Gå til innhold

Hva tenker dere om Askepott-eventyret?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Askepott viderefører urealistiske og skadelige skjønnhetsidealer og antyder at en kvinnes lykke er avhengig av en mann, hvor det i tillegg er skjevt maktforhold.

Forstår godt at moderne feminister nekter barna sine å se på sånt.

Anonymkode: d5903...361

Jeg kjenner mange feminister, men ingen som nekter barna sine å se på Tre nøtter til Askepott. 

Du er så karikert at du nok egentlig er et lite nettroll som forsøker å latterliggjøre feminisme. 

Fortsetter under...

the amazing spidermamma skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner mange feminister, men ingen som nekter barna sine å se på Tre nøtter til Askepott. 

Du er så karikert at du nok egentlig er et lite nettroll som forsøker å latterliggjøre feminisme. 

Tre nøtter til krenketrollet som julekalender! 

the amazing spidermamma skrev (På 27.11.2024 den 23.08):

Så slem du er!

Det er ikke meg, men HI som skriver at: "Eventyret lærer små jenter å være underdanige og passive heller enn frempå, aktive og ta sin plass. Jeg begynner å bli rimelig irritert når jeg hører eventyret!"

Et enkelt Google søk viser at det er svært mange feminister som føler det på samme måten, noe jeg har gitt flere eksempler på.

Selv synes jeg det kommer så mye sprøtt ut av feminismen at jeg har vanskelig for å se at noen vil assosiere seg med det.

Men likestilling er bra og jeg ser poenget med at man ikke skal kysse noen som sover, da det er en seksuell handling uten samtykke.

Anonymkode: d5903...361

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...