Anonym bruker Skrevet 24. november #1 Del Skrevet 24. november Nå er jeg og min sambo de første som har eget hus mens de andre bor eller leier hos foreldre enda. Vi har invitert oftest til fest eller der vi møtes ut for å spise sammen. Vi er en gruppe med 6 stk til sammen. Nå hadde ene kompis så lyst til at meg og sambo kunne invitere dem hjem til pinnekjøtt bare fordi meg og sambo pleier og unne 1 gang noe ekstra godt gjennom desember som er pinnekjøtt, for meg å sambo. Det er dyrt å tidskrevende. Men for bare oss 2 holder en pakke. Men det hadde sikkert fort blitt pinnekjøtt til 2000 kr, om vi skulle hatt flere og hvor skulle jeg lagt å vannet og kokt så mange pinnekjøtt fordi vi har ikke så store gryter.. så hele tingen er jo bare et stort nei fra oss. Jeg sa jo rett ut til han at det blir for dyrt. «men hva om alle spleiser?» er spørsmålet jeg liker ikke tanken på å presse andre til å betale når det kan bli dyrt for dem også og iallfall for meg og sambo. Er dette frekt? Jeg kunne aldri ha stilt andre slikt spørsmål eller om de kunne lagt tidskrevende mat bare fordi jeg vil ha Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #2 Del Skrevet 24. november Om man vil ha pinnekjøtt kan man invitere hos seg selv. Er min tanke, ikke belemre andres økonomi Anonymkode: c7086...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #3 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nå er jeg og min sambo de første som har eget hus mens de andre bor eller leier hos foreldre enda. Vi har invitert oftest til fest eller der vi møtes ut for å spise sammen. Vi er en gruppe med 6 stk til sammen. Nå hadde ene kompis så lyst til at meg og sambo kunne invitere dem hjem til pinnekjøtt bare fordi meg og sambo pleier og unne 1 gang noe ekstra godt gjennom desember som er pinnekjøtt, for meg å sambo. Det er dyrt å tidskrevende. Men for bare oss 2 holder en pakke. Men det hadde sikkert fort blitt pinnekjøtt til 2000 kr, om vi skulle hatt flere og hvor skulle jeg lagt å vannet og kokt så mange pinnekjøtt fordi vi har ikke så store gryter.. så hele tingen er jo bare et stort nei fra oss. Jeg sa jo rett ut til han at det blir for dyrt. «men hva om alle spleiser?» er spørsmålet jeg liker ikke tanken på å presse andre til å betale når det kan bli dyrt for dem også og iallfall for meg og sambo. Er dette frekt? Jeg kunne aldri ha stilt andre slikt spørsmål eller om de kunne lagt tidskrevende mat bare fordi jeg vil ha Anonymkode: 020d7...7e3 «Meg å sambo»? Hvor gammel er du? Samboeren min og jeg. Anonymkode: 686f0...086 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #4 Del Skrevet 24. november Er man en gjeng med venner så må det jo være lov å lufte spørsmålet? Litt rart om man forventer at vertskapet skal betale, men det er vel ikke sikkert at han tenkte det. Dere er de eneste med mulighet til å ha selskapet, så det er jo naturlig at dere har det hos dere om man ønsker en felles middag? Har dere ikke stor nok panne, kan jo noen av de andre dampe hjemme hos seg selv å ta med? Da vi var studenter hendte det vi spiste sammen hjemme hos noen. Restaurant hadde vi ikke råd til/ønsket ikke å prioritere med en studentøkonomi. Ettersom man er venner kunne man gjerne foreslå at de som hadde bosted som egnet seg best var vertskap. Og ettersom man var venner tålte man også å høre at det ikke passet. Passet det, så bidro de fleste med å lage maten. Noen hadde laget noe hjemme og tok med, mens andre tok med ingredienser og kom tidligere. Så lagde man mat sammen på kjøkkenet til vertsskapet. Alle som var med spleiset på maten. Jeg synes en del innlegg her inne er litt pussig. Der trekker man frem problemstillinger som om man snakker om fjerne bekjente og ikke nære venner. Med nære venner er det vanlig med tillitt til å komme med tanker og ideer og til å kunne svare ærlig på dette om det ikke passer. Anonymkode: 6d2b5...ae9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #5 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er man en gjeng med venner så må det jo være lov å lufte spørsmålet? Litt rart om man forventer at vertskapet skal betale, men det er vel ikke sikkert at han tenkte det. Dere er de eneste med mulighet til å ha selskapet, så det er jo naturlig at dere har det hos dere om man ønsker en felles middag? Har dere ikke stor nok