Gå til innhold

Kan man bruke databriller sammen med linser for nærsynthet?

Anbefalte innlegg

Jeg er nærsynt og bruker linser daglig, hele dagen. Ser ikke verden uten linser.

Jeg merker imidlertid at jeg ser uklart på pc. Tektsten blir liksom blurry og vanskelig å lese. 

Hadde databriller hjulpet noe? Og kan de brukes oppå linsene? Det fungerer ikke om jeg må ta av og på linser hele tiden på kontoret for å bruke databrillene når jeg skal skrive på pc, og jeg vil helst unngå å måtte gå rundt med briller hele tiden, når jeg ikke bruker pc. 

Erfari ger?

Anonymkode: 33fe9...9db

Fortsetter under...

Jeg har også linser fordi jeg er nærsynt. 

Bruker lesebriller når jeg bruker pc, holder på med håndarbeid osv. Ser ikke en dritt uten!! 🤣

Sånn er det visst å bli eldre.... 😉

Anonymkode: 6235a...ffd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også linser fordi jeg er nærsynt. 

Bruker lesebriller når jeg bruker pc, holder på med håndarbeid osv. Ser ikke en dritt uten!! 🤣

Sånn er det visst å bli eldre.... 😉

Anonymkode: 6235a...ffd

Jeg har prøvd lesebriller for langsynthet, men det hjelper ikke. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Takk, da tenker jeg jeg bestiller en time. 

Jeg diskuterte akkurat det samme med optikeren da jeg var på linsekontroll. Jeg merker antydning til alderssyn selv, og spurte hvilke alternativer jeg har. 

Hun sa at enten kan jeg bruke linser hele tiden, og briller oppå ved behov, eller så kan jeg få linser hvor det ene øyet brukes til å se godt det som er nært, og det andre det som er langt unna. Du kan jo diskutere begge løsninger med optikeren☺️

Anonymkode: c6b91...941

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg diskuterte akkurat det samme med optikeren da jeg var på linsekontroll. Jeg merker antydning til alderssyn selv, og spurte hvilke alternativer jeg har. 

Hun sa at enten kan jeg bruke linser hele tiden, og briller oppå ved behov, eller så kan jeg få linser hvor det ene øyet brukes til å se godt det som er nært, og det andre det som er langt unna. Du kan jo diskutere begge løsninger med optikeren☺️

Anonymkode: c6b91...941

Takk for info!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...