Anonym bruker Skrevet 24. november #26 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Mange som vil unnskylde gutten her, og beskytte han. Men jeg mener HI gjør rett. For hva lærer datteren hennes hvis den som truer med vold bare tilgis? Her har HI en mulighet til både sette en grense for sin sønn, og signalisere til sin tenåringsdatter at hun ikke skal tåle vold eller trusler på noe som helst vis. Heldigvis, så har de fleste gutter og menn evnen til å se seg selv i speilet og bestemme seg for hvem de ikke har lyst til å være, og selv regulerer godt videre i livet. Den sjansen får 18-åringen nå, og hvis det stemmer at han av natur er en snill fyr, så kommer han til å ta det rette valget. Anonymkode: 54db5...744 Man unnskylder ikke gutten, men sier at han gjorde noe dumt i fylla. Det er vel stort sett en enighet om at han burde få fortalt hva som skjedde og hvordan han oppførte seg. En unnskyldning til lillesøster er også på sin plass. Samtidig bør lillesøster vite at å le av en person som helt sikkert følte seg skikkelig dritt på det tidspunktet, heller ikke er greit. Og han blr få en oppfordring til å gi seg mens leken er god. Det er mye god læring for lillesøster her. Blandt annet ser hun hvor sårbar og utsatt man blir om man er overstadig beruset. Hun ser hvor "dumt" det ser ur. Det er absolutt IKKE kult. Og hun ser hvor pinlig det blir for han når han da får vite hva som skjedde i går, og at han forhåpentligvis ber om unnskyldning for det i dag. Anonymkode: 2a5f4...2ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #27 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo det som er saken her. Anonymkode: d5a1e...6b9 Hva er det du ønsker å diskutere egentlig? Hva er det heg har sagt, rent konkret, som du er uenig i? Anonymkode: 914fb...203 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #28 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, den oppførselen er helt uakseptabel. Hadde det vært gutten min tror jeg jeg hadde spurt når han kommer opp litt utover dagen om har husker at han kom hjem i natt og hva som skjedde. Det gjør han mest sannsynlig ikke. Hadde fortalt han at du hjalp han på badet for å spy noe som vekket "navn på lillesøster" som kom for å se hva som foregikk. At han spyttet henne i fjeset og truet med å slå dere begge. For å så oppfordre han til kanskje å drikke litt mindre neste gang. Anonymkode: 130d5...40f Når hun først forteller må hun jo være ærlig om at de lo også og be om unnskyldning for det, samtidig som hun gjør det klart at hverken spotting eller trusler er akseptabelt. Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #29 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hva er det du ønsker å diskutere egentlig? Hva er det heg har sagt, rent konkret, som du er uenig i? Anonymkode: 914fb...203 Det var at du ikke ville latt ham komme hjem jeg reagerte på: "Men han der hadde aldri fått vært beruset i mitt hjem så lenge jeg hadde andre unge i hus." Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #30 Del Skrevet 24. november Jeg har tatt en prat med min sønn om hva som skjedde i går, og sa at ja vi fniste litt av han. Men at om det skal så lite til før han truer med vold og spytter på folk er det ganske skummelt. Han syns selv ikke det var grei oppførsel og sa at han ikke skulle drikke så mye. Jeg presiserte at selv om han blir full vil jeg at han alltid skal komme hjem, men at vi skal ikke ha flere slike situasjoner i fremtiden da det er veldig ubehagelig for alle. Spurte han og hva han hadde gjort om han ikke hadde så gode venner som fikk han hjem, han mente han hadde gått. Da jeg sa han ikke en gang klarte gå fra gangen til do ble han stille. Han ba om unnskyldning både til meg og sin søster. Snakket og med lillesøster som syns det var veldig ekkelt at storebror truet med å banke oss. Sa at det er sånn det kan gå når man drikker for mye, og at det fort kan gå veldig galt både med tanke på å komme seg hjem og folk som utnytter deg. Heller er det ikke veldig pent å se på en så full person, det er ikke alltid man er seg selv når man blir så full. Da er det lett å gjøre ting man angrer på, hun virket til å forstå veldig godt alt dette. Jeg tror han enten ikke tåler sprit, eller har kommet over den magiske "blackout" grensa hvor man rett og slett endrer personlighet. Han har kommet hjem full et par ganger før, men vært i godt humør. Håper begge ungene lærte noe av gårdagen og at dette var en engangshendelse. HI Anonymkode: 948f4...086 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #31 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg har tatt en prat med min sønn om hva som skjedde i går, og sa at ja vi fniste litt av han. Men at om det skal så lite til før han truer med vold og spytter på folk er det ganske skummelt. Han syns selv ikke det var grei oppførsel og sa at han ikke skulle drikke så mye. Jeg presiserte at selv om han blir full vil jeg at han alltid skal komme hjem, men at vi skal ikke ha flere slike situasjoner i fremtiden da det er veldig ubehagelig for alle. Spurte han og hva han hadde gjort om han ikke hadde så gode venner som fikk han hjem, han mente han hadde gått. Da jeg sa han ikke en gang klarte gå fra gangen til do ble han stille. Han ba om unnskyldning både til meg og sin søster. Snakket og med lillesøster som syns det var veldig ekkelt at storebror truet med å banke oss. Sa at det er sånn det kan gå når man drikker for mye, og at det fort kan gå veldig galt både med tanke på å komme seg hjem og folk som utnytter deg. Heller er det ikke veldig pent å se på en så full person, det er ikke alltid man er seg selv når man blir så full. Da er det lett å gjøre ting man angrer på, hun virket til å forstå veldig godt alt dette. Jeg tror han enten ikke tåler sprit, eller har kommet over den magiske "blackout" grensa hvor man rett og slett endrer personlighet. Han har kommet hjem full et par ganger før, men vært i godt humør. Håper begge ungene lærte noe av gårdagen og at dette var en engangshendelse. HI Anonymkode: 948f4...086 Jeg tipper at det går helt fint. Jeg syns du taklet det bra. Anonymkode: aa8bd...e77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #32 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg har tatt en prat med min sønn om hva som skjedde i går, og sa at ja vi fniste litt av han. Men at om det skal så lite til før han truer med vold og spytter på folk er det ganske skummelt. Han syns selv ikke det var grei oppførsel og sa at han ikke skulle drikke så mye. Jeg presiserte at selv om han blir full vil jeg at han alltid skal komme hjem, men at vi skal ikke ha flere slike situasjoner i fremtiden da det er veldig ubehagelig for alle. Spurte han og hva han hadde gjort om han ikke hadde så gode venner som fikk han hjem, han mente han hadde gått. Da jeg sa han ikke en gang klarte gå fra gangen til do ble han stille. Han ba om unnskyldning både til meg og sin søster. Snakket og med lillesøster som syns det var veldig ekkelt at storebror truet med å banke oss. Sa at det er sånn det kan gå når man drikker for mye, og at det fort kan gå veldig galt både med tanke på å komme seg hjem og folk som utnytter deg. Heller er det ikke veldig pent å se på en så full person, det er ikke alltid man er seg selv når man blir så full. Da er det lett å gjøre ting man angrer på, hun virket til å forstå veldig godt alt dette. Jeg tror han enten ikke tåler sprit, eller har kommet over den magiske "blackout" grensa hvor man rett og slett endrer personlighet. Han har kommet hjem full et par ganger før, men vært i godt humør. Håper begge ungene lærte noe av gårdagen og at dette var en engangshendelse. HI Anonymkode: 948f4...086 Dette løste du på en veldig god måte Anonymkode: 130d5...40f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #33 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg har tatt en prat med min sønn om hva som skjedde i går, og sa at ja vi fniste litt av han. Men at om det skal så lite til før han truer med vold og spytter på folk er det ganske skummelt. Han syns selv ikke det var grei oppførsel og sa at han ikke skulle drikke så mye. Jeg presiserte at selv om han blir full vil jeg at han alltid skal komme hjem, men at vi skal ikke ha flere slike situasjoner i fremtiden da det er veldig ubehagelig for alle. Spurte han og hva han hadde gjort om han ikke hadde så gode venner som fikk han hjem, han mente han hadde gått. Da jeg sa han ikke en gang klarte gå fra gangen til do ble han stille. Han ba om unnskyldning både til meg og sin søster. Snakket og med lillesøster som syns det var veldig ekkelt at storebror truet med å banke oss. Sa at det er sånn det kan gå når man drikker for mye, og at det fort kan gå veldig galt både med tanke på å komme seg hjem og folk som utnytter deg. Heller er det ikke veldig pent å se på en så full person, det er ikke alltid man er seg selv når man blir så full. Da er det lett å gjøre ting man angrer på, hun virket til å forstå veldig godt alt dette. Jeg tror han enten ikke tåler sprit, eller har kommet over den magiske "blackout" grensa hvor man rett og slett endrer personlighet. Han har kommet hjem full et par ganger før, men vært i godt humør. Håper begge ungene lærte noe av gårdagen og at dette var en engangshendelse. HI Anonymkode: 948f4...086 Jeg tror du takket det bra. Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #34 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når hun først forteller må hun jo være ærlig om at de lo også og be om unnskyldning for det, samtidig som hun gjør det klart at hverken spotting eller trusler er akseptabelt. Anonymkode: d5a1e...6b9 Ærlig talt, å le av noen som oppfører seg latterlig er da helt innafor. I alle fall i denne settingen her, med bare familie og ingen utenforstående til stede. Det er ingen å tape ansikt overfor. Dessuten, taptet man ansikt av egen dumhet er det lite ære i å skylde på andre. Anonymkode: dc6a0...8bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #35 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg har tatt en prat med min sønn om hva som skjedde i går, og sa at ja vi fniste litt av han. Men at om det skal så lite til før han truer med vold og spytter på folk er det ganske skummelt. Han syns selv ikke det var grei oppførsel og sa at han ikke skulle drikke så mye. Jeg presiserte at selv om han blir full vil jeg at han alltid skal komme hjem, men at vi skal ikke ha flere slike situasjoner i fremtiden da det er veldig ubehagelig for alle. Spurte han og hva han hadde gjort om han ikke hadde så gode venner som fikk han hjem, han mente han hadde gått. Da jeg sa han ikke en gang klarte gå fra gangen til do ble han stille. Han ba om unnskyldning både til meg og sin søster. Snakket og med lillesøster som syns det var veldig ekkelt at storebror truet med å banke oss. Sa at det er sånn det kan gå når man drikker for mye, og at det fort kan gå veldig galt både med tanke på å komme seg hjem og folk som utnytter deg. Heller er det ikke veldig pent å se på en så full person, det er ikke alltid man er seg selv når man blir så full. Da er det lett å gjøre ting man angrer på, hun virket til å forstå veldig godt alt dette. Jeg tror han enten ikke tåler sprit, eller har kommet over den magiske "blackout" grensa hvor man rett og slett endrer personlighet. Han har kommet hjem full et par ganger før, men vært i godt humør. Håper begge ungene lærte noe av gårdagen og at dette var en engangshendelse. HI Anonymkode: 948f4...086 Jeg tipper de lærte mye, det er slik en lærer. Gikk selv på en skikkelig smell da jeg var rundt 18-19, helt shitface, oppførte meg ikke spesielt sjarmerende. Drakk ikke sprit igjen etter den episoden. Så en kan absolutt lære i den alderen 😊 Anonymkode: 31723...5e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #36 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ærlig talt, å le av noen som oppfører seg latterlig er da helt innafor. I alle fall i denne settingen her, med bare familie og ingen utenforstående til stede. Det er ingen å tape ansikt overfor. Dessuten, taptet man ansikt av egen dumhet er det lite ære i å skylde på andre. Anonymkode: dc6a0...8bd Nei, det er ikke greit å le av folk som er i en nedverdigende posisjon og føler seg elendige, selv om det er selvforskyldt. Det er etter min mening ingen grunn til hverken å spytte eller true om vold, men det er like fult dårlig gjort og noe man bør be om unnskyldning for. Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #37 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det var at du ikke ville latt ham komme hjem jeg reagerte på: "Men han der hadde aldri fått vært beruset i mitt hjem så lenge jeg hadde andre unge i hus." Anonymkode: d5a1e...6b9 Nei, en som oppfører seg truende som full får ikke være beruset i mitt hjem. Så da hadde valget hans vært å ikke drikke seg dritings da. Litt sånn som sønnen til hi sier han ikke skal gjøre igjen heller. Jeg har vokst opp med en forfyllet far, og INGEN av mine barn skal føle seg utrygge i eget hjem på grunn av familiemedlemmer som blir idioter i fylla. Hvis man har erfart at man mister kontrollen i fylla og ikke klarer å oppføre seg, da slutter man å drikke. Anonymkode: 914fb...203 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #38 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei, en som oppfører seg truende som full får ikke være beruset i mitt hjem. Så da hadde valget hans vært å ikke drikke seg dritings da. Litt sånn som sønnen til hi sier han ikke skal gjøre igjen heller. Jeg har vokst opp med en forfyllet far, og INGEN av mine barn skal føle seg utrygge i eget hjem på grunn av familiemedlemmer som blir idioter i fylla. Hvis man har erfart at man mister kontrollen i fylla og ikke klarer å oppføre seg, da slutter man å drikke. Anonymkode: 914fb...203 Da bør du legge en plan for hva du gjør med ungen den dagen hun eller han dukker opp full. Det kommer til å skje om det er når de er 15 eller 20. Du kan jo ikke ta sjansen på at de fryser ihjel i en grøft, blir voldtatt fordi de overnatter hos feil person eller at de drikker i sitt eget spy i en grøft. Hvis barna ikke går lov til å komme hjem må du i hvertfal sørge for at de har et godt alternativ. Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #39 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Da bør du legge en plan for hva du gjør med ungen den dagen hun eller han dukker opp full. Det kommer til å skje om det er når de er 15 eller 20. Du kan jo ikke ta sjansen på at de fryser ihjel i en grøft, blir voldtatt fordi de overnatter hos feil person eller at de drikker i sitt eget spy i en grøft. Hvis barna ikke går lov til å komme hjem må du i hvertfal sørge for at de har et godt alternativ. Anonymkode: d5a1e...6b9 Du overser helt det hun skriver om «truende»? Hun sier ikke at hun ikke skal ivareta dem, men ingen som er truende i fylla er greit. Og det er et helt greit standpunkt. Folk som truer med vold og spytter i fylla får holde seg edru. Anonymkode: ddb92...407 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #40 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Du overser helt det hun skriver om «truende»? Hun sier ikke at hun ikke skal ivareta dem, men ingen som er truende i fylla er greit. Og det er et helt greit standpunkt. Folk som truer med vold og spytter i fylla får holde seg edru. Anonymkode: ddb92...407 Det er greit å di, men de færreste forventer å oppførsel seg sånn. Det gjorde nok ikke sønnen til hi heller. Hva skal hi gjøre neste gang han drikker? Låse ham ute?. Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #41 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det er greit å di, men de færreste forventer å oppførsel seg sånn. Det gjorde nok ikke sønnen til hi heller. Hva skal hi gjøre neste gang han drikker? Låse ham ute?. Anonymkode: d5a1e...6b9 Hvis det er det som må til for å skjerme de mindre barna som bor i huset så skal hun låse han ute. Han er myndig, og må da ta konsekvensene for sine valg og sin oppførsel. Anonymkode: a9c98...142 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #42 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (21 timer siden): Min sønn ble 18 år i år. Han er sjelden ute å drikker, men i dag dro han ut med venner. For en time siden kom to av vennene hans hjem med ham da han var overstadig beruset, de ville passe på at han kom trygt hjem. ❤️ Han klarte nesten ikke å stå eller prate, fikk han inn på badet med hodet over doskålen. Søstreren på 15 våknet av styret og kom inn for å se hva som skjedde. Hun fniste over at broren var så full, og jeg lo og litt. Da snudde han seg og spyttet på henne! Så truet han med å slå oss begge to, flere ganger. Jeg og hun gikk ut så hun fikk kledd av seg klærne før hun gikk og la seg. Det er ingen vits å ta dette med han nå, han er alt for full og kverulerer med meg. Jeg jatter med han, og har sagt at jeg går og legger meg. Men jeg er ikke veldig happy med at han spytter og truer med vold. Dette er veldig ulikt han, og han reagerte nok på at vi lo. Jeg tror ikke han kommer til å huske dette i mårn. Men jeg har tenkt å sette krav til at sånn kommer han faktisk ikke hjem flere ganger, da får han finne en annen plass å bo. Jeg er ikke interessert i at vi skal bli spytta på og truet, selv om han er så full at han ikke vet hva han gjør. Da får han faktisk la være å drikke om han ikke greier å styre seg. Innspill? Anonymkode: 948f4...086 Slapp av. Du trenger ikke true han vel!! Kaste han ut pga noe så lite? Sukk. Du er voksen, OG EDRU. Du sier at dette er veldig ulikt han. Skal han ikke få lov til å gjøre feil? Dere sto og lo av han. Han var så full at han ikke var seg selv. Utpå dagen i morgen, kan du snakke rooooolig med han at dette ikke var så alright. Men dere provoserte han da han var på sitt verste, kvalm, uggen og drit dårlig. Anonymkode: d4750...c9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #43 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (21 timer siden): Nei, han skal ikke føle han ikke kan komme hjem når han har drukket. Jeg mente at om dette blir en vane, så tør jeg ikke ha han boende her da jeg har to yngre tenåringer her som skal slippe å bli truet. Jeg håper også det var en engangssituasjon, dette er helt ualseptabelt. Jenta mi ble redd for at han skulle slå meg når hun gikk å la seg. Men ja han er egentlig en snill gutt. Jeg må finne en måte å ta dette opp med han, uten at han føler han ikke kan komme hjem om natta, men sånn at han forstår at dette kan han ikke gjøre. HI Anonymkode: 948f4...086 Men al være å si alt det tullet om at hvis han gjør dette en gang til så trenger han ikke komme hjem. Ikke alright av deg. Ble du virkelig så redd? Du sier at han er snill og at dette er første gangen? Dere lo, så reagerte han. Ikke omvendt. ... Så dere er 50% skyld i dette dere også. Anonymkode: d4750...c9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #44 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jaja, bra at du ikke tar av med krisemaksimering i hvert fall. Det er ikke høy terskel for å gjøre feil i ditt hjem, skjønner jeg. Og nei, vold er aldri akseptabelt og om en voksen person hadde oppført seg slik hadde det ikke vært noen kjære mor og anmeldelse hadde vært på sin plass. Men en ung gutt som er uerfaren med å drikke og som har tabbet seg ut én gang skal jammen ikke bli stemplet som fremtidig kvinnemishandler og dømt til evig skam. Man får selvsagt en sjans til å gjør opp for seg og om det tas lærdom av situasjonen så er det faktisk ingen stor sak. Anonymkode: aa8bd...e77 Enig med deg. Anonymkode: d4750...c9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november #45 Del Skrevet 24. november Anonym bruker skrev (14 timer siden): Eh… i mitt hjem er terskelen såpass lav at det er uakseptabelt å spytte på andre og true med vold ja. Anonymkode: 914fb...203 Dere stod og lo av han jo! Da han var på det mest sårbare. Han var kav dritings! Han var ikke seg selv. Merker jeg blir veldig provosert ! Jeg forstår deg ikke. Blir som en 5 åring som sier at han hater deg. Man tar ikke på vei av det. Hadde han vært edru, og dere ikke hadde ledd, så hadde saken vært en heeeelt annen. Klart han reagerte i affekt! Anonymkode: d4750...c9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #46 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dere stod og lo av han jo! Da han var på det mest sårbare. Han var kav dritings! Han var ikke seg selv. Merker jeg blir veldig provosert ! Jeg forstår deg ikke. Blir som en 5 åring som sier at han hater deg. Man tar ikke på vei av det. Hadde han vært edru, og dere ikke hadde ledd, så hadde saken vært en heeeelt annen. Klart han reagerte i affekt! Anonymkode: d4750...c9b For det første må du lese hele tråden, så ser du hva som skjedde da HI snakket med ham, hun reagerte helt fint. For det andre fratar ikke promille deg dor ansvar. Å spytte på folk og true med vold kan forklares med promille men det kan faktisk ikke unnskyldes. Anonymkode: ddb92...407 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #47 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvis det er det som må til for å skjerme de mindre barna som bor i huset så skal hun låse han ute. Han er myndig, og må da ta konsekvensene for sine valg og sin oppførsel. Anonymkode: a9c98...142 Vi snakker om en gutt som var så full at han ikke kunne gå. Du ville låst ham ute om vinteren. Sannsynligheten for at han ikke ville overlevd det er ganske stor. Om ikke vanlig vett og moral hjelper deg i å forstå at dette er en grusom ting å gjøre så husk at du i ettertid kan bli dømt etter straffeloven til inntill 3 års fengsel. "§ 288.Hensettelse i hjelpeløs tilstand mv. Med fengsel inntil 3 år straffes den som hensetter en annen i hjelpeløs tilstand med fare for liv, kropp eller helse. På samme måte straffes den som unnlater å gi hjelp til noen i hjelpeløs tilstand som vedkommende har en plikt til å dra omsorg for." Anonymkode: d5a1e...6b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #48 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Vi snakker om en gutt som var så full at han ikke kunne gå. Du ville låst ham ute om vinteren. Sannsynligheten for at han ikke ville overlevd det er ganske stor. Om ikke vanlig vett og moral hjelper deg i å forstå at dette er en grusom ting å gjøre så husk at du i ettertid kan bli dømt etter straffeloven til inntill 3 års fengsel. "§ 288.Hensettelse i hjelpeløs tilstand mv. Med fengsel inntil 3 år straffes den som hensetter en annen i hjelpeløs tilstand med fare for liv, kropp eller helse. På samme måte straffes den som unnlater å gi hjelp til noen i hjelpeløs tilstand som vedkommende har en plikt til å dra omsorg for." Anonymkode: d5a1e...6b9 Da ringer man politiet som setter ham i glattcelle. Det er ingen menneskerett å bli tatt i hus om man har en historikk med å bli ufyselig og opptre truende i fylla. Anonymkode: 914fb...203 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november #49 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (10 timer siden): Da bør du legge en plan for hva du gjør med ungen den dagen hun eller han dukker opp full. Det kommer til å skje om det er når de er 15 eller 20. Du kan jo ikke ta sjansen på at de fryser ihjel i en grøft, blir voldtatt fordi de overnatter hos feil person eller at de drikker i sitt eget spy i en grøft. Hvis barna ikke går lov til å komme hjem må du i hvertfal sørge for at de har et godt alternativ. Anonymkode: d5a1e...6b9 Jeg har da aldri skrevet at barna mine blir kasta ut hvis de kommer hjem fulle? Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å forholde seg til det folk faktisk skriver? De fleste oppfører seg ikke truende mot foreldre, yngre søsken eller andre når de er dritings. Hvis man oppdaget at man er en person som blir truende i fylla, så er jo den beste og enkleste løsningen å slutte å drikke seg full. Hvis man likevel insisterer på å drikke seg så full at man ikke har kontroll, og har en historikk med å opptre truende, så er vel fyllearresten den mest logiske plassen å sove av seg rusen. Der får man ikke være en plage og trussel for andre. Anonymkode: 914fb...203 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 25. november #50 Del Skrevet 25. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Da ringer man politiet som setter ham i glattcelle. Det er ingen menneskerett å bli tatt i hus om man har en historikk med å bli ufyselig og opptre truende i fylla. Anonymkode: 914fb...203 Du hadde ringt politiet for din sønn første gang han oppførte seg uakseptabelt? For et skrekkelig menneske! Hi, du taklet dette veldig bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451068-dritings-18-%C3%A5ring-truet-med-%C3%A5-sl%C3%A5/page/2/#findComment-150159625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå