tok inn fra verandaen før det ble kaldt?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et oliventre ute på verandaen hele sommeren. Det har vokst seg til en del i løpet av sesongen. Så tok jeg det inn i starten av oktober, slik at det ikke skulle bli utsatt for frost. Nå har nesten alle bladene falt av. Er det normalt, og vil det komme seg igjen til våren tror dere? 

Anonymkode: 60412...469

Fortsetter under...

Kira skrev (4 minutter siden):

Helt normalt, mine ser nesten døde ut på høsten. Jeg oppbevarer dem i en kald kjeller gjennom vinteren, og til tross for at de ser ødelagte ut blir de grønne og fine hver vår.

Godt å høre!

Annonse

Om du klarer å ta livet av det så gi meg oppskriften....har et oliventre foran balkongen i Tyrkia jeg skulle blitt kvitt 😂

Det er ganske hardføre trær så ville ikke bekymret meg. 

Anonymkode: d4fc6...1a3

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Om du klarer å ta livet av det så gi meg oppskriften....har et oliventre foran balkongen i Tyrkia jeg skulle blitt kvitt 😂

Det er ganske hardføre trær så ville ikke bekymret meg. 

Anonymkode: d4fc6...1a3

Hehe høres bra ut. 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ok. Da håper jeg det kommer seg. Har ikke noe annet sted som er frostfritt enn inne i huset, og der er det jo varmt. 

Da ville jeg satt det så kjølig som mulig, i en kald yttergang eller et kaldt soverom. Treet skal gå i dvale på vinteren, det blir for varmt og tørt med stuetemperatur. 

Anonymkode: 1e082...309

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Da ville jeg satt det så kjølig som mulig, i en kald yttergang eller et kaldt soverom. Treet skal gå i dvale på vinteren, det blir for varmt og tørt med stuetemperatur. 

Anonymkode: 1e082...309

Hmmm. Kanskje sette det på soverommet? Der er det kjøligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...