Anonym bruker Skrevet 27. november #1 Del Skrevet 27. november Noen her som har søkt gjennom NAV? Her gikk vi inn i en privat avtale for flere år siden og den er ikke blitt øket. Samværet har også gått vekk da barna ( ungdommene) ikke ønsker mer samvær. De har ikke hatt samvær de siste 2-3 årene. Har ikke endret på avtalen hos mekler men ønsker å gå gjennom nav med økning av bidrag, da jeg er uføre og han betaler alt for lite i forhold til det han skal gjøre. Har sendt han en mld om ønske av å øke barnebidraget men her velger han rett og slett ikke svare tilbake. men så kommer spørsmålet.. må jeg få endret samværs avtalen før jeg søker på barnebidrag gjennom Nav? Hva viss han ikke ønsker å endre på den med tanke at han må betale mer? Barna er 17 og 13 Anonymkode: fd498...1f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451138-barnebidrag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november #2 Del Skrevet 27. november Egentlig må samværsavtalen endres først. Men barna er såpass store at det kan hende nav godtar det om barna bekrefter? Jeg har bare vært borti dette med mindre barn hvor far hevdet til nav at han hadde barna som tidligere samværsavtalen sa. Og da var det ikke lett å få det gjennom, tror faktisk ikke mor har fått det gjennom enda. Du burde ringe nav og høre hva de krever. Du kan sikkert søke på bakgrunn at du har barna 100%, men da tror jeg du er avhengig av at far bekrefter dette ovenfor nav. Anonymkode: 794f9...4da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451138-barnebidrag/#findComment-150160152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november #3 Del Skrevet 27. november Anonym bruker skrev (5 timer siden): Noen her som har søkt gjennom NAV? Her gikk vi inn i en privat avtale for flere år siden og den er ikke blitt øket. Samværet har også gått vekk da barna ( ungdommene) ikke ønsker mer samvær. De har ikke hatt samvær de siste 2-3 årene. Har ikke endret på avtalen hos mekler men ønsker å gå gjennom nav med økning av bidrag, da jeg er uføre og han betaler alt for lite i forhold til det han skal gjøre. Har sendt han en mld om ønske av å øke barnebidraget men her velger han rett og slett ikke svare tilbake. men så kommer spørsmålet.. må jeg få endret samværs avtalen før jeg søker på barnebidrag gjennom Nav? Hva viss han ikke ønsker å endre på den med tanke at han må betale mer? Barna er 17 og 13 Anonymkode: fd498...1f5 Du trenger ikke en samværsavtale. NAV beregner barnebidrag etter faktiske forhold, det tar litt mer tid enn hvis du sender en samværsavtale, men samværsavtale er ikke et must. Det er ikke nødvendig at du og far er enige om samværet. Du burde ha gjort det for lenge siden. Du får etterbetalt kun fra søknadstidspunktet. Anonymkode: bc3db...882 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451138-barnebidrag/#findComment-150160161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå