Gå til innhold

Har dere pyntet til jul nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, tidligst 1.desember hos oss. Adventsstjerner kom opp i dag da, er hyggelig med lys i mørketiden. 

Anonymkode: 29f88...1e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, nisser og juletre er oppe og har vært det eit par veker .

Vil ha jul lengst mulig 😍😍

Anonymkode: 37f61...bea

Skrevet

Naboen har allerede fått opp full julepynt og juletre. Jeg må innrømme at jeg tenker det er litt mindre med de🙈

Anonymkode: 7da49...19d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva med juletre?

Anonymkode: 61e8f...ef3

Du spør meg? I mitt opprinnelige innlegg skriver jeg jo at vi pynter juletreet 1. desember. Vi har et høyt, fint juletre med masse pene julekuler. Både arvede, gamle og skjøre julekuler fra flere generasjoner, og nyere, nydelige glasskuler vi har samlet over mange år. 

Men jeg har visst likevel et trist jule-hjem😅

Anonymkode: 6bd39...594

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tenker mitt om dem som har full jul rundt 20. november. Jeg lurer på om de pynter til 17. mai en uke før også. 

Utelys på terrasse og garasje ble gjort klart i helgen og er bare å koble til, ellers er det ingenting som minner om jul her. Eller - barna fikk kjøpe seg noe dekorasjon de skal ha på rommene sine og de kom dirkete opp i hyllene deres. 

Dagens unge går glipp av gleden ved å kjenne på forventning, alle ønsker skal tilfredsstilles umiddelbart. 

Anonymkode: 17ba9...45e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er du sinnsyk? Selvsagt ikke. Hvorfor må du spørre om det?

Anonymkode: 3b2a8...9ad

Hun skriver jo hvorfor hun lurer på det. Er du dum, kanskje?

Skrevet

Nei. Neste helg skal jeg pynte til advent.

Anonymkode: 78e2c...2fa

Skrevet

Pynter til første søndag i advent eller til første desember. Tre kommer i år opp en uke før jul og skal ned tredje juledag. Vi reiser bort for å feire nyttår og vi har ikke jul i huset i januar her. I år blir det ekte tre og det gleder jeg meg til. Vi har ikke rød jul her og stort sett pyntes det med blomster og forskjellig arvet pynt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, tidligst 1.desember hos oss. Adventsstjerner kom opp i dag da, er hyggelig med lys i mørketiden. 

Anonymkode: 29f88...1e9

Det er ikke advent før neste søndag...

Vi begynner med å pynte til advent og så blir det mer og mer julete i huset frem mot bittelille julaften da edelgranen blir pyntet og all julepynten kommer opp av eskene sine. 

Og vi koser oss med julepyntet hus helt til 13. dag jul. Utebelysningen kan gjerne henge ut både januar og februar, det er så vakkert og har egentlig ingenting med jul å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Er du sinnsyk? Selvsagt ikke. Hvorfor må du spørre om det?

Anonymkode: 3b2a8...9ad

Er du litt kort?

Anonymkode: 0cca3...0f3

Skrevet
MissSaigon skrev (3 timer siden):

Det er ikke advent før neste søndag...

Vi begynner med å pynte til advent og så blir det mer og mer julete i huset frem mot bittelille julaften da edelgranen blir pyntet og all julepynten kommer opp av eskene sine. 

Og vi koser oss med julepyntet hus helt til 13. dag jul. Utebelysningen kan gjerne henge ut både januar og februar, det er så vakkert og har egentlig ingenting med jul å gjøre. 

Nå til søndag, ja...

Jeg har pynta litt, og skal henge opp gardiner idag. Skal arrangere julebord og vil derfor ha det litt julete :)

Anonymkode: b25b2...b53

Skrevet

Ja, og jeg koser meg med det. Hva andre gjør er helt opp til dem, jeg legger meg ikke opp i hvordan andre styrer hjemmene sine de andre 11 månedene i året, så har ikke tenkt til å begynne nå 😄

Anonymkode: 9fc26...78d

Skrevet

Det er like uaktuelt å pynte til jul nå som det er i juli. 

Skrevet

Nei, jeg venter med å pynte til jul til det er jul. Pynter til advent til helga når det er første søndag i advent.

Anonymkode: 3a917...827

Skrevet

Hyggelig med hvite lys ute i trær nå i mørketiden, men altså julepynt, det er vel litt tidlig? Starter jo så tidlig nå at jeg er lei jula før desember har startet. 

Anonymkode: 7fc10...c50

Skrevet

Nei!!! 

I helgen setter jeg frem adventsstaker, og så kommer det litt julepynt utover i desember. Må ta det litt om gangen, har ikke energi til så mye på èn gang. 

Anonymkode: e33d2...794

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 25.11.2024 den 0.01):

Du spør meg? I mitt opprinnelige innlegg skriver jeg jo at vi pynter juletreet 1. desember. Vi har et høyt, fint juletre med masse pene julekuler. Både arvede, gamle og skjøre julekuler fra flere generasjoner, og nyere, nydelige glasskuler vi har samlet over mange år. 

Men jeg har visst likevel et trist jule-hjem😅

Anonymkode: 6bd39...594

Ja, du har det!

Anonymkode: f80e1...429

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Ja, du har det!

Du er jammen ikke redd for å fremstå som teit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du er jammen ikke redd for å fremstå som teit. 

Så du mener at jeg skal si at hun har ett kjempekoselig julehjem når min mening er at julepynten vedkommende har er nitrist? Det her er ett diskusjonsforum hvor man sier meningen sin, det her er ikke et diskusjonsforum hvor man jatte med og late som man er enig. Men at du mener jeg er teit tar jeg som et kompliment da du tydeligvis er mer opptatt av å jatte med enn å stå for dine egne meninger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Så du mener at jeg skal si at hun har ett kjempekoselig julehjem når min mening er at julepynten vedkommende har er nitrist? Det her er ett diskusjonsforum hvor man sier meningen sin, det her er ikke et diskusjonsforum hvor man jatte med og late som man er enig. Men at du mener jeg er teit tar jeg som et kompliment da du tydeligvis er mer opptatt av å jatte med enn å stå for dine egne meninger.

Du sier ikke at du syns det, du sier at hun har det. Jeg er sikker på at du skjønner forskjellen om du bare prøver. For øvrig så blåser nok de fleste i hva du mener om pynten deres.

Skrevet

Min svogerforskning viser at de som pynter til full jul i november stort sett er uteksaminert fra Livets Hare Skole og som mener at "ingen skal bestemme over meg". Null klasse, null respekt for tradisjon og null evne til å vente på noe - alle ønsker og følelser må tilfredsstilles umiddelbart. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har noen spurt deg hva du mener om pynten de har? 

Skrevet
MissSaigon skrev (20 minutter siden):

null evne til å vente på noe - alle ønsker og følelser må tilfredsstilles umiddelbart. 

Dette! Alt skal skje NÅ! 

Jeg synes bare det er latterlig å sette opp juletreet, og ha fullt pyntet julehus tidlig i november. 

Anonymkode: e33d2...794

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Min svogerforskning viser at de som pynter til full jul i november stort sett er uteksaminert fra Livets Hare Skole og som mener at "ingen skal bestemme over meg". Null klasse, null respekt for tradisjon og null evne til å vente på noe - alle ønsker og følelser må tilfredsstilles umiddelbart. 

Det stemmer ikke med min storfamilie.

Hun som pynter tidligst har høy utdannelse og god jobb, veldig ydmyk og søt dame. Men hun misliker mørketiden og synes alle lysene og pynten til jul er koselig.

Hun er snart 50 år, og pyntet til jul i helga, og setter opp juletre helgen som kommer.

Selv ungene mine synes det er tidlig, men de bare smiler av "søte tante Turid" som elsker jul.

Man trenger da ikke være så nedlatende selv om noen velger annerledes enn seg selv.

Anonymkode: 85511...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...