Gå til innhold

Dritings 18 åring, truet med å slå

Anbefalte innlegg

MissSaigon skrev (9 minutter siden):

Du hadde ringt politiet for din sønn første gang han oppførte seg uakseptabelt? For et skrekkelig menneske!

Hi, du taklet dette veldig bra. 

«For et skrekkelig menneske»… herregud 🤣

Nei, jeg hadde ikke ringt politiet første gangen han oppførte seg uakseptabelt. Men etter det hadde han ikke fått flere sjanser. Ingen i mitt hus får spytte på og true foreldre og søsken. Én sjanse er det han hadde fått. Et oppegående menneske slutter å drikke seg møkkings når de oppdager at de blir truende i fylla. Viser han seg å ikke være oppegående og ta ansvar, synd for ham. Det er er valg å ta det også.

Anonymkode: 914fb...203

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da ringer man politiet som setter ham i glattcelle. Det er ingen menneskerett å bli tatt i hus om man har en historikk med å bli ufyselig og opptre truende i fylla.

Da har du i hvertfal en plan for hva du gjør om barna dine kommer hjem og har drukket. Jeg tviler på at politiet hadde kommet og hentet dem i en slik setting, men fu kan jo forsøke. De er nok mer vant til å hjelpe ungdom hjem, enn at de som er hjemme blir kastet ut.

Anonymkode: d5a1e...6b9

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Da har du i hvertfal en plan for hva du gjør om barna dine kommer hjem og har drukket. Jeg tviler på at politiet hadde kommet og hentet dem i en slik setting, men fu kan jo forsøke. De er nok mer vant til å hjelpe ungdom hjem, enn at de som er hjemme blir kastet ut.

Enda en som ikke kan lese. Jeg snakker ikke om når «barna kommer hjem og har drukket». Altså ærlig talt, forhold deg til det som skrives!

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enda en som ikke kan lese. Jeg snakker ikke om når «barna kommer hjem og har drukket». Altså ærlig talt, forhold deg til det som skrives!

Skal du vente til de har truet og spyttet? Da har jo skaden allerede skjedd i forhold til yngre søsken.

Politiet hadde helt klart kommet og hentet en overstadig beruset voksen mann (for jo er man 18 år er man voksen) hvis vedkommende var en trussel og risiko for de som oppholdt seg i huset han ville inn i. 

Anonymkode: a9c98...142

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Politiet hadde helt klart kommet og hentet en overstadig beruset voksen mann (for jo er man 18 år er man voksen) hvis vedkommende var en trussel og risiko for de som oppholdt seg i huset han ville inn i. 

Om de vurderte ham som en faktisk alvorlig trussel, ja, hvis de hadde tid. En 18-åring som var så full at han knapt kunne stå på bena, som var hjemme hos seg selv og der ingen var så redde at de rømte huset men heller velger å gå å legge seg kan jeg ikke tenke meg at blir hentet av politiet.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Skal du vente til de har truet og spyttet? Da har jo skaden allerede skjedd i forhold til yngre søsken.

Legger du alltid vrangvilja så inderlig til grunn når du kommuniserer med folk? Selvfølgelig får jeg ikke agert FØR en full person opptrer truende. Jeg trodde det var åpenbart at vi diskuterte hvordan vi hadde reagert OM en person i husstanden viste seg å være truende i fylla, ikke hvordan vi hadde reagert før vi i det hele tatt visste om personen var truende i fylla eller ikke.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Om de vurderte ham som en faktisk alvorlig trussel, ja, hvis de hadde tid. En 18-åring som var så full at han knapt kunne stå på bena, som var hjemme hos seg selv og der ingen var så redde at de rømte huset men heller velger å gå å legge seg kan jeg ikke tenke meg at blir hentet av politiet.

Du må lese tråden. Det her er snakk om en 18 åring som har truet med å slå mor og lillesøster, og det er helt åpenbart at han ikke skal inn døra igjen hvis han er snydens full og det er en risiko for at dette kan skje igjen. Ingen skal godta å bli truet i sitt eget hjem,, og den som da truer må finne seg ett annet sted å være. Vurderes han til å ikke kunne ta vare på seg selv, og er en trussel så han ikke kan være hjemme så er fyllearresten han skal til.

Legger du alltid vrangvilja så inderlig til grunn når du kommuniserer med folk? Selvfølgelig får jeg ikke agert FØR en full person opptrer truende. Jeg trodde det var åpenbart at vi diskuterte hvordan vi hadde reagert OM en person i husstanden viste seg å være truende i fylla, ikke hvordan vi hadde reagert før vi i det hele tatt visste om personen var truende i fylla eller ikke.

Da har jeg misforstått deg. Jeg trodde du skrev at du ville sørge for at de andre barna ikke opplevde å bli skremt av fulle folk hjemme.

Du må lese tråden. Det her er snakk om en 18 åring som har truet med å slå mor og lillesøster, og det er helt åpenbart at han ikke skal inn døra igjen hvis han er snydens full og det er en risiko for at dette kan skje igjen. Ingen skal godta å bli truet i sitt eget hjem,, og den som da truer må finne seg ett annet sted å være. Vurderes han til å ikke kunne ta vare på seg selv, og er en trussel så han ikke kan være hjemme så er fyllearresten han skal til.

Jeg har lest tråden. Mor og søster ble ikke mer skremt av trusselen enn at de gikk og la seg til å sove, mens gutten var hjemme. Jeg tror du vil oppleve at om du ringer politiet om noe sånt så vil de bruke litt tid på å roe deg ned og forsikre seg om at faren ikke er reel. Jeg kan ikke tenke meg at de kommer og henter gutten.

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har lest tråden. Mor og søster ble ikke mer skremt av trusselen enn at de gikk og la seg til å sove, mens gutten var hjemme. Jeg tror du vil oppleve at om du ringer politiet om noe sånt så vil de bruke litt tid på å roe deg ned og forsikre seg om at faren ikke er reel. Jeg kan ikke tenke meg at de kommer og henter gutten.

Hva du tenker og hva politiet gjør er nok veldig forskjellig. Husbråk er faktisk noe politiet prioriterer, og hvis en mor ringer til politiet for å rapportere sin 18 år gamle sønn så ville nok politiet reagert. Min mann har nå iallefall rykket ut til lignende situasjoner flere ganger når han har vært på vakt.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da har jeg misforstått deg. Jeg trodde du skrev at du ville sørge for at de andre barna ikke opplevde å bli skremt av fulle folk hjemme.

Ja, om en i mitt hjem hadde oppført seg truende, ville ha sørget for at det ikke hadde gjentatt seg. Jeg kan ikke forhindre noe som enda ikke har skjedd. Jeg vet så inderlig godt hva fyll og truende atferd kan gjøre med et barnesinn, det skal mine barn få slippe å oppleve.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 24.11.2024 den 8.49):

Det der er faktisk veldig alvorlig. Å spytte (!!!) på lillesøstra si og true med vold… det er så uendelig langt forbi akseptabel oppførsel. Han her blir vel en sånn som denger dama si når han er full. Sorry, men «snille gutter» gjør ikke sånn, det er i fylla personligheten kommer frem.

Jaja, du som mamma kommer til å forsvare ham med hud og hår, og det er forståelig. Men han der hadde aldri fått vært beruset i mitt hjem så lenge jeg hadde andre unge i hus.

Gud bedre, må du roe ned 

Anonymkode: 00630...53c

Anonym bruker skrev (På 24.11.2024 den 15.03):

Nei, det er ikke greit å le av folk som er i en nedverdigende posisjon og føler seg elendige, selv om det er selvforskyldt. Det er etter min mening ingen grunn til hverken å spytte eller true om vold, men det er like fult dårlig gjort og noe man bør be om unnskyldning for.

Helt enig med deg

Anonymkode: 00630...53c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...