panne, kan jo noen av de andre dampe hjemme hos seg selv å ta med? Da vi var studenter hendte det vi spiste sammen hjemme hos noen. Restaurant hadde vi ikke råd til/ønsket ikke å prioritere med en studentøkonomi. Ettersom man er venner kunne man gjerne foreslå at de som hadde bosted som egnet seg best var vertskap. Og ettersom man var venner tålte man også å høre at det ikke passet. Passet det, så bidro de fleste med å lage maten. Noen hadde laget noe hjemme og tok med, mens andre tok med ingredienser og kom tidligere. Så lagde man mat sammen på kjøkkenet til vertsskapet. Alle som var med spleiset på maten. Jeg synes en del innlegg her inne er litt pussig. Der trekker man frem problemstillinger som om man snakker om fjerne bekjente og ikke nære venner. Med nære venner er det vanlig med tillitt til å komme med tanker og ideer og til å kunne svare ærlig på dette om det ikke passer. Anonymkode: 6d2b5...ae9 Jeg sa det ikke passet på grunn av råd. Men kunne heller møtes ute å spise noe godt. Vi har aldri blitt invitert på middag hos noen av de andre utenom 1 år siden da det var grill fest (alle tar medbrakt mat selv). Litt kjekkere når man kommer med ideer som ikke koster mye. Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #6 Del Skrevet 24. november Jeg som sikkert er generasjonen over deg tenker at pinnekjøtt er en veldig enkel middag å invitere mange på, kjøttet lager seg selv og man trenger bare koke poteter og lage kålrotstappe. Når jeg tenker tilbake til fattige studentår var "kurvfest" eller spleiselag helt vanlig. Vi samlet oss gjerne hos de som hadde best plass også spleiset vi på maten. Skjønner jo at dere som er de første som flytter i hus og har størst plass ikke alltid kan spandere, særlig ikke når dere tydeligvis er veldig unge enda og ikke har allverdens god råd, men å spleise på maten må da være helt innenfor? Dere er selvfølgelig ikke pliktig å være vertskap, men jeg synes det høres ut som en hyggelig tradisjon å starte også jeg da, at vennegjengen samles til pinnekjøttmiddag i desember? Etterhvert som flere får egen bolig kan dere jo rullere på hvor dere er, men nå blir det hos dere, og dere spleiser på maten. Om dere er tre par som alle kjøper en pakke hver med pinnekjøtt har dere mat i massevis til 6 personer. Dere bruker egen gryte, pluss at minst et par til kommer dagen før med en gryter dere kan låne. Om dere setter en eller to gryter på kok spiller da ingen rolle for mengden jobb. Så kan han som tok iniativet komme med en stor gryte kålrotstappe og siste paret med en gryte ferdigkokte poteter. Dere dekker bordet og vips har dere et koselig julebord med venner uten at dere har blitt ruinert.... Anonymkode: 431fb...d6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #7 Del Skrevet 24. november Pinnekjøtt koster maximalt kr 500,- per kilo. Dere vil trenge 1,5 kilo, så max kr 750,-. Dere kan jo bare be om spleis om dette er for mye? Anonymkode: 905a4...366 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #8 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg som sikkert er generasjonen over deg tenker at pinnekjøtt er en veldig enkel middag å invitere mange på, kjøttet lager seg selv og man trenger bare koke poteter og lage kålrotstappe. Når jeg tenker tilbake til fattige studentår var "kurvfest" eller spleiselag helt vanlig. Vi samlet oss gjerne hos de som hadde best plass også spleiset vi på maten. Skjønner jo at dere som er de første som flytter i hus og har størst plass ikke alltid kan spandere, særlig ikke når dere tydeligvis er veldig unge enda og ikke har allverdens god råd, men å spleise på maten må da være helt innenfor? Dere er selvfølgelig ikke pliktig å være vertskap, men jeg synes det høres ut som en hyggelig tradisjon å starte også jeg da, at vennegjengen samles til pinnekjøttmiddag i desember? Etterhvert som flere får egen bolig kan dere jo rullere på hvor dere er, men nå blir det hos dere, og dere spleiser på maten. Om dere er tre par som alle kjøper en pakke hver med pinnekjøtt har dere mat i massevis til 6 personer. Dere bruker egen gryte, pluss at minst et par til kommer dagen før med en gryter dere kan låne. Om dere setter en eller to gryter på kok spiller da ingen rolle for mengden jobb. Så kan han som tok iniativet komme med en stor gryte kålrotstappe og siste paret med en gryte ferdigkokte poteter. Dere dekker bordet og vips har dere et koselig julebord med venner uten at dere har blitt ruinert.... Anonymkode: 431fb...d6e Tingen er at det er bare vi som er et par. De 4 andre er single. Ja det høres ut koselig ut helt til det blir tatt som en selvfølge vert år. «Pinnekjøtt hos kari og per i år og!» noe annet hadde vert om vi hadde tatt initiativ til dette selv men grunn til vi ikke gjør det, fordi det blir forventet kanskje vert år. hvem vet å vipse senere en gang eller at folk vil bare komme til dekket bord og ferdig mat uten å bidra på noe. For meg er det vert mer normalt at de som hinter er de som inviterer fordi de har så lyst på slikt. Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Pinnekjøtt koster maximalt kr 500,- per kilo. Dere vil trenge 1,5 kilo, så max kr 750,-. Dere kan jo bare be om spleis om dette er for mye? Anonymkode: 905a4...366 Ikke vet jeg men denne kompisen kan fint spise en hel pakke for seg selv vis han bare vil Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #9 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Pinnekjøtt koster maximalt kr 500,- per kilo. Dere vil trenge 1,5 kilo, så max kr 750,-. Dere kan jo bare be om spleis om dette er for mye? Anonymkode: 905a4...366 Pinnekjøtt betegner man en halvkilo til hver av siden det er så mye svinn, så 6 personer må ha 3 kg pinnekjøtt. Anonymkode: 431fb...d6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #10 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Tingen er at det er bare vi som er et par. De 4 andre er single. Ja det høres ut koselig ut helt til det blir tatt som en selvfølge vert år. «Pinnekjøtt hos kari og per i år og!» noe annet hadde vert om vi hadde tatt initiativ til dette selv men grunn til vi ikke gjør det, fordi det blir forventet kanskje vert år. hvem vet å vipse senere en gang eller at folk vil bare komme til dekket bord og ferdig mat uten å bidra på noe. For meg er det vert mer normalt at de som hinter er de som inviterer fordi de har så lyst på slikt. Ikke vet jeg men denne kompisen kan fint spise en hel pakke for seg selv vis han bare vil Anonymkode: 020d7...7e3 Men da dropper dere det, ikke verre enn det. Ønsker dere ikke en tradisjon som pinnekjøttvertskap så lar dere være. Og når det kommer til spleising, så må selvfølgelig pengene komme før man handler, ikke etter... Anonymkode: 431fb...d6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #11 Del Skrevet 24. november Ja! Altså. O me God. Spør han om vippsen hans er klar for en liten økt. Anonymkode: e3fbd...edf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #12 Del Skrevet 24. november Kan du ikke bare si at dere godt kan ha det hos dere men at folk da må bidra litt økonomisk. Så om de vippser 300-400kr hver i forkant og tar med egen drikke? Ikke verre enn det. Det blir som regel dyrere å gå ut og spise. Et råd: gjør det og lag det til en årlig tradisjon. Det er veldig lett å miste kontakt med folk når man blir eldre om man ikke gjør en innsats. Anonymkode: 66529...c16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #13 Del Skrevet 24. november Tenk så kjekt å ha mulighet for å kunne invitere venner på pinnekjøtt og diverse! Dersom det er viktig for deg, be om Vipps på forhånd iht hva det koster! Hvis du ikke vil ha besøk, så sier du det bare! Selv har jeg hatt alle ungdommer i hus! De finner sikkert annet sted å være! Anonymkode: 905a4...366 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #14 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kan du ikke bare si at dere godt kan ha det hos dere men at folk da må bidra litt økonomisk. Så om de vippser 300-400kr hver i forkant og tar med egen drikke? Ikke verre enn det. Det blir som regel dyrere å gå ut og spise. Et råd: gjør det og lag det til en årlig tradisjon. Det er veldig lett å miste kontakt med folk når man blir eldre om man ikke gjør en innsats. Anonymkode: 66529...c16 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tenk så kjekt å ha mulighet for å kunne invitere venner på pinnekjøtt og diverse! Dersom det er viktig for deg, be om Vipps på forhånd iht hva det koster! Hvis du ikke vil ha besøk, så sier du det bare! Selv har jeg hatt alle ungdommer i hus! De finner sikkert annet sted å være! Anonymkode: 905a4...366 Det er jo ikke plikt å invitere andre hjem til pinnekjøtt middag? Vil ts sin kompis ha pinnekjøtt middag så får jo han invitere hjem til seg selv. Ikke forvente at andre skal ta regningen for noe han selv har lyst til! Jeg hadde hvert fall ikke likt om en venn skulle mast seg til og invitert seg selv hit. Anonymkode: c7086...976 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #15 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tingen er at det er bare vi som er et par. De 4 andre er single. Ja det høres ut koselig ut helt til det blir tatt som en selvfølge vert år. «Pinnekjøtt hos kari og per i år og!» noe annet hadde vert om vi hadde tatt initiativ til dette selv men grunn til vi ikke gjør det, fordi det blir forventet kanskje vert år. hvem vet å vipse senere en gang eller at folk vil bare komme til dekket bord og ferdig mat uten å bidra på noe. For meg er det vert mer normalt at de som hinter er de som inviterer fordi de har så lyst på slikt. Ikke vet jeg men denne kompisen kan fint spise en hel pakke for seg selv vis han bare vil Anonymkode: 020d7...7e3 Det var du å sambo, altså? Veldig rart å ikke ville ha en hyggelig kveld fordi det kanskje kan bli en tradisjon. Å si ja i år betyr ikke at dere må være vertskap neste år også. Vennene deres kommer vel også snart til å få sitt eget og da kan dere ha en hyggelig tradisjon med gode venner. Spleisefest er helt innafor når man er ung og nyetablerte. Anonymkode: 5683f...90c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #16 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var du å sambo, altså? Veldig rart å ikke ville ha en hyggelig kveld fordi det kanskje kan bli en tradisjon. Å si ja i år betyr ikke at dere må være vertskap neste år også. Vennene deres kommer vel også snart til å få sitt eget og da kan dere ha en hyggelig tradisjon med gode venner. Spleisefest er helt innafor når man er ung og nyetablerte. Anonymkode: 5683f...90c Ja ikke veldig hyggelig for lommeboka våres🥲 tiden vi minst ønsker å bruke masse penger da gaver og slikt skal kjøpes. (for å legge til sides) så var dette bare han sitt ønske ide, jeg vet jo at noen av de andre ikke har økonomien til å være med på slik spleisefest, så de sa ikke særlig noe til dette. Kanskje fordi de skjønner at det er dyrt og tidskrevende noe venninnen min var enig med som er i gruppa, og kom med andre gode forslag som ikke tar knekken på økonomien våres. Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #17 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja ikke veldig hyggelig for lommeboka våres🥲 tiden vi minst ønsker å bruke masse penger da gaver og slikt skal kjøpes. (for å legge til sides) så var dette bare han sitt ønske ide, jeg vet jo at noen av de andre ikke har økonomien til å være med på slik spleisefest, så de sa ikke særlig noe til dette. Kanskje fordi de skjønner at det er dyrt og tidskrevende noe venninnen min var enig med som er i gruppa, og kom med andre gode forslag som ikke tar knekken på økonomien våres. Anonymkode: 020d7...7e3 Det er da en real sak å ta opp et slikt spørsmål med vennene sine. Om man spleiser så vil en slik middag komme på rundt 250 kr pr stk, det er ikke mer enn en en meny på McDonalds. Og stor gryte kunne dere vel lånt av noen voksne. Men det er også innafor å svare nei, det er jo bare et spørsmål. Jeg syns du styrer fælt og er lite raus med vennene dine. Anonymkode: 5683f...90c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #18 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er da en real sak å ta opp et slikt spørsmål med vennene sine. Om man spleiser så vil en slik middag komme på rundt 250 kr pr stk, det er ikke mer enn en en meny på McDonalds. Og stor gryte kunne dere vel lånt av noen voksne. Men det er også innafor å svare nei, det er jo bare et spørsmål. Jeg syns du styrer fælt og er lite raus med vennene dine. Anonymkode: 5683f...90c Ikke alle liker å varte opp okei? Lite raus? Vi er de som har hatt fester her hos oss fordi ingen har mulighet til det, inkludert nyttårsfest/vorsj. Du får jo det til å høres ut som en plikt. Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #19 Del Skrevet 25. november Det synes jeg egentlig det er rart at du reagerer på når det er snakk om venner. Du avslo med argument om økonomi, men det er jo virkelig ikke et problem om dere spleiser. Det er så mange ting med å ha et vennelag hjemme som er mye mer sosialt og hyggelig enn det å spise ute, jeg forstår godt at din kompis ønsker å starte en tradisjon på det. Og jeg synes du er rar som stritter imot. Anonymkode: 3adf0...593 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #20 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det synes jeg egentlig det er rart at du reagerer på når det er snakk om venner. Du avslo med argument om økonomi, men det er jo virkelig ikke et problem om dere spleiser. Det er så mange ting med å ha et vennelag hjemme som er mye mer sosialt og hyggelig enn det å spise ute, jeg forstår godt at din kompis ønsker å starte en tradisjon på det. Og jeg synes du er rar som stritter imot. Anonymkode: 3adf0...593 Men hvorfor skal vi varte opp og styre med det? Hvorfor skal vi ha ansvar for slik tradisjon som noen andre ønsker men ikke vi ha det selv hos seg? Synes at de som spør kan ha eller starte denne tradisjonen selv en å pålegge andre til å gjøre det. Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #21 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men hvorfor skal vi varte opp og styre med det? Hvorfor skal vi ha ansvar for slik tradisjon som noen andre ønsker men ikke vi ha det selv hos seg? Synes at de som spør kan ha eller starte denne tradisjonen selv en å pålegge andre til å gjøre det. Anonymkode: 020d7...7e3 For som du selv sier; dere er de eneste med egen leilighet/eget hus. De andre bor fortsatt hjemme. Hadde det vært meg, hadde jeg vært vertskap i de årene de trengs før de andre får plass hos seg. Tenk, jeg har juleverksted for barna i familien hvert år. Fordi jeg er den eneste som ikke får kløe av glitter og søl. Kusina mi står for julelunsj 1.juledag hvert år. De har størst plass, så alle kan samles. Alle tar med mat, så de får ikke en økonomisk belastning. I vennskapelige relasjoner strekker man seg gjerne litt lenger for å få til ting. Anonymkode: befce...0a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #22 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (16 minutter siden): For som du selv sier; dere er de eneste med egen leilighet/eget hus. De andre bor fortsatt hjemme. Hadde det vært meg, hadde jeg vært vertskap i de årene de trengs før de andre får plass hos seg. Tenk, jeg har juleverksted for barna i familien hvert år. Fordi jeg er den eneste som ikke får kløe av glitter og søl. Kusina mi står for julelunsj 1.juledag hvert år. De har størst plass, så alle kan samles. Alle tar med mat, så de får ikke en økonomisk belastning. I vennskapelige relasjoner strekker man seg gjerne litt lenger for å få til ting. Anonymkode: befce...0a0 Ja og som eneste med egen leilighet har det holdt med fester for oss. Mye rydding der og. Men nå sier du feks at dere har dem hjemme for juleverksted og dem har dere hjemme for julelunsj er helt annet. Det er ikke slikt her. Men jeg står for mitt at det er verten i huset som skal invitere ikke gjester invitere seg selv og planlegge dyre middager hos andre. Det er jo alltid koseligere å dra å spise hos andre der man kommer til dekket bord uten å ha bidratt med noe. Eller de som ikke kan vipse i forkant. Men selv synes jeg det er tidskrevende, en grunn til vi heller har fester her Anonymkode: 020d7...7e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #23 Del Skrevet 25. november Men da er det jo bare å si nei, er ikke verre. Anonymkode: 905a4...366 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #24 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men da er det jo bare å si nei, er ikke verre. Anonymkode: 905a4...366 Da sier du nei din sei 🫣 Anonymkode: e3fbd...edf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 25. november #25 Del Skrevet 25. november Hva er egentlig problemet her? En venn av deg foreslår å møtes til middag, ditt argument er at det er for dyrt og da foreslår han at dere kan spleise. Om du inviterer på disse premissene så presser du jo ingen til noen ting. Men det er helt klart innafor å si nei uansett grunn, men å bli så fortørnet syns jeg er veldig rart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451094-hvorfor-er-det-noen-folk-som-liker-%C3%A5-invitere-seg-selv-til-middag-hos-andre/#findComment-150159621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